رنو نامی جاودانه که در سال ۱۸۹۸ بنیان نهاده شد. از ابتدا راه توسعه را در پیش گرفت و تا به امروز پیشرو در نوآوری باقی مانده است. رنو هر روزه نوآوری هایی را به کار می گیرد تا بهترین خودرو را هم از دیدگاه طراحی ، آسایش و تکنولوژی و هم از دیدگاه ایمنی و هماهنگی با محیط زیست به مشتریان خود ارائه نماید.
طراحی: آسایش و راحتی سرنشینان و بهبود مداوم آن تفکر و باروری است که در کلیه خودروهای رنو یافت می گردد.
آسایش و تکنولوژی: بهیه سازی آسایش صوتی، تهویه هوا، دید و ارگونومی خودروها. استفاده از بهترین و آخرین تکنولوژی برای تمامی خودروها در رده های مختلف.
ایمنی: بهبود بی وقفه در ایمنی خودروهای رنو برای دستیابی به بالاترین درجه در پیشگیری، اصلاح و حفاظت سرنشینان در شرایط خطرناک.
محیط زیست: رنو متعهدانه میزان گازهای آلاینده ( دی اکسید کربن) و آلودگی صوتی را طوری کاهش داده است که از ضوابط مقرر اروپایی نیز فراتر رفته و خودروهایی تولید می نماید که ۹۵% از مواد بکار رفته در آن قابل بازیافت می باشند.
گردانندگان پروژه تندر ۹۰ : رنو ، ایران خودرو ، سایپا و رنو پارس
رنو پارس یک شرکت مشارکتی است که در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده است. این شرکت هماهنگ کننده همکاری شرکت رنو و صنعت خودروسازی ایران می باشد.
۵۱% سهام رنوپارس متعلق به رنو و ۴۹% متعلق به ایدکو ( شرکت توسعه صنایع خودرو، متشکل از ایدرو-سازمان گسترش و نوسازی صنایع- و دو خودروساز اصلی در ایران : ایران خودرو و سایپا) می باشد.
شرکت رنوپارس محور همکاری رنو و دو خودروساز بزرگ ایرانی است. تولید مشترک تندر ۹۰ توسط ایران خودرو و سایپا صورت می گیرد. خودروها بر اساس پلت فرم ایکس ۹۰ مونتاژ خواهند شد. مونتاژ با استفاده از قطعات وارداتی و اجزای تولید داخل انجام می گیرد.
۶۵% قطعات تندر ۹۰ توسط سازندگان داخلی تولید خواهد شد. ظرفیت اولیه تولید حدوداً ۰۰۰ ۹۵ دستگاه تا پایان سال ۲۰۰۷ برای هر دو تولیدکننده داخلی می باشد.
طراحی: آسایش و راحتی سرنشینان و بهبود مداوم آن تفکر و باروری است که در کلیه خودروهای رنو یافت می گردد.
آسایش و تکنولوژی: بهیه سازی آسایش صوتی، تهویه هوا، دید و ارگونومی خودروها. استفاده از بهترین و آخرین تکنولوژی برای تمامی خودروها در رده های مختلف.
ایمنی: بهبود بی وقفه در ایمنی خودروهای رنو برای دستیابی به بالاترین درجه در پیشگیری، اصلاح و حفاظت سرنشینان در شرایط خطرناک.
محیط زیست: رنو متعهدانه میزان گازهای آلاینده ( دی اکسید کربن) و آلودگی صوتی را طوری کاهش داده است که از ضوابط مقرر اروپایی نیز فراتر رفته و خودروهایی تولید می نماید که ۹۵% از مواد بکار رفته در آن قابل بازیافت می باشند.
گردانندگان پروژه تندر ۹۰ : رنو ، ایران خودرو ، سایپا و رنو پارس
رنو پارس یک شرکت مشارکتی است که در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده است. این شرکت هماهنگ کننده همکاری شرکت رنو و صنعت خودروسازی ایران می باشد.
۵۱% سهام رنوپارس متعلق به رنو و ۴۹% متعلق به ایدکو ( شرکت توسعه صنایع خودرو، متشکل از ایدرو-سازمان گسترش و نوسازی صنایع- و دو خودروساز اصلی در ایران : ایران خودرو و سایپا) می باشد.
شرکت رنوپارس محور همکاری رنو و دو خودروساز بزرگ ایرانی است. تولید مشترک تندر ۹۰ توسط ایران خودرو و سایپا صورت می گیرد. خودروها بر اساس پلت فرم ایکس ۹۰ مونتاژ خواهند شد. مونتاژ با استفاده از قطعات وارداتی و اجزای تولید داخل انجام می گیرد.
۶۵% قطعات تندر ۹۰ توسط سازندگان داخلی تولید خواهد شد. ظرفیت اولیه تولید حدوداً ۰۰۰ ۹۵ دستگاه تا پایان سال ۲۰۰۷ برای هر دو تولیدکننده داخلی می باشد.
| مشخصات (مدل) | STD | STD A/C | DLX | DLX CP | DLX CSP | SLX | SLX LP |
موتور | |||||||
| نوع موتور | K4M | ||||||
| حجم موتور | ۱۵۹۸CC | ||||||
| تعداد سیلندر | ۴ | ||||||
| نسبت تراکم | ۱۰:۰۱ | ||||||
| حداکثر توان موتور | ۱۰۵hp at 5750 rpm | ||||||
| حداکثر گشتاور | ۱۴۸Nm at 3750 rpm | ||||||
| سیستم انژکتوری | چند نقطه ای ترتیبی | ||||||
| نوع سوخت | بنزین | ||||||
| تعداد سوپاپ | ۱۶ | ||||||
| استاندارد حد آلایندگی | Euro II | ||||||
| سیستم سوخت | انژکتوری | ||||||
کارایی | |||||||
| حداکثر سرعت | ۱۸۳kph | ||||||
| شتاب صفرتا ۱۰۰کیلومتر | ۱۰.۲ ثانیه | ||||||
| مصرف سوخت ( لیتر) در ۱۰۰ کیلومتر | |||||||
| میانگین مصرف خارج شهر | ۷.۱ | ||||||
| میانگین مصرف داخل شهر | ۹.۷ | ||||||
| سیستم انتقال قدرت گیربکس (جعبه دنده ) | پنج سرعته دستی | ||||||
| کلاچ | تک دیسکی مکانیکی | ||||||
| دیفرانسیل | جلو | ||||||
سیستم تعلیق | |||||||
| سیستم تعلیق جلو | مک فرسون با میله پیچشی | ||||||
| سیستم تعلیق عقب | با میله پیچشی | ||||||
ظرفیت ها | |||||||
| باک بنزین | لیتر۵۰ | ||||||
| حجم فضای صندوق عقب | لیتر ۵۱۰ | ||||||
| روغن موتور (با فیلتر ) | ۴۵۰۰cc | ||||||
| روغن گیربکس و دیفرانسیل | ۲۹۸۰cc | ||||||
| ظرفیت آب سیستم خنک کننده خودرو | ۴۸۰۰-۴۵۰۰ (CC) | ||||||
| روغن هیدرولیک فرمان | ۱۰۰۰-۸۰۰ (CC) | ||||||
فرمان | |||||||
| نوع فرمان | دستی | شانه ای هیدرولیکی | |||||
| نوع دنده | دستی | ||||||
| تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان | ۴.۵ | ۳.۲ | |||||
ترمزها | |||||||
| نوع ترمز | * | * | * | * | * | * | * |
| سیستم ترمز | |||||||
| نوع ترمز جلو | دیسکی | ||||||
| نوع ترمز عقب | کاسه ای | ||||||
| نوع ترمز ضد قفل | ندارد | Bosch 8.0 ABS | |||||
| تجهیزات الکترونیکی | |||||||
| نوع وتوان باتری | ۷۰Ah | ||||||
وزن | |||||||
| وزن تقریبی خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی | ۱۱۰۰Kg | ||||||
| حداکثر وزن قابل حمل توسط خودرو | ۴۲۵Kg | ||||||
| حداکثروزن مجاز با سرنشین | ۲۳۰۰Kg | ||||||
| حداکثر بار بر محور عقب | ۳۹۵Kg | ||||||
| حداکثر بار بر محور جلو | ۵۸۵Kg | ||||||
تجهیزات | |||||||
| کاتالیست اگزوز | * | * | * | * | * | * | * |
| سنسور اکسیژن | * | * | * | * | * | * | * |
