امروز رفتم
ماشینها زیاد کارشون عالی نبود به غیر از چند تا دانشگاه
توی قسمت طراحی صنعتی کارهای زیادی انجام نشده بود
ما هم توی مسابقه ماشین داشتیم حیف که به مسابقات نرسید.
در کل سطحش زیاد بالا نبود از همین الان معلومه که پاراکس قزوین اوله
باتشکر از دوست عزیزمون Zaneti
دوستان اگه عکس و اطلاعاتی راجع به این مسابقات دارن تو این تایپیک قرار بدین خوشحال میشیم
مخصوصا دوستایی که به صورت حضوری توی این مسابقات هستن
امروز خبر رسید که یکی از ماشین ها به خاطر انفجار باترها از دور خارج شده روز اول مسابقات هم باز باتری ها منفجر شده بود
امروز دیگه همه گروه ها نامه به نشانه ی اعتراض به ایمنی نبودن باتری ها نوشتند و همه امضا کردن
عصر خودرو : نخستین خودرو هیبریدی یا دورگه چهارمحال و بختیاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد طراحی و ساخته شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایرنا،پروژه طراحی و ساخت خودرو هیبریدی به اسم'TARADIS 'که به خودروهای دو نیرو یا دورگه نیز مشهور است، توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد صورت گرفت. معاون فن آوری و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: این پروژه یکی از طرحهای کلان پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد است. 'عبدالله قاسمی پیربلوطی' افزود:ساخت این خودروی هیبریدی با تیمی 18نفره از دانشجویان مهندسی از رشته های مکانیک و برق این دانشگاه با هدف شرکت درسومین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت ماشین ایران از پاییز سال 1389آغاز شد. وی افزود:فاز ساخت خودرو پس از هفت ماهه تلاش با حمایت مالی معاونت فن آوری و پژوهشی دانشگاه از تیرماه امسال آغاز شد و مراحل ساخت و آزمایش فنی این خودرو پنج نفره نیز مهرماه سالجاری به پایان رسید. معاون دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: خودروی هیبریدی واحد شهرکرد از نوع خودروهای' Full Hybrid ' محسوب می شود که دارای یک موتور بنزینی 999 سی سی با توان حدود 98 اسب بخار(75کیلووات) و یک موتور الکتریکی PM 5کیلووات است. به گفته وی،باتری های لیتیم پلیمر و ابرخازن های مورد استفاده در این خودرو دارای بالاترین فن آوری روز دنیا است و می توان باتری های آن را از طریق برق خانگی شارژ کرد. وی گفت:این خودرو وزنی حدود یکهزارو100کیلوگرم دارد و می تواند تا سرعت 155 کیلومتر درساعت حرکت کند. وی افزود:مصرف سوخت این خودرو درسیکل ترکیبی کمتر از پنجم وچهارم صدم (4/5)لیتر در100 کیلومتر است و بدنه خودرو از کامپوزیت ساخته شده و شاسی و فریم اتاق آن از پروفیل آلومینیوم آلیاژی می باشد. اعضای تیم خودروی هیبریدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد شامل گروه های طراحی و ساخت بدنه، انتقال قدرت،موتور احتراقی و سیستم خنک کاری، برق، کنترل خودرو و سامانه های وابسته کنترل پروژه می باشند.