نامه ای به مادرم حوا

baroonearamesh

عضو جدید
کاربر ممتاز
نامه ای به مادرم حوا ...

و ... خورشید طلوع کرد .
بی آنکه رسوایی زمین را تخمین زده باشد .... و تو دوشادوش پدرم آدم پا به خانه بی سقف خود نهادی .سرت گرم شد به پروش برادرهایم هابیل و قابیل .. راستی چه کسی قابیل ما را برادر کش کرد ؟
هرچه بود آنقدر سگرم شدی که من و خواهرهایم را از یاد بردی و مارا به مهد کودک تاریخ سپردی . بی آنکه سراغی از حال ما گرفته باشی !
پرونده تک تک ما را ورق بزن !

جز روزهای سیاه . جز محرومیت چه در صحیفه تقدیر ما مییابی ؟خواهر بزرگ هایم ذز اوایل تاریخ پس از تو چنان مقهور سرنوشت شوم خود بودند که زنده به گوری بر تقدیر آنان مهر رهایی می زد بی آنکه تو به پرسی ( بای ذنب قتلت ؟)

شان خواهران مرا در هیچ نقطه تاریخ رعایت شده نخواهی یافت . از وقتی حکم در دست مردان قرار گرفت ما محکوم ماندیم ... محکوم به زن بودن خویش !
از خاطره های تلخ گذشته فاصله میگیریم . میخواهم برایت از همین امروز بنویسم . برای همین از جاهلیت 14 قرن پیش و عبوس شدن چهره مردان هنگام شنیدن خبر تولد دختر به جاهلیت هزاره سوم فرا می خوانم .

ای اولین مادر هرگز فکری به حال دخترانت در این عصر کرده بودی ؟ تو نیستی تا پاسخگو باشی تمرد انسان را مقابل حقیقت روشن .

همین انسان که خدا بر ناتوانیش تاکید ها کرده است .
شاید به ظاهر نهضتی را میگویم که به نام حمایت از حقوق زن بر پاشد . اما ارمغانی جز پریشانی و ظلمت با خود نیاورد . دیروز نگاه به خواهرم ا نگاه ابزاری بود . در قالب سنت و جهالت ها و امروز نگاه به من و دختران امروز ت نگاهی ابزاری تر است . در قالب تمدن و تکنولوژی !

فقط به یک سوال من جواب بده .:
به من بگو پدر در حق برادرانم چه کرد که آنان جنس غالب شدند و کوتاهی تو در حق دخترانت چه بوده که مغلوب شدن بر پیشانی تقدیر ما ثبت شده ؟
 

baroonearamesh

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نام او که همه پاسخ ها از اوست .

دختران سرزمین تکامل ! منتظر بودم قبل از آنکه به شنیدن مرثیه های تلختان دعوتم کنید از مقامی که خداوند در منتهای رافت و ههربانیش آن را مختص شما کرده سخن بگویید .
اگر نژاد آفرینش را مرور کنی خوب میبینی که در ذات آن زوجیت اصلی انکار ناپذیر است . مبنای خلقت تمام کانات بر اصل زوجیت استوار شده است . اگر به این حقیقت ملموس با نگاه تعلق بنگری نه برای من و نه برای تو جای ابهامی باقی نمی ماند . زیرا هیچ برتری و حتی قیاسی از جانب خدا بر جنسیت انسان انجام نگرفته است .
پاسخ تمام پرسش هایت را خدا در اساس نامه ای به نام کوثر عطا کرد . او را فرستاد تا سند ملموس اهل زمین باشد . بشری از جنس خودتان آمد .... تا ابتریت آنان را که بانیان زنده به گوری خواهرانت بودند رقم بزند .

از من چه میپرسی وقتی خدایت کامل ترین پاسخ ها به تمام سوالات تو و خواهرانت در هر برهه از زمان است . راز پریشانی خود را در این طوفان های بی اصل و نسب پرسیده بودی . فکر میکردم در این عصر مدرنیته تا کنون فهمیده باشی که همه اینها ریشه در افراط و تفریط های بر خاسته از جهل و یا غرور اومانیسمی انسان معاصر دارد .

فکر میکردم دانسته باشی که الگوگیری خواهرانت از فرهنگ برهنگی ریشه در خودباختگی مقابل جاذبه های فریبنده نظام ماده دارد . و ریشه همه اینها چیزی جز سستی اعتقادات نیست اعتقاد به ارزش هایی که خدا به تو هدیه داده .
اگر در کنه آن غوطه ور شوی نه تنها از برادرانت کمتر نیستی بلکه تازه خواهی فهمید که نظام الهی چقدر تو و مصالح منطبق بر تو را لحاظ کرده است .
آنجاست که دیگر جز شرمساری در برابر قانون عدل خداوند یارای هیچ بیانی نخواهی داشت .

امروز که خوب مینگرم میبینم که ابتدای همه قضاوت های ناصحیح و اعتراض های تند بشری به خداوند و خلقت او نا آگاهی است درست مثل خطای اول من و پدرت .

حال که عرصه آگاهی برای خواهرانت بیش از همیشه مهیاست بکوش تا از فریب ابلیس جهالت در امان باشی . مادرنانه برایت دعا میکنم

امضا : مادرت حوا
 
بالا