مصاحبه Bangkok Post با مایک شینودا(خیلی جالب)

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسیاری از طرفداران لینکین پارک اخیرا درباره تغییر سبک موسیقی لینکین پارک شکایت داشتند . میتونید درباره مسیری که گروه درپیش داره توضیح بدید و چه چیزی باعث شد یا روی شما تاثیر گذار بود که مسیر اصلی خودتون تغییر بدید ؟"

زمانی که ما برای آلبوم اولمون شروع کردیم به نوشتن آهنگ ها , اساس چیزی که داشتیم بی نظیر بود . اگرچه , با گذشت زمان , طبیعتا تازگی قبلیش رو نداشت . همه شنیدنش , بعضی ها خواستند تقلید کنند , که خوبه اما نکته اینجاست که دیگه بی نظیر نیست . موضوع اصلی , ما متوجه شدیم که اگر برنامه کاری ساخت آلبوم حفظ کنیم , این تنها کاری خواهد بود که ما برای همیشه انجام میدیم . قطعا ما نمیخواستیم طوری احساس کنیم که انگار توی یه جعبه تحت فشار هستیم , تکرار یک کار تکرای در همه آلبوم هامون . با آلبوم A Thousand Suns , هدف این نبود که چند نسخه فروختیم , ترجیح میدیم خودمون محک بزنیم , طرفدارانمون محک بزنیم . ما متوجه شدیم هدف شایانی که از اساس اصلی خودمون دور هست داریم , اما این آلبوم درباره خواسته تازه ماست , و ساخت موسیقی که الهام گرفته شده از همون چیزی هست که ما الان داریم بهش گوش میدیم .
مانی که آلبوم اول لینکین پارک منتشر شد , حرف های زیادی درباره این بود که چطور شما ژانر های [ سبک های ] مختلفی از موسیقی رو ترکیب کردید , مثل Hip-Hop و Rock باهمدیگه . به نظر شما موسیقی راک چه مسیری رو در سالهای آینده طی خواهد کرد ؟

برای گروه ما , و برای موسیقیمون , در شروع ما موسیقی ها رو ترکیب میکردیم و همیشه بهش گوش میکردیم _ سبک خاصی از electro , Hip_Hop و موسیقی Rock . اما برای آلبوم A Thousand Suns ما از عناصر زیادی برای ایجاد ترکهای ترکیبی استفاده کردیم . دلیل اصلی این کار هم این هست که گروه ما فقط به موسیقی Rock گوش نمیده , هر کدوم از ما به اندازه های مختلفی موسیقی Rock گوش میدیم و همچنین ما با موسیقی های متفاوت دیگه هم گوش میدیم . بصورت کل درباره موسیقی Rock , یه دوره ای هست که هر مجله ای فریاد میزنه " Rock مرده " _ این برای همه ژانر ها [ سبک ها ] اتفاق افتاده .این ضرورتا به این معنی نیست که این قضیه حقیقت داره , این فقط برای زمانیه که همه منتظرند تا اتفاق هیجان انگیزی بوجود بیاد . برای لینکین پارک , ما متوجه شدیم که نمیتونیم در یک ژانر [ سبک ] بمونیم ; اینکه اجازه بدیم یک دوره , کل موسیقی مارو تعیین کنه نا ممکن هست . دوره مثل rap-rock و new metal و ژانر های [ سبک های ] Rock , و یه جورایی , دوره های کوته نظری , اونها نمیتونند کل چیزهایی که ما انجام میدیم شرح بدند .
بیشتر منتقدان آلبوم A Thousand Suns را آلبومی وابسته به سیاست خواندند . برداشت شما از وضعیت کنونی دنیا که بنظر میرسه همه جا مشکلات زیادی وجود داره چی هست ؟

ما از یه تکنیک که بهش میگن " نوشتن خودکار " که بدون اینکه چیزی بنویسیم و همه چیز در کنار ضبط و میکروفون ها بوجود میومد استفاده کردیم . بعضی وقتها کلمات معنی خاصی نمیدند , اما بالاخره , ما اشعاری رو بدست آوردیم که با معنی بودند و درست از ناخودآگاه ما بوجود آمدند . پس دید سیاسی و سنگین اشعار ما از اونجا میاد , میتونی بگی , تقریبا تصادفی بود . ما واقع گرایانه ساختیم , اشعار ما در اصل از ترس ما سرچشمه میگرفتن . در ناخودآگاه ما یک ترس مشترک وجود داره , ترسی که از یک نگرانی اصولی برای مسئولیتی بزرگی که در کنار قدرت هست سرچشمه میگیره . ما در محدوده ای زندگی میکنیم که قدرت شگرفی وجود داره , قدرت کافی که دنیا رو در هر ثانیه منفجر میکنه . عظمت آن قدرت و اون مسئولیت ها چیزی هست که ترس جهانی بوجود میاره .
آیا دلایل خاصی وجود داره که الهام بخش ما برای نوشتن ترک های اخیر باشه ؟ برای نمونه , یکی از ترک ها به جنگ هسته ای مربوط هست . "

لزوما منظور ما از این ترکها و اشعارمان نصیحت نبود . قطعا ما منظورمون اون نبوده . تریجیحا , ما انظرمون میدیم بیرون و منتظر تفسیرش میشیم . خوشبختانه اشعارمون باعث میشه طرفدارا صحبت کنند , شاید شروع کننده چندین بحث باشه یا پروش دادن چند تفکر درباره نگرانی خاصی . برای مثال , در کنسرت اخیرمون در Red Square موسکو , برای همیشه در ذهنمون خواهد ماند . زمانی کودکی بودم که در دهه 80 رشد میکردم , روسیه یک نگرانی به عنوان دشمن بود . دشمنی که قدرت نابود کردن میلیون ها مردم فقط با یک انفجار داشت , و کرملین [ کاخ کرملین ] مرکز اون بود . در Red Square , تقریبا در 100 یاردی [ تقریبا 90 متری ] کرملین حضور داشتیم . ما داشتیم ترکی به نام Wisdom, Justice and Love اجرا میکردیم که برگرفته از سخنان Martin Luther King که مربوط به سوسیالیزم [ جامعه گرایی ] و برخورد با مردم با توجه به حقشون , برخورد منصفانه با مردم بود . منظور این نیست که روسیه رو گزارش کنیم , اما نکته اینجاست که در کنسرت همه طرفداران نشانه های [ منظور کاغذهاست ] بلند کردند که حاوی اشاره ای به اشعار رویشان بود . خود بخود بود , کاری بود که اونها میخواستن انجام بدند _ این لحظه برای همه ما خیلی احساسی و تکان دهنده بود .
 

Similar threads

بالا