میراث روستایی گیلان به روایت تصویر

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میراث روستایی گیلان به روایت تصویر


موزه میراث روستایی گیلان در زمینی به مساحت حدود 260 هکتار در پارک جنگلی سراوان، واقع در کیلومتر 18 جاده رشت– تهران قرار دارد. این موزه، نمونهای کوچک اما واقعی، از نحوه زندگی و فرهنگ سنتی روستاهای گیلان است.

به طور کلی موزههای روستایی، زیرمجموعه موزههای فضای باز هستند که جلوه تمدن و فرهنگ روستایی را در محیط طبیعی باز مینمایانند. این موزه ها با انتقال آثار و بناها با مقیاس واقعی و قرارگیری در بستری مشابه وضعیت اولیه، شکل میگیرند.
اگر گذارتان به این موزه بیفتد علاوه بر معماری روستایی مناطق مختلف استان، ابزارهای زندگی و کار، خوراک، پوشاک و... را هم خواهید دید


بخش معماری این موزه، مجموعهای است که قدمت بناهای آن به طور متوسط به 15ظ سال میرسد. در موزه روستایی گیلان سعی شده فرهنگ بومی، فن ساخت و دانش نانوشتهای که در روستاهای گیلان وجود داشته است به بازدیدکنندگان انتقال داده شود. اگر گذارتان به این موزه بیفتد علاوه بر معماری روستایی مناطق مختلف استان، ابزارهای زندگی و کار، خوراک، پوشاک و... را هم خواهید دید.

در طراحی سایت، محلهای جداگانه برای رستورانها، چایخانهها، بازارها، مساجد، مزارع و باغهای چای، شالیزار، کارگاههای آموزش و تولید صنایعدستی، نظیر گمجسازی و سفالگری، مرواربافی، رشتیدوزی و ... ، محوطهی بازیها و نمایشهای سنتی برای برگزاری کشتیگیلهمردی، ورزاجنگ، لافندبازی و...، مراکز تحقیقات کشاورزی و دامپروری، پژوهشگاه معماری و مردمشناسی، پارک کودک، باغهای پرورش گیاهان دارویی و درختان بومی، اردوگاه تفریحی، معماری چوب ملل و دو مجموعه مهمانپذیر با الهام از معماری روستایی به ظرفیت 15ظ واحد 3 تا 5 نفره، در نظر گرفته شده است.


میراث روستایی گیلان

میراث روستایی گیلان

میراث روستایی گیلان

میراث روستایی گیلان

میراث روستایی گیلان

میراث روستایی گیلان





 

Similar threads

بالا