يك موتور دريايي علاوه بر كار كردن در محيط دريا در زمان استراحت در اتمسفر دريايي نيز قرار دارد. اصولا" محيطهاي دريايي براي تجهيزات به كار رفته در ساحل و داخل دريا خورنده اند آب دريا بسته به منطقه جغرافيايي اندكي قليايي است و در حدود 4/3 در صد نمك دارد و PH آب دريا در حدود 8 است همچنين آب دريا محيط الكتروليت خوبي است و باعث به وجود آمدن انواع خوردگي ميشود، آب دريا عامل ايجاد خوردگي در سازه ها ، كشتي ها ،اسكله ها پره موتورها، مبدلها و... مي باشد.
آب دريا مخلوطي ازنمكها،گازهاي حل شده وعناصرجامد معلق است. سرعت خوردگي در آب دريا نه تنها به انتخاب فلز و يا آلياژمناسب بستگي دارد بلكه به عواملي مانند عمق، درجه حرارت مقدار و نوع گازهاي حل شده ، مقدار و نوع تركيبات عناصر الي ومعدني، سرعت حركت سيال وعوامل بيولوژيكي آب دريا نيز بستگي دارد لذا انتخاب مناسب مواد اهميت بسزايي دارد در مبدل هاي حرارتي.............
آب دريا مخلوطي ازنمكها،گازهاي حل شده وعناصرجامد معلق است. سرعت خوردگي در آب دريا نه تنها به انتخاب فلز و يا آلياژمناسب بستگي دارد بلكه به عواملي مانند عمق، درجه حرارت مقدار و نوع گازهاي حل شده ، مقدار و نوع تركيبات عناصر الي ومعدني، سرعت حركت سيال وعوامل بيولوژيكي آب دريا نيز بستگي دارد لذا انتخاب مناسب مواد اهميت بسزايي دارد در مبدل هاي حرارتي.............