پیشبینی بازار به ویژه هنگامی که سعی میشود به یک محصول یا خدمات تازه جنبة تجاری داده شود، برای خبرگان بازاریابی مهم است. پیشبینی دقیق به مدیران کمک میکند که راهبردها را توسعه دهند، اولویتها را شناسایی کنند و منابع را تخصیص دهند. اما کدام یک از فنون پیشبینی با ابتکاری موفق همراه است؟ آیا فنون پیشبینی بازار برای محصولات تهیه شده توسط فناوری پیشرفته با ابتدایی فرق میکند؟
این تحقیق با مطالعه بر روی 76 پروژة صنعتی تولید محصول جدید، شامل 38 شکست و 38 موفقیت در بازاریابی در 38 شرکت دارای فناوری پیشرفته و 38 شرکت دارای فناوری ابتدایی، به این پرسشها پاسخ میدهد.
ما در این تحقیق به این نیتجه رسیدیم که برخی روشهای بازاریابی برای پیشبینی فروش محصولات تولید شده با فناوری پیشرفته بهتر جواب میدهند و برعکس. به ویژه آن که پروژههای موفق تولید با استفاده از فناوری پیشرفته بیشتر تمایل دارند که در پیشبینیها از روشهای کیفی استفاده کنند، در حالی که پروژههای صنعتی با فناوریابتدایی بیشتر به روشهای متداول کمّی بازاریابی تکیه میکنند.
تمام حقوق این مقاله به شرکت سهامی Elsevier Science تعلق دارد.
پیشبینی فروش محصولات کاملاً قابل اطمینان نیست.
این تحقیق با مطالعه بر روی 76 پروژة صنعتی تولید محصول جدید، شامل 38 شکست و 38 موفقیت در بازاریابی در 38 شرکت دارای فناوری پیشرفته و 38 شرکت دارای فناوری ابتدایی، به این پرسشها پاسخ میدهد.
ما در این تحقیق به این نیتجه رسیدیم که برخی روشهای بازاریابی برای پیشبینی فروش محصولات تولید شده با فناوری پیشرفته بهتر جواب میدهند و برعکس. به ویژه آن که پروژههای موفق تولید با استفاده از فناوری پیشرفته بیشتر تمایل دارند که در پیشبینیها از روشهای کیفی استفاده کنند، در حالی که پروژههای صنعتی با فناوریابتدایی بیشتر به روشهای متداول کمّی بازاریابی تکیه میکنند.
تمام حقوق این مقاله به شرکت سهامی Elsevier Science تعلق دارد.
پیشبینی فروش محصولات کاملاً قابل اطمینان نیست.