نخستین دوره جایزه شهردار برتر خراسان رضوی برگزار شد

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

نخستین دوره جایزه شهردار برتر خراسان رضوی برگزار شد

نخستین دوره جایزه شهردار برتر خراسان رضوی با حضور وزیر کشور برگزار شد.​

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، نخستین دوره جایزه شهردار برتر شامگاه پنجشنبه با حضور وزیر نیرو، استاندار خراسان رضوی، شهرداران خراسان رضوی و اعضای شورای شهر شهرستان‌ها در سالن شهدای سلامت برج سپید مشهد برگزار شد.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه با داوری، هیئت تخصصی از اساتید و پیشکسوتان حوزه مدیریت شهردار برتر انتخاب شد، گفت: 9 محور در حوزه‌های درآمد پایدار، باز آفرینی، عمران شهری، حمل و نقل، خدمات شهری و نهضت ملی مسکن، مشارکت مردمی وترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ملاک انتخاب شهردار برتر بود.

جواد خدایی افزود: این انتخاب بر اساس ابتکار و توانمندی‌های شهردارها و بر اساس ظرفیت‌های شهرداری‌ها است.

وی عنوان کرد: با توجه به ارائه خدمات توسط 96 شهرداری به مردم استان در 9 محور تخصصی فراخوان داده شد و در نتیجه این فراخوان 499 طرح از 85 شهرداری به‌صورت خود اظهاری به دبیرخانه ارسال شد.

هم‌افزایی دستگاه‌ها هدف انتخاب شهردار برتر است

استاندار خراسان رضوی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید باکری، گفت: ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی در بخش‌های مختلف برای تحقق اهداف کلان و مشترک بین دستگاه‌ها در شهرهاست.

یعقوب‌علی نظری افزود: شهرداری‌ها باید ضمن انجام وظایف، در دستگاه‌های مختلف هم‌افزایی و هماهنگی ایجاد کنند و لذا تمام جشنواره‌ها اهدافشان تحقق هماهنگی همه دستگاه‌ها در استان است.

وی تصریح کرد: جغرافیای زندگی ما شهر و روستاست؛ اداره شهرها به عهده شهردار است و این برنامه تدوین شده که در مسیر تحقق اهداف هم‌افزایی باشد.

نظری با بیان اینکه سال آینده با همین رویکرد جایزه دهیاران برتر را خواهیم داشت، متذکر شد: اگر بتوانیم هم افزایی ایجاد کنیم و دستگاه های تخصصی حمایت کنند اهداف دست یافتنی تر خواهد شد.

9 شهردار برتر خراسان رضوی مشخص شدند

در این جلسه نخستین دوره معرفی شهردار برتر استان برگزار و 9 شهردار در 9 محور مختلف معرفی شدند.

شهردار گناباد به‌ عنوان شهردار برتر در محور نهضت ملی مسکن، شهردار شاندیز به‌ عنوان شهردار برتر در محور بازآفرینی شهری، شهردار تربت‌حیدریه به عنوان شهردار برتر در محور کسب درآمدهای پایدار، شهردار رضویه به‌ عنوان شهردار برتر در محور خدمات شهری، شهردار تایباد به عنوان شهردار برتر در محور عمران شهری، شهردار نیشابور به عنوان شهردار برتر در محور حمل و نقل، شهردار مشهد به عنوان شهردار برتر در محور هوشمندسازی و نوآوری شهری، شهردار سمیع‌آباد به عنوان شهردار برتر در محور مشارکت‌های مردمی و شهردار اسحاق‌آباد به عنوان شهردار برتر در محور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت معرفی شدند.
 
بالا