نامه عرفاني امام خميني رضوان الله تعالي عليه

fatemeh-torabi

عضو جدید
مرقومه حاضر نامه عرفاني حضرت امام خميني(رضوان الله تعالي عليه)است خطاب به خانم
فاطمه طبا طبائي ،كه به درخواست ايشان نصايح واشاراتي عارفانه را رقم زدندوازخوان معرفت خويش توشه اي نصيب مشتاقان خود كردند.
بياييم خودرا مخاطب نامه قراردهيم وپندها و روشنگريهاي امام را به جان بنوشيم وآويزه گوش كنيم
بسم الله الرحمن الرحيم

فاطي كه زمن نامه عرفاني خواست *** ازمورچه اي تخت سليماني خواست
گوئي نشنيده ماعرفناك از آنك *** جبريل از او نفخه رحماني خواست

آخرپس ازاصرار ، مرا واداركردي از آنچه قلبم نا آگاه است وازآن اجنبي هستم طوطي وارچند سطري
بنويسم واين در حالي است كه ضعف پيري آنجه در چنته داشتم هرچند ناچيز بود به طاق نسيان سپرده وگرفتاريهاي ناگفتني ونانوشتني بر آن اضافه شده ...
از كجا شروع كنم ؟بهتر آن است از فطرت باشد(فِطرَة الله التي فَطَرالناسََ عليها لا تبديلَ لِِخَلق الله)
در اينجا به فطرت انسانها بسنده كرده،گر چه اين خاصه خلقت است(وَان مِن شيء الّا يسبح بحمده
ولكن لا تفقهون تسبيحهم) همه گويند:
ماسمعيم وبصيريم وهشيم باشما نا محرمان ما خامشيم
ما نيز اكنون به عرفان نظري انسانها نظر مي اندازيم وگوئيم در فطرت وخلقت، انسان امكان ندارد
به غير كمال مطلق توجه كند ودل ببندد،همه جانها ودلهابسوي اويندوجز او نجويند ونخواهند جست
وثنا خوان اويندو ثتاي ديگري نتوانندكرد،ثناي هر چيز ثناي اوست،گرچه ثنا گو تادر حجاب است گمان كند ثناي ديگري مي گويد،در تحليل عقلي كه خود حجابي است نيز چنين باشد.
آن كه كمال هرچه باشد مي طلبدعشق به كمال مطلق داردنه كمال ناقص.هركمال ناقص محدود به عدم است وفطرت ازعدم تنفر دارد.طالب علم طلب علم مطلق مي كندو عشق به علم مطلق دارد وهمچنين طالب قدرت وطالب هركمال. به فطرت انسان،عاشق كمال مطلق است ودر كمالهاي ناقص آنچه مي خواهدكمال آن است نه نقص،كه فطرت از آن منزجر است وحجاب هاي ظلماني ونورنني است كه انسان را به اشتباه مي اندازد.شاعران ومديحه سرايان گمان مي كنند مدح فلان امير قدرتمند يا فلان فقيه دانشمند را مي كنند،آنان مدح وثناي قدرت وعلم را مي كنند نه به طور محدود گرچه گمان كنند محدود است.واين فطرت امكان تبديل وتغير ندارد(لا تبديل لخلق الله
ذلك الدين القيم).وتا انسان در حجاب خود است به خود سرگرم است وخَرق حُجُب حتي حُجُب نوري
رانكرده فطرتش محجوب است وخروج از اين منزل علاوه بر مجاهدات محتاج به هدايت حق تعالي.
 
بالا