مرگ عبدالله پادشاه حجاز

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
در روایات اسلامی آمده که:
در حجاز، پادشاهی به نام عبدالله که از خاندان معروف آن سرزمین است، به قتل می رسد، او آخرین پادشاه حجاز خواهد بود. در پی این حادثه بر سر جانشینی او اختلافات فراوانی ایجاد می شود. این اختلافها به خلأ سیاسی در منطقه حجاز منتهی گشته و تا ظهور حضرت ولیعصر (عج) ادامه می یابد:
"آنگاه که عبدالله بمیرد، در انتخاب جانشین او به توافق نرسند، اختلافها آغاز شود و این اختلاف به خواست خداوند، تا ظهور مولایتان تداوم یابد. به طوری که دوران سلطنتهای طولانی به پایان رسد و عمر حکومت حاکمان به چند ماه و چند روز کاهش یابد. ابوبصیر می گوید: عرض کردم: آیا این دوران طولانی خواهد بود؟ فرمود: هرگز.

پس از قتل عبدالله، اختلافها به درگیری میان قبایل حجاز تبدیل می گردد:
"از نشانه های ظهور، حادثه ای است که بین مکه و مدینه رخ می دهد. به امام عرض کردم حادثه چیست؟ فرمود: بر اثر تعصبهای قبیله ای، میان مکه و مدینه فلانی پانزده نفر از سران قبیله فلان را خواهد کشت".
"امام صادق (علیه السّلام) فرمودند: چگونه خواهید بود روزگاری که شما را نه دسترسی به امامی هدایتگر باشد و نه دانشی روشنگر. در حالی که گروهی از شما گروه دیگر را متنفر و گریزانید. در آن آزمایش خوبان و مخلصان از دیگران شناخته شوند. جنگ و اختلاف بالا گیرد به طوری که قدرت، در آغاز روز به دست کسی افتد و در پایان روز از او گرفته شده و به قتل رسد".

برگرفته از کتاب "عصر ظهور"
 

hannaneh-sh

عضو جدید
کاربر ممتاز
عنوان تاپیکو خوندم خوشحال شدم چون این روایتا رو من خونده بودم...
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
« امام صادق (ع) فرمودند:
هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عج) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگز. »
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
ملك عبدالله پادشاه عربستان



سرزمین حجاز (عربستان کنونی) در روایات مربوط به آخر الزمان، آبستن حوادث بسیار مهمی است. از مهمترین این حوادث می توان به اختلافات داخلی در خاندان پادشاهی حجاز،(2) درگیری های نظامی در سرزمین حجاز،(3) قتل نفس زکیه در مسجدالحرام،(4) خسف یا فرو رفتن سپاهیان سفیانی در بیابان بیداء عربستان(5) و مهمتر از همه، ظهور حضرت مهدی (عج) از شهر مکه،(6) اشاره کرد.

بسیاری از نشانه ها و وقایع نامبرده، مربوط به سال ظهور و یا اندکی پس از ظهور حضرت مهدی (عج) می باشد که به همین دلیل بررسی آنها در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد؛ اما در این میان، وقایع مربوط به اختلافات خاندان پادشاهی حجاز و مرگ آخرین پادشاه مقتدر این خاندان به نام عبدالله، نشانه ای است که در سالهای نزدیک به ظهور اتفاق می افتد(7) و نشانه ي مهمي برای نزدیکی زمان ظهور می باشد.

همانگونه که ذکر شد، در روایات مربوط به آخرالزمان، سخن از اختلاف در پادشاهی حجاز به میان آمده است. نکته ي بسیار جالب و عجیبی که دیده می شود، این است که در عصر حاضر که اکثریت کشورها حکومت جمهوری را پذیرفته اند و حتی تعدادی از کشورهای عربی همچون عراق، سوریه، مصر، الجزایر و ... نیز صاحب حکومت جمهوری شده اند،(8) کماکان کشور عربستان توسط حکومت پادشاهی اداره می شود(9) و این نکته از نظر انطباق با روایات بسیار مهم و قابل توجه است؛ چرا که در روایات درباره ي حکومت حجاز (عربستان) ذکر شده است که حکومت حجاز در عصر ظهور، در دست خاندان بنی فلان یا آل فلان است.(10)

از آنجا که در روایات سخن از یک خاندان شده است (آل فلان یا بنی فلان)، می توان دریافت که حکومت حجاز در عصر ظهور قاعدتاً باید پادشاهی باشد تا افراد مختلفی که همگی به یک خاندان تعلق دارند، در رأس حکومت قرار گیرند. مطمئناً احتمال اینکه در یک حکومت جمهوری، افراد متعددی از یک خاندان بتوانند رئیس جمهور شوند بسیار بعید است. (توجه کنید که ما ذکر کردیم چند نفر، نه 2 نفر از یک خاندان؛ چرا که گهگاه دیده شده است که یک پدر و یک پسر توانسته اند رئیس جمهور یک کشور شوند؛ مثل آمریکا که بوش پدر و بوش پسر به ریاست جمهوری رسیده اند،(11) یا سوریه که حافظ اسد و بشار اسد رئیس جمهور گشته اند؛(12) اما در هر صورت تا به حال دیده نشده است که افراد متعددی از یک خاندان رئیس جمهور شوند.)

همانگونه که ذکر شد، در تعدادی از روایات، سخن از بنی فلان یا آل فلان به میان آمده است. در زیر، یکی از این روایات را ملاحظه می فرمايید:

« از ابوبصیر نقل شده است که گفت:
خدمت امام صادق (ع) عرض کردم : ابو جعفر (امام باقر (ع)) می فرمود: قائم آل محمد (عج) 2 غیبت دارد که یکی طولانی تر از دیگری است. فرمود: آری. این امر تحقق نیابد مگر آنکه در خاندان فلان اختلاف به وجود آید و حلقه تنگ شود و سفیانی ظهور کند و بلا سخت گردد و مرگ و کشتار مردم را فرا گیرد و آنان به حرم خدا و پیامبرش پناهنده شوند. »(13)


روایت دیگری نیز با مضمون مشابه از امام رضا(ع) نقل شده است:

« بزنطی از حضرت رضا (ع) روایت می کند که فرمود: از جمله نشانه های فرج، حادثه ای است که بین 2 حرم مکه و مدینه رخ دهد. پرسیدم آن حادثه چیست؟ فرمود: تعصب قبیله ای بین 2 حرم بوجود آید و فلانی از خاندان فلان، 15 رئیس قبیله را به قتل رساند.» (14)

در روایت های ذکر شده، ملاحظه فرمودید که از آخرین خاندان پادشاهی حجاز، با عنوان بنی فلان یا آل فلان نامبرده شده است .


ذکر یک نکته ي بسیار مهم: یکی از دلايلی که ائمه ي اطهار (ع) عبارت بنی فلان یا آل فلان را برای آخرین خاندان پادشاهی عربستان برگزیده اند و صریحاً به نام دقیق این خاندان اشاره نکرده اند، می تواند این مسئله باشد که ذکر نام صریح این خاندان، موجب می شده است تا خاندان های پادشاهی که در عربستان حکومت کرده اند، هیچ کدام نام ذکر شده در روایات را بر خود ننهند؛ چرا که هیچ خاندانی قاعدتاً دوست نمی دارد كه نامش، همنام آخرین خاندان پادشاهی حجاز در روایت های ذکر شده از معصومین (ع) باشد. زیرا درصورت همنام بودن نام این خاندان ها با آخرین پادشاهی عربستان در روايات، موجب عکس العمل شیعیان اهل بیت (ع) می شده است .

در مورد آخرین خاندان پادشاهی حجاز، روایات ذکر شده از معصومین (ع)، تنها به ذکر عبارت بنی فلان اکتفا نکرده و مختصات دقیقتری از آخرین پادشاه مقتدر عربستان نیز ارايه کرده اند. به طوری که برخی از روایات، نام آخرین پادشاه عربستان را « عبدالله » عنوان کرده اند. روایت زیر از آن جمله است :


« امام صادق (ع) فرمودند:
هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عج) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگز. »(15)

همانگونه که ملاحظه فرمودید، روایت فوق از پادشاهی به نام عبدالها نام می برد که مرگ او در ایام نزدیک به ظهور اتفاق می افتد. نکته ي مهم اینکه اولین عبارت این روایت، حالت شرطی داشته و مرگ عبدالله را پیش زمینه ي ظهور حضرت قائم (عج) معرفی می کند: « ... هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم (عج) را برای او تضمین می کنم ... ».

همچنین ادامه ي روایت بیان می دارد که بعد از مرگ عبدالله ، اختلافات زیادی بر سر به دست گیری قدرت پدید می آید و این مسئله تا ظهور حضرت قائم (عج) ادامه می یابد. با توجه به این مطالب، به وضوح می توان دریافت که عبدالله حاکم حجاز می باشد و مرگ او منجر به اختلافات داخلی در حکومت حجاز شده و ضعف و اختلافات داخلي در حكومت فاسد حجاز، زمینه را برای ظهور حضرت مهدي (عج) و به دست گیری حکومت حجاز توسط ایشان و سپس بسط اين حكومت به كل دنيا مهیا می نماید.

در عصر حاضر که بنا به نظر بسیاری از علما و محققین، « عصر الظهور » می باشد، تعداد زیادی از نشانه های ظهور به صورت پی درپی محقق شده اند. با توجه به این مسئله، ضرورت دقت در وضعیت سیاسی و نظامی کشورهای منطقه و تطبیق احتمالی (نه قطعی) حوادث منطقه ي خاورمیانه و جهان بر روایات مربوط به آخرالزمان، بیش از پیش آشکار می گردد. در این میان، وقایع کشور عربستان به دلیل اهمیت شهر مکه در مسئله ي ظهور حضرت مهدي (عج) و تحرکات وهابیون در قرن اخیر، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نکته ي عجیب تر اینکه، حوادث سالهای اخیر عربستان و به حکومت رسیدن پادشاه جدید این کشور، لزوم توجه ویژه به روایات آخرالزمانی ییرامون وضعیت عربستان را دوچندان می نماید.

همانگونه که در روایات ذکر شده ملاحظه فرمودید، نام آخرین پادشاه مقتدر حجاز (عربستان)، عبدالله می باشد.(16) عجیب اینکه از سال 2005 میلادی و پس از مرگ ملک فهد پادشاه سابق عربستان، حکومت عربستان به دست برادر ناتنی وی، ملک عبدالله بن عبدالعزیز افتاد.(17) البته از سال 1996 میلادی و به دنبال سکته ي ملک فهد پادشاه سابق عربستان، حکومت عملاً به دست ولیعهد آن زمان این کشور، یعنی ملک عبدالله افتاد؛(18) اما حکومت و سلطنت رسمی ملک عبدالله ، از سال 2005 میلادی آغاز گشت.(19)

ملک عبدالله بن عبدالعزیز در سال 1924 میلادی به دنیا آمد. پدر او ملک عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود و مادرش فهده بنت عاصی نام داشتند.(20) ملک عبدالله پنجمین پسر ملک عبدالعزیز بود که مطابق قانون اساسی عربستان پس از برادر ناتنی اش ملک فهد و در هنگامی که 81 سال از عمرش می گذشت، بر مسند پادشاهی عربستان تکیه داد.(21) از سال 2005 تا کنون، ملک عبدالله پادشاه عربستان می باشد.

این مسئله که بعد از قرن ها، شخصی به اسم عبدالله حکومت و سلطنت را در حجاز بر عهده گرفته است، از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا همانگونه که ذکر کردیم، آخرین پادشاه مقتدر حجاز قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) نیز عبدالله نام دارد. بنابراین احتمال دارد (توجه کنید که فقط احتمال دارد) ملک عبدالله فعلي، همان عبدالله ذکر شده در روایات باشد. (البته همانگونه که گفته شد، این فقط یک احتمال است نه یک مسئله ي 100% قطعی؛ چرا که ممکن است در سال های آینده، افراد دیگری با نام عبدالله بر مسند قدرت در عربستان تکیه زنند).




<!--[endif]-->
ملك عبدالله پادشاه عربستان. وي در سال 2005 ميلادي و در سن 81 سالگي، رسماً پادشاه عربستان شد.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
همانطور که بیان نمودیم، ممکن است ملک عبدالله عربستان كه از سال 2005 میلادی رسماً حکومت این کشور را بر عهده گرفته است، همان عبدالله حاکم حجاز ذکر شده در روایات باشد. البته علت بیان این انطباق از سوی ما، صرفاً نام عبدالله نیست؛ بلکه مسايل دیگری نیز وجود دارند که احتمال درست بودن این انطباق را تا حدی افزایش می دهند. یکی از مسايلی که تا حدی ملک عبدالله و خاندان پادشاهی آل سعود در عربستان را با مطالب ذکر شده در روایات پیرامون آخرین خاندان پادشاهی حجاز در آخرالزمان، تطبیق می دهد، شرایطی است که خاندان پادشاهی آل سعود در حال حاضر آن را تجربه می کند.

در روایات ذکر شده، ملاحظه فرمودید که از اختلافات و کشمکش در آخرین خاندان پادشاهی حجاز در زمان نزدیک به ظهور سخن به ميان آمده است. عجیب اینکه خاندان پادشاهی آل سعود نیز کم کم می رود تا شرایط ذکر شده در روایات را تجربه کند و دچار اختلافات در رأس حکومت شود.(22) گرچه ملک عبدالله به دلیل به دست گیری عملی قدرت از سال 1996 تاکنون، توانسته است حکومت عربستان را با اقتدار حفظ نماید، اما وضعیت خاندان آل سعود بسیار شکننده است و بنابر نظر اکثر کارشناسان مسايل سیاسي، در آینده ای نزدیک، خاندان آل سعود دچار بحران جدی در به دست گرفتن قدرت خواهد شد.(23)

یکی از معضلات بزرگی که خاندان آل سعود در طی دهه های اخیر با آن روبرو بوده است، این است که مطابق قانون اساسی کشور عربستان، تنها پسران ملک عبدالعزیز، حق دارند پادشاهی عربستان را به دست گیرند و بعد از مرگ یکی از پسران او، پسر دیگر عبدالعزیز باید پادشاهی عربستان را در دست گیرد.(24) با توجه به اینکه پسران عبدالعزیز همگی مسن هستند،(25) احتمال اینکه در طی مدت کوتاهی یکی پس از دیگری فوت نمایند و تمام پسران عبدالعزیز از بین بروند، زیاد می باشد.

این مسئله حتی در مورد انتخاب ملک عبدالله نیز مشکلاتی ایجاد کرده بود که گرچه در نهایت حل شدند، اما این نگرانی را در بین مسئولان عربستان ایجاد کرد كه پادشاه آینده نیز ممکن است به مشکل ملک عبدالله گرفتار شود.

جریان این مشکل از این قرار است که تمامی پسران عبدالعزیز كه واجد شرايط پادشاهي مي باشند، حداقل 70 سال سن دارند و فاصله سنی این پسران نیز از یکدیگر بسیار کم است.(26) برای مثال ملک عبدالله که بعد از برادرش فهد به حکومت عربستان رسید، بنا به قولي تنها چند ماه و بنا به قول ديگري 3 سال از فهد کوچکتر بود و فاصله سنی عبدالله با برادر کوچکترش شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز نیز بسیار کم می باشد.(27) بنابراین این اختلافات سنی کم، خود از يك سو موجب اختلافات شدید بین ملک عبدالله و شاهزاده سلطان بر سر جانشینی ملک فهد شده بود، اما به هر حال به دلیل اینکه ملک عبدالله عملاً قدرت را از سال 1996 در دست داشت، مشکل چندانی در بحث جانشینی فهد، پیش نیامد.(28) اما با توجه به اینکه ولیعهد کنونی عربستان یعنی شاهزاده سلطان نیز در حدود 85 سال سن دارد و وضعیت سلامتی اش نیز نامناسب است،(29) احتمال اینکه در طی سالهای آینده فوت نماید، زیاد است. بقیه پسران عبدالعزیز نیز همگی مسن هستند و به احتمال زیاد تعداد زیادی از آنان در عرض چند سال آینده فوت خواهند کرد. بنابراین به زودی باید شاهد انتقال قدرت از پسران ملک عبدالعزیز به نوادگان عبدالعزیز باشیم که این مسئله نیز خود به زودی بحران واقعی و منازعات و اختلافات داخلی شدیدی را در خاندان آل سعود پدید خواهد آورد.(30)



<!--[endif]-->
امير سلطان بن عبدالعزيز؛ وليعهد فعلي عربستان كه 85 سال سن دارد و در حال حاضر در بستر بيماري افتاده است. اختلافات جدي در خاندان آل سعود براي تصاحب پست فعلي وي شكل گرفته است.


این مسئله حتی از چشم خبرنگار روزنامه ي مشهور فیگارو نیز به دور نمانده و این خبرنگار در مقاله ای با عنوان « عربستان: آبستن اختلافات داخلی آل سعود » به آن اشاره کرده است.(31) بدین ترتیب هیچ بعید نیست که پس از مرگ ملک عبدالله که در سنین کهولت و پیری به سر می برد، عربستان صحنه ي کشمکش و درگیری خاندان آل سعود شود. این مسئله با روایات اسلامی که درباره ي آخرین خاندان پادشاهی حجاز قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) بیان شده اند، مطابقت زیادی دارد. چرا که در یکی از روایات آمده است:



« ... وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عج) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت های چند ماهه و چند روزه شود ... »(32)

بدین ترتیب همانگونه که ملاحظه فرمودید، به نظر می رسد که وضعیت خاندان پادشاهی آل سعود در عربستان، شباهت بسیار زیادی با آخرین خاندان پادشاهی حجاز در روایات مربوط به آخرالزمان دارد. گرچه این تطبیق قطعی و صد در صد نمی باشد، اما توجه به آن و پی ریزی مناسبات سیاسی و نظامی شیعیان با عربستان بر پایه ي آن، خالی از لطف نمی باشد. بدین صورت که با توجه به شباهات ذکر شده، شیعیان باید وضعیت داخلی خاندان پادشاهی عربستان را به دقت زیرنظر گیرند تا اختلافات و جنگهای داخلی عربستان در سالهای آینده، گریبانگیر آنها نشود. از سوی دیگر، با مشاهده ي اختلافات داخلی در خاندان پادشاهی عربستان، باید بیش از پیش احتمال نزدیکی ظهور حضرت مهدی (عج) را داد و مطابق این احتمال، آمادگی ها را در جهت استقبال از آن حضرت و دوری از فتنه های آخرالزمان، افزایش داد.



البته لازم به ذکر است که واقعاً ممکن است ملک عبدالله پادشاه کنونی عربستان و خاندان آل سعود (خاندان پادشاهی عربستان)، آخرین پادشاه و آخرین خاندان پادشاهی حجاز نباشند و در آینده نیز پادشاهان دیگری در عربستان حکم برانند، اما به هر حال نمی توان شباهت ملک عبدالله و خاندان آل سعود را با روایت های ذکر شده در مورد آخرین خاندان پادشاهی حجاز، نادیده گرفت. بنابراین بهتر است كه توجه ویژه ای به وضعیت عربستان سعودی در عصر حاضر داشته باشیم.



البته توجه ما به این مسئله، به معنای دخالت در امور داخلی عربستان نیست؛ بلکه تنها گوش به زنگ بودن و آمادگی در برابر فتنه های آخرالزمان مد نظر ما است. در روایات نیز تمام اتفاقات مربوط به اختلافات داخلی منطقه ي حجاز در زمان نزدیک به ظهور، تنها گریبانگیر خاندان پادشاهی حجاز و ستمگران این سرزمین خواهد شد و شیعیان و سایر مسلمانان آزاده ي این خطه، تحت تأثیر این فتنه ها قرار نخواهند گرفت. بلکه اینان در کمال سلامت و آمادگی، مهدی موعود (عج) را در حرکت جهانیشان یاری می نمایند. درباره ي اینکه اختلافات داخلی بر سر قدرت در عربستان، تنها گریبانگیر ظالمان این سرزمین می شود، روایتی از امیر مومنان حضرت علی (ع) نقل شده است.



« حضرت علی (ع) فرمودند: برای قیام قائم نشانه ها و علاماتی است: نخست محاصره ي کوفه به وسیله ي کمین و خندق و به اهتزاز در آمدن درفش ها پیرامون مسجد بزرگتر. در این پیکار، قاتل و مقتول هر دو در آتش دوزخند ... ».(33)



طبق نظر علما از جمله حجة الاسلام کورانی، مراد از مسجد بزرگتر مسجدالحرام است نه مسجد کوفه؛ و درفش های مخالف در مکه و حجاز با یکدیگر درگیر می شود و پرچم حقی میان آنها وجود ندارد.(34)



از روایت فوق می توان دریافت که فتنه های پیش آمده در حجاز بر سر به دست گیری قدرت، تنها در میان ستمکاران و گروههای اهل باطل پدید خواهد آمد. امروزه با توجه به نفوذ وهابیت در شبه جزیره عربستان طی قرون اخیر، خیلی راحت تر میتوان مفهوم روایت فوق را درک کرد.(35) زیرا با توجه به باطل بودن فرقه ي وهابیت و نفوذ فراوان این فرقه در بین مردم عربستان، می توان دریافت که احتمالاً مقصود امیرالمومنین (ع) از درگیری های حجاز، درگیری بین بزرگان آل سعود و لشکریان طرفدارشان (که عمدتاً وهابی هستند) با یکدیگر می باشد. با توجه به فرمایش معصومین (ع) از جمله روایت فوق از امیرالمومنین (ع) می توان دریافت که به امید خدا شیعیان و سایر برادران اهل تسنن آزاده ي عربستان که گرفتار فتنه ي وهابیت نشده اند، در این فتنه ي بزرگ نیز آسیبی نخواهند دید.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
مجدداً این نکته را یادآوری می کنیم که تمام وقایع مربوط به مرگ عبدالله آخرین پادشاه مقتدر حجاز و اختلافات خاندان پادشاهی این سرزمین، تماماً به دست گروههای باطل عربستانی پدید می آیند و این مسئله هیچ ارتباطی با شیعیان عربستان و یا سایر کشورهای منطقه ندارد. بنابراین مطالبی که درباره ي وضعیت حکومت حجاز در ایام قبل از ظهور بیان شده، به معنای دخالت شیعیان در امور عربستان نیست؛ بلکه این مطالب از دید یک ناظر خارجی بر وقایع عربستان بیان شده است .



گرچه در ماههای اول سلطنت ملک عبدالله بیان می شد که وی شخص معتدل و میانه رویی است و با ملک فهد که در زمان او حجاج شیعه در روز برائت از مشرکین به خاک و خون کشیده شدند،(43) تفاوت دارد، اما گذشت زمان ثابت کرد که نه تنها خطر او برای شیعیان و سایر مسلمانان آزاده از ملک فهد کمتر نیست، بلکه ملک عبدالله به مراتب خطرناک تر است.



گرچه ملک عبدالله در طی این سالها تلاش نموده است تا در ظاهر و در جریان مناسبات سیاسی با کشورهای منطقه خود را فردی صلح طلب معرفی نماید، اما شواهد امر دقیقاً خلاف این نکته را ثابت می کند؛ به طوری که از زمان آغاز رسمی سلطنت ملک عبداله ، حملات گروه های تکفیری تحت حمایت عربستان به شیعیان عراق، افزایش یافته(44) و حتی هتک حرمت این گروههای تکفیری به عتبات عالیات و حرم ائمه (ع) در عراق افزون گشته است.(45) از زمان آغاز سلطنت ملک عبدالله، مفتیان وهابی عربستان که تحت حمایت کامل خاندان آل سعود هستند، فتواهای بی شرمانه ای صادر نموده که این فتواها به دست گروه های تکفیری عراقی تحت حمایت دولت عربستان سعودی اجرا شده و منجر به کشتارهای هر روزه ي شیعیان عراقی و انهدام زیارتگاه های معصومین (ع) شده است.(46) علاوه بر این ملک عبدالله ارتباط بسیار قوی با امریکا و اسرايیل برقرار نموده و بدین ترتیب به مسلمانان خیانت کرده است.(47) این ارتباط تا بدانجا است که سران سعودي در زمان سلطنت ملک عبدالله، با جرج بوش میگساری و رقص شمشیر می نمایند.(48)





<!--[if !vml]-->
<!--[endif]-->

رقص شمشير و میگساری سران عربستان با جرج بوش در زمان پادشاهي ملك عبدالله.



از سوی دیگر بنا بر گزارش های بی شماری که از سوی حجاج شیعه بخصوص حجاج شیعه ي ایرانی به دست رسیده است، در طی 3 – 2 سال اخیر، فشارهای زیادی بر حجاج ایرانی وارد آمده است که تاکنون سابقه نداشته است.(49) این فشارها تا به آنجا بوده است که برخی از علما از جمله آیت الله مکارم شیرازی، بحث احتمال تحریم حج عمره را مطرح نمودند.(50)



يكي از آخرین شاهکار هاي ملک عبدالله در خیانت به شیعیان، دست داشتن دستگاه هاي اطلاعاتی عربستان سعودی به همراه دستگاه اطلاعاتی کشور خائن اردن در ترور شهید حاج عماد مغنیه بود(51) که این مسئله خود یکی از ننگین ترین جنایات ملک عبدالله می باشد.



همچنين جنايات اخير كه در شهر مقدس مدينه به دست دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي عربستان و نيز نيروهاي افراطي وهابي موسوم به نيروهاي امر به معروف و نهي از منكر وابسته به دولت عربستان انجام شدند و در طي آن ها تعداد زيادي از شيعيان به شهادت رسيدند و تعداد ديگري نيز زخمي شدند، خود حكايت از دسايس شيطاني ملك عبدالله عربستان دارند.(52) با توجه به مسائل گفته شده، به راحتی می توان دریافت که عبارت « ویل لشیعتنا منه » در روایت ذکر شده، کاملاً برازنده ي ملک عبدالله می باشد.



در ادامه ي روایت ذکر شده از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) بیان شده است: « بشرونی بموته ابشرکم بظهور الحجة. » این عبارت نشان می دهد که مرگ عبدالله ذکر شده در روایت مذکور، فاصله ي کمی با ظهور حضرت مهدی (عج) دارد؛ از این مسئله می توان دریافت که در صورت صحت روایت مذکور و درستی منابع آن، با توجه به اینکه بسیاری از ویژگیهای روایت، با ملک عبدالله، ملک فهد و خاندان آل سعود مطابقت دارد، عصری که ما در آن به سر می بریم، ان شاء الله « عصر الظهور » است و در صورتی که ما شیعیان تلاش خود را بیشتر کنیم، می توانیم ظهور آن منجی بزرگ را درک نمايیم. إن شاء الله.



ذکر یک نکته ي بسیار مهم: همانگونه که در سطور بالا بیان کردیم، آخرین روایتی که ذکر شد، هنوز از نظر اعتبار منابع، مورد تردید است. گرچه سایت های بی شماری این روایت را ذکر کرده و به آن آدرس داده اند و حتي در كتاب « مائتان و خمسون علامة حتي ظهور الامام المهدي (عج) » نيز اين حديث به چشم مي خورد، اما نویسنده ي مقاله به منبع اصلي حديث مذكور دسترسی نداشته و نمی تواند به طور قطعی صحت آن را مورد تأيید قرار دهد. لطفاً به این مسئله توجه کافی داشته باشید.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر شد، این احتمال وجود دارد که ملک عبدالله و خاندان آل سعود، آخرین پادشاه مقتدر و آخرین خاندان پادشاهی عربستان باشند. چرا که چندین روایت از معصومین (ع) ذکر شده است که اوضاع حجاز در آخرالزمان را پیشگویی کرده اند و این پیشگويی ها تا حد زیادی بر وضعیت کنونی عربستان منطبق است. گرچه ما انسان ها از خطا و اشتباه مبری نیستیم و نویسنده ي مقاله نیز ممکن است اشتباه نمايد، اما در هر حال توجه به اوضاع کنونی عربستان و تحلیل آن بر طبق روایات آخرالزمانی معصومین (ع) خالی از لطف نیست و می تواند ما را در برخورد با پیشامدهای آخرالزمان یاری نماید.



بدين ترتيب مجدداً یادآوری می کنیم که مطالب ذکر شده و تحلیل ها و تطبیق های ارايه شده، تنها یک احتمال هستند و قطعیت کامل ندارند. در این بین اگر اشتباهی یا تغییری بوجود آید، این اشتباه از جانب مولف مقاله و تحلیل هایش بوده است نه روایات معصومین (ع). لطفاً همواره به این نکته توجه داشته باشید.



از سوي ديگر تأكيد مي كنيم كه نوك پيكان اين مقاله به سمت خاندان فاسد و دسيسه گر آل سعود و وهابيون تحت امر آن مي باشد و اين مقاله هيچ جسارتي به برادران شيعه و اهل تسنن ننموده است. بنابراين پيشاپيش از برادران عزيز شيعه درخواست مي كنيم كه با استفاده ي منطقي و مناسب از اين مقاله، گزك به دست دشمنان شيعه و دشمنان اسلام ندهند. به خصوص كه كشورهاي فاسد و دسيسه گر عربي منطقه ي خليج فارس كه از هيچ جنايتي در حق شيعيان خودداري نمي كنند، آماده ي سوء استفاده از اختلاف بين شيعه و سني هستند و ممكن است بخواهند با ايجاد هياهو و جنجال، در صفوف مسلمين مجاهد تفرقه افكنند.


در پایان از خداوند منان موفقیت و سربلندی اسلام و مسلمین را خواستاریم.


به امید ظهور منجی موعود، حضرت مهدی صاحب الزمان (عج).


منبع:
http://www.alvadossadegh.com/fa/article/44-1388-05-14-10-59-29/891-1388-09-23-11-43-47.html
 

hot849

عضو جدید
چرا وقتی که تازه یک اتفاقی می افتد ، شما ها یاد پیشگویی های کتاب های قدیمی می افتید

می دانید، فقط و فقط کتاب بحارا لانوار 120 جلد یا یک چیزی تو همین تعداد است. خب معلوم است که همیشه به هر حال یک چیز دلخواه و دهن پر کن گیر می اید.
 

kahrobaa

عضو جدید
چه جالب من تا به حال نشنیده بودم این روایت رو ... ممنون واقعا جالب بود
 

ROCKET

عضو جدید
بعضی خبرهای حاکی از این است که پادشاه عربستان مرده است ولی حکام عربستان از ترس این خبر را پنهان کرده اند و الان این بدل اوست که حکومت می کند. خدا می داند!!!!
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
خبری مهم و بشارت بخش ( بنا بر شواهد و دلائل متعدد به احتمال قریب به یقین ملک عبدالله مرده است!)
انتشار خبر بیماری ملک عبدالله پادشاه 87 ساله عربستان چند هفته ایست محافل منتظران امام زمان(عج) و مبشران ظهور را غرق در شادی و سرور نموده است ، اخبار قابل تامل، مشکوک و گاه ضد و نقیضی که از دربار سعودی منتشر می شود ، لحظه به لحظه بر دامنه این موج شادی بخش و شرایط امیدبخش و حامل بشارت می افزاید هرچند عمق این شادی مقدس برای برخی قابل درک نیست. ما در این مقاله تلاش داریم تا نگاه کاملی به این مسئله در آینه روایات عصرظهور داشته باشیم ...

 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
خبری مهم و بشارت بخش
( بنا بر شواهد و دلائل متعدد به احتمال قریب به یقین ملک عبدالله مرده است!)
یکی از نشانه های بسیار نزدیک به ظهور در روایات اهل بیت(ع) اختلاف بنی العباس و اغاز جنگ قدرت در میان این خاندان می باشد. بیش از 20 روایت دراین زمینه وجود دارد ، این نشانه آن قدر مهم است که امام صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) از آن بعنوان نشانه ی حتیمه ی ظهور نام برده اند! صدور روایات متعدد در این زمینه از اهل بیت(ع) نشان میدهد که تحقق این امر و جنگ قدرت نقش مهمی در ظهور دارد ، سوالی که پیش می آید این است که بنی العباس در عصر ظهور چه کسانی هستند و علت اهمیت بالای آنها و جنگ قدرتی که در میانشان درمی گیرد ، چیست؟
شاید با کشف مصداق خاندان بنی العباس در عصر کنونی علت اهمیت بالا و تحقق جنگ داخلی در میان آنها نیز روشن گردد.
بخشی از روایاتی که در مورد خاندان بنی العباس در آستانه ظهور وجود دارد به شرح زیر است :
1- امام صادق(ع) : اختلاف بنی عباس از علائم حتمی است ، ندای آسمانی از نشانه های حتمی است ، خروج قائم(عج) از امور حتمی است بشارت الاسلام ص 44

2- امام صادق(ع) : آنچه دوست می دارید محقق نمی شود جز آنکه بنی فلان(بنی عباس) دچار اختلاف شوند چون دچار اختلاف شدند مردم بر حکومت آنها چشم میدوزند و اختلاف آنها را غنیمت می شمارند ، آنگاه سفیانی خروج می کند منتخب الاثر ص 252

3- امام رضا(ع) نقل شده است:
« بزنطی از حضرت رضا (ع) روایت می کند که فرمود: از جمله نشانه های فرج، حادثه ای است که بین دو حرم مکه و مدینه رخ دهد. پرسیدم آن حادثه چیست؟ فرمود: تعصب قبیله ای بین 2 حرم بوجود آید و فلانی از خاندان فلان، 15 رئیس قبیله را به قتل رساند.» بحارالانوار ج52 ص 210

4- امام صادق(ع) : این امر واقع نمی شود مگر هنگامی که شمشیرهای بنی فلانی در میان خود به کارافتد و حلقه تنگتر شود و اختلاف به جاهای باریک بکشد آنگاه سفیانی خروج کند.... کشف الغمه ج3 ص 319

5- امام باقر(ع) : آری خروج سفیانی حتمی است ، ندای آسمانی حتمی است ، طلوع خورشید از مغرب حتمی است ، درگیری بنی عباس بر سر حکومت حتمی است قتل نفس زکیه حتمی است و خروج قائم آل محمد(ع) حتمی است الزام الناصب ص 145

6- امام صادق(ع) : هنگامی که اولاد عباس اختلاف کنند و قدرتشان بهسستی و ضعف گراید و همگان بر آنها جرات کنند و عرب از آنها فرمان نبرد و هر صاحب چماقی چماقش را بردارد و شامی(سفیانی) ظاهر شود و یمانی روی اورد و حسنی حرکت کند ، صاحب این امر ظهور میکند بشارت الاسلام ص 138
7- رسول اکرم(ع) : در دولت بنی عباس خود را بپایید که برای شیعیان ما دردولت آنها خطراتی هست و درپایان حکومت آنها نشانه هایی است که از اتش سوزان کاری تراست اعلام الوری ص 427
8- امیر المومنان(ع) : قائم قیام نمی کند جز هنگامی که چشم دنیا دراورده شود و سرخی در اسمان پدید اید .... برای بنی عباس روز بسیار سخت و پرحادثه ایست که درکام طوفانها فرو می روند... الزام الناصب ص 197
9- امام صادق(ع) : همه فرج در به هلاکت رسیدن فلانی از بنی عباس است غیبت نعمانی ص 137

- امام صادق(ع) : بی گمان مردی در مدینه کشته می شود پرسیدند که ایا سپاه سفیانی او را می کشد؟ فرمود نه ، بلکه سپاهیان فلانی (بنی عباس) او را می کشند ، چون او را بدون هیچ تقصیری به قتل می رسانند ، خداوند دیگر به انها مهلت نمی دهد سپس فرمود در آن هنگام منتظر فرج باشید ان شاالله غیبت نعمانی ص 86
11- امام صادق(ع) :
که هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند ، من ظهور را برای او تضمین می کنم!
آنگاه که مرگ عبد الله فرا رسد، مردم در جانشینى او نسبت به هیچکس به توافق نمى رسند و این جریان تا ظهور حضرت صاحب الامر همچنان ادامه مى یابد، عمر سلطنت هاى چندین ساله بسر آمده ، نوبت پادشاهى چند ماهه و چندین روزه فرا مى رسد. ابوبصیر مى گوید: پرسیدم : آیا این وضع به طول مى انجامد؟ فرمود: هرگز.و این درگیرى بعد از کشته شدن این پادشاه (عبدالله ) منجر به کشمکش بین قبیله هاى حجاز مى شود.
( بحار ۵۲ ص ۲۱۰ )​
12- امام صادق (ع) فرمودند:
هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عج) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگز. »
بحارالانوار، ج 52، ص 240

- امام محمد باقر(ع) :​
علت مرگ او(عبدالله) این است که با یکی از خواجگان(غلامان) خود ازدواج می کند و بعد غلام دست به قتل او می زند و مرگ او را چهل روز مخفی می کند .... و بدینوسیله فرمانروایی آنها منقرض می گردد. کمال الدین صدوق ص 655
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
- از ابن ابی یعفور منقول است که گفت: امام صادق(ع) به من فرمود :
با انگشت دستت بشمار : هلاک شدنی فلانی ، خروج سفیانی ، قتل نفس زکیه و ... تا آنکه فرمود تمامی فرج و گشایش هنگام به هلاکت رسیدن فلانی است.
بحار ج 52 ص 234​


با استفاده از روایات فوق می توان ویژگیهای متعددی را برای این شخصیت در نظر گرفت :
1- نام وی " عبدالله " است
2- از حاکمان حجاز است
3- وی حاکمی مقتدر و ذی نفوذ است
4- در آستانه ظهور کشته می شود
5- مرگ او بخاطر مسئله ای اخلاقی و توسط غلام وی می باشد
6- مرگ او توسط حکومت عربستان 40 روز مخفی می شود
7- با مرگ او جنگ شدید قدرت آغاز می شود
8- او از دشمنان اهل بیت(ع) است و مرگش فرج اهل بیت(ع) ذکر شده است
9- مرگ او در ماه ذی الحجه و به روایتی در روز عرفه رخ می دهد
10-مرگ او تحولات بزرگی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.


مرگ او توسط حکومت عربستان 40 روز مخفی می شود
یکی دیگر از پیش بینی های قابل توجه روایات در مورد عبدالله حاکم عربستان این است که پس از مرگ وی بنا به دلایل مختلف خبر مرگ وی 40 روز مخفی مانده و بعد از آن منتشر می شود
اخبار ضد و نقیضی که از وضعیت ملک عبدالله منتشر می شود نشان می دهد که حکومت عربستان در حال پنهان کردن مسئله ای بسیار مهم از افکار عمومی خود و جهان است ، قابل توجه است که این مسئله دقیقا در مسئله مرگ پادشاه قبلی یعنی ملک فهد نیز رخ داد و تا لحظات آخر مرگ وی حکومت عربستان حال عمومی وی را رضایت بخش اعلام می کرد تا اینکه مجبور به اعلام واقعیت شد.

اختفای وخیم بودن حال و مرگ سران عربستان مسبوق به سابقه است!

اخبار مشکوک ، قابل تامل و گاه ضد و نقیض در مورد وضعیت پادشاه عربستان و تحرکات مشکوکی که در منطقه آغاز شده است نشان می دهد که به احتمال قریب به یقین حکومت عربستان در حال حاضر در حال مخفی کردن خبر مرگ ملک عبدالله است.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
به احتمال بسیار قوی
پادشاه عربستان مرده است!
با توجه به نشانه ها و دلائل فوق و تامل در وضعیت فعلی می بینیم که ملک عبدالله پادشاه عربستان به احتمال قریب به یقین همان عبدالله مذکور در روایات عصر ظهور است ما بنا بر دلائل و نشانه های ذیل اعتقاد داریم که به احتمال قریب به یقین ملک عبدالله پادشاه عربستان مرده است :
1- برگزاری عجیب و قابل تامل انتخاب جانشین برای عبدالله در ریاض و واشنگتن!
طی روزهای گذشته نشستهای متعددی میان مسئولان آمریکایی و عربستانی در ریاض و آمریکا تشکیل شده و در آن پیرامون مسئله مهم جایگزینی عبدالله به بحث و تبادل نظر پرداخته اند ، این مسئله آن قدر غیرعادی و عجیب است که احتمال برگزاری این نشست ها حتی در زمان حضور پادشاهان غیرمقتدر نیز اندک است چه رسد به ملک عبدالله که در زمانی که وی در قید حیات باشد و حکومت عربستان نیز به طور مکرر اعلام می دارند که حال عمومی وی رضایت بخش است! بخواهند در مورد جانشینی او به وضوح آن هم در عربستان صحبت کنند!
این مسئله را می توان در صورتی پذیرفت که قبول کرد عبدالله مرده است و این جلسات جدی و جسورانه در مورد جانشین وی در حقیقت در عربستان بدون عبدالله برگزار می گردد که به خوبی چرایی برگزاری این نشست ها نیز روشن می گردد.

2 - غیبت طولانی پادشاه عربستان
اکنون بیش از یک ماه است که خبری موثق و قابل اعتماد از ملک عبدالله در دست نیست ، عدم حضور در مراسم بسیار مهم حج که برخی از حاکمان قبلی در صورت بیماری حتی بر روی ویلچر نیز خود را ملزم به حضور در آن می دانستند ، عدم حضور در دیدارهای دیپلماتیک به صورت زنده و عدم حضور در مراسمی رسمی و ... در طول یک ماه گذشته همه و همه احتمال مرگ این مزدور شیطان را تقویت می نماید.

3- تعطیلات بی سابقه حج در عربستان
بعد از انتشار خبر بیماری ملک عبدالله و تجویز پزشکان بر استراحت او و عدم حضور در انظار عمومی ! انتشار خبر تعطیلات بی سابقه 16 روزه در عربستان بسیار قابل تامل و سئوال برانگیز بود ، در حالی که در سالهای قبل تعطیلات عربستان به مناسبت عید قربان حداکثر 5 روز بود ، افزایش بدون علت تعطیلات به 16 روز بسیار مشکوک بود و نشان می داد که امر مهمی اتفاق افتاده است ، آیا در صورت مرگ ملک عبدالله ، سران این کشور و بازیگران صحنه عربستان نیاز به یک فرصت زمانی کافی نداشتند تا در حالی که کشور در تعطیلات عمومی به سر می برد و رسانه های خبری در حالت نیمه تعطیل هستند ، به دور از جار و جنجال جانشین عبدالله تعیین شده و پستهای کلیدی بین شاهزاده ها و گروههای مدعی تقسیم شده و همزمان با مرگ عبدالله برای کاستن از التهابات اجتماعی و جنگ قدرت جانشین وی نیز اعلام گردد؟!
http://www.tebyan.net/Religion_Thoughts/Articles/Miscellaneous/2010/11/16/143826.html
تعطیلات سالیانه حج در عربستان به طور عادی 5 روز بوده است.
http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30072376
تعطیلات امسال عید قربان در عربستان به طور مشکوکی به 16 روز افزایش یافت!

4- تغییرات متعدد و بی سابقه در مناصب مهم
همزمان با انتشار خبر بیماری عبدالله و تعصیلات 16 روزه ، انتشار خبر تغییرات در برخی از پستهای کلیدی بر ابهام فضا و مجهول بودن سرنوشت پادشاه عربستان افزود ، در حالی که ریاست گارد ملی عربستان که یکی از مهمترین تشکل های نظامی عربستان است به مدت چند دهه در دست ملک عبدالله بود ، به طور مشکوکی این سمت مهم به فرد دیگری یعنی متعب پسر او منتقل شد که برای بسیاری از کارشناسان این تغییرات مهم و همزمان با اعلام وخیم بودن حال عبدالله جای سئوال و ابهام زیادی داشته و نشان از حساس بودن اوضاع و به قول دیگر یک پنهانکاری بزرگ دارد!

5- اصرار بی سابقه حکومت عربستان مبنی بر زنده بودن عبدالله!
حکومت عربستان و شخصیتهای مختلف آن در حالی پیاپی خبر از صحت و سلامتی کامل عبدالله می دهند که تا کنون هیچ منبع رسمی خبری از مردن او منتشر نکرده است و این همه اصرار مسئولان عربستانی بر زنده بودن عبدالله تنها این فرضیه را به ذهن متبادر می کند که آنها احتمال می دهند مردم با توجه به قرائن مختلف یا از طریق افراد ذی نفوذ ، از مرگ عبدالله مطلع شده باشند و حکومت عربستان نیاز دارد تا با اطمینان دهی به مردم از انتشار این خبر جلوگیری کند.
فراموش نمی کنیم چند سال قبل که خبرهای ضدو نقیضی در مورد سرنوشت یکی از مسئولان عالی رتبه کشورمان توسط ضدانقلاب مطرح شده بود ، تا چندماه هیچ خبر موافق یا مخالفی از سوی جمهوری اسلامی منتشر نشد و با اولین دیدار مردمی شایعات از بین رفت و حکومت عربستان که می داند نمی تواند با دیدار زنده از گسترش خبر مرگ عبدالله جلوگیری کند مجبور است تا با جعل اخبار و اطمینان بخشی نسبت به سلامتی عبدالله از گسترش و قطعی شدن خبر مرگ او تا زمان مناسب جلوگیری کند.
6- حساس شدن سران حکومتهای منطقه
بعد از انتشار خبر بیماری عبدالله ، رفت و آمدهای مشکوکی در منطقه انجام شد که تا کنون ادامه دارد ، حساس شدن کم سابقه سران کشورهای منطقه نسبت به سرنوشت عبدالله نشان می داد که مسئله ای مهمی در پشت پرده است ، تماس های مکرر رئیس جمهور کشورمان طی دو ماه گذشته با ملک عبدالله و انتشار خبر دیدار حضوری احمدی نژاد با عبدالله در مراسم حج نشان می داد که دکتر احمدی نژاد هم به دلائل مختلف به دنبال اطلاع یابی از وضعیت و سرنوشت پادشاه عربستان است.
در این میان ملغی شدن دیدار حضوری و زنده حسنی مبارک و ملک عبدالله که می توانست خط بطلانی بر شایعه مرگ عبدالله باشد ، سئوالات بسیاری را ایجاد کرده و یقین به مرگ این مزدور شیطان را بالاتر برد.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
7- انتشار اخبار متفاوت در مورد بیماری عبدالله
در طول یک ماه گذشته اخبار متفاوتی از علت بستری شدن پادشاه عربستان منتشر شده است ، در حالی که حکومت عربستان بیماری او را آسیب دیدگی ستون فقرات عنوان نمود منابع دیگر عربستانی بیماری او را سکته یا سرطان و ... ذکر نمودند ، نکته دیگری که در مورد بیماری عبدالله قابل تامل است این است که بیماری ستون فقرات معمولاً بیماری می باشد که اکثراً مخصوص اقشار مستضعف که مجبور به برداشتن بارهای سنگین هستند ،
می باشد و اقشار مرفه نسبت به سایر بیماریها کمتر به بیماری دیسک کمر مبتلا می شود ضمن اینکه این بیماری حتی در صورت بروز در مراحل اولیه قابل علاج است و کاملا روشن است که پادشاه عربستان حتی با در نظر گرفتن احتمال ضعیف ابتلای او به دیسک کمر به راحتی می توانست توسط پزشکان حاذق و متعددی در عربستان و کشورهای دیگر از پیشرفته و حاد شدن این بیماری و تبدیل آن به معضلی که فقط با جراحی حل شود ، جلوگیری نماید ، پس می بینیم که نوع این بیماری و میزان حاد بودن آن در تعارض کامل با وضعیت غرق در رفاه پادشاه عربستان تضاد کامل دارد و به احتمال بسیار قوی پشت پرده حوادث چیز دیگریست و بیماری دیسک کمر بهانه ای بیش نیست.

آیا در دنیای پیشرفته امروز که به راحتی می توان در تصاویر و فیلم ها دستکاری کرد و حتی با جراحی های متعدد پلاستیک بدل کامل یک فرد را ایجاد کرد ، می توان به این اسناد غیر زنده اطمینان کرد؟!
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
8- عدم بازگشت پادشاه عربستان از آمریکا با وجود شدت گرفتن جنگ قدرت در عربستان
نزدیک به دو هفته است که به گفته مسئولان عربستانی ملک عبدالله برای درمان در آمریکا به سر می برد ، در حالی که که رسانه های وابسته دو روز بعد از ورود عبدالله به آمریکا تصویر عبدالله را پس از عمل جراحی با حال مساعد منتشر کردند ، اما اکنون با گذشت 2 هفته خبری از بازگشت وی به عربستان نیست! و به بهانه عمل جراحی دوم غیبت طولانی مدت وی رو توجیه می کنند در حالی که لزوم جراحی دوم با بدیهیات بیماری مذکور نیز قابل توجیه نیست.
حال سئوال مهم اینجاست با وجود حساس بودن شرایط عربستان و کشمکش عمیق قدرت و حتی احتمال کودتا در این کشورها توسط گروههای متعدد تشنه قدرت ، آیا می توان هیچ دلیل قابل قبولی برای حضور بلند مدت پادشاه عربستان در آمریکا ارائه کرد؟!

آیا با وجود این خطرات شدید در عرصه سیاسی کشور و همچنین بهره بردن ملک عبدالله از انواع امکانات ، امکان حضور جراحان برجسته در عربستان و انجام عمل جراحی بر روی وی ؛ انتظار زیادیست؟
9- آغاز جنگ قدرت در عربستان
همزمان با انتشار خبر بیماری عبدالله تحرکات مشکوکی در صحنه سیاسی عربستان واقع شد ، مدتی قبل از این مسئله بندر به سلطان شاهزاده متمایل به آمریکا که عده ای او ار مهره اصلی آمریکا در عربستان می دانند ، با شتاب وارد عربستان شد ، فرزندان ولیعهد بیمار عربستان نیز او را مجبور به بازگشت از استراحتگاه مراکش کردند و چند بازگشت قابل تامل دیگر نیز به ریاض صورت گرفت! دلیل این بازگشت های مشکوک به پایتخت چه می تواند باشد؟!
10 – انطباق کامل شرایط فعلی بر شرایط مورد توصیف روایات
تامل در انتشار خبر مشکوک وخیم بودن حال عبدالله چند روز قبل از مراسم حج و در ماه ذی الحجه ، انتشار این خبر در میان برخی از حجاج در صحرای عرفه ، مهیا بودن شرایط برای آغاز جنگ شدید قدرت درصحنه سیاسی عربستان با وجود دهها شاهزاده تشنه قدرت ، انطباق خصوصیات ملک عبدالله بر عبدالله روایات ، بسیار نزدیک بودن ظهور و .... همه و همه نشان می دهد که به احتمال قریب به یقین بشارت بزرگ روایات در مورد مرگ عبدالله محقق شده است.
11- تامل در پیام حج امسال ولی امر مسلمین
در روز عرفه امسال در حالی که چند روز از انتشار خبر بیماری عبدالله و وخیم بودن حال وی نمی گذشت ، انتشار پیام سالیانه حج معظم له روشن کننده برخی از مسائل مبهم بود ، معظم له در بخشی از پیام روشنگرانه و بشارت بخش خویش می فرمایند :
اين اوضاع اميدبخش و حامل بشارت ، بايد ما ملت هاي مسلمان را از سويي مطمئن تر از هميشه، به سوي آينده مطلوب به پيش براند
تامل در این فرمایشات و اشارات معظم له این نکته را نوید می دهد که ما در شرایطی که بشارت بخش ظهور و پیروزی می باشد قرار داریم که یکی از این بشارتها می تواند ایده آل شدن فضای عربستان برای ظهور با مرگ عبدالله باشد در حالی که زمزمه مرگ عبدالله در همان روزهای صدور پیام حج ولی امر مسلمین مکرراً به گوش می رسید و بیان نکات فوق توسط ولی امر مسلمین می تواند تایید کننده این مطلب باشد.
بررسی روایات عصر ظهور و تامل در بشارتهای مکرر بزرگان و عرفا و مراجع نشان می دهد که ما اینک در آستانه ظهور قرار داریم و نشانه های بسیاری محقق گردیده است ، یکی از این نشانه ها و بشارتهای بزرگ مرگ حاکم حجاز بنام عبدالله می باشد که انطباق شرایط و ویژگیها نشان می دهد که عبدالله مورد اشاره در روایات ملک عبدالله پادشاه عربستان می باشد که بنا بر روایات مرگ او در آستانه بسیار نزدیک به ظهور رخ می دهد.
فاصله بسیار بسیار اندک از مرگ عبدالله تا ظهور
با تامل در روایات مربوط به اختلاف خاندان بنی عباس و مرگ عبدالله در می یابیم که فاصله ذکر شده توسط اهل بیت(ع) بین مرگ عبدالله تا ظهور بسیار بسیار کم است تا جایی که برخی محققین آن را دو سال و برخی یک سال می دانند ، از آنجائیکه همانگونه که دیدیم امام صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) اختلاف بنی عباس را از علائم حتیمه می دانند ، و فاصله اکثر علائم حتیمه بسیار بسیار اندک و در حد چند ماه است ، می توان نتیجه گرفت که از مرگ عبدالله بعنوان اولین نشانه تا خروج سفیانی که در روایات متعدد بلافاصله بعد از مرگ عبدالله و از اثرات آن ذکر شده است نیز علی القاعده نباید فاصله زمانی بیشتر از چند ماه وجود داشته باشد همچنانکه فرمایش امام صادق(ع) در مورد پایان یافتن حکومتهای چندساله با مرگ عبدالله و آغاز حکومتهای چند ماهه و چند روزه نیز نشان دهنده و تایید کننده همین حقیقت است که فاصله زمانی مانده تا ظهور بعد از قتل عبدالله بسیار بسیار کم است و آن هم سراسر درگیری و حوادث بزرگ. همچنین از همچون دانه های تسبیح ذکر کردن نشانه های بزرگ ظهور که با وقوع یکی بقیه نیز چون دانه های تسبیح یکی بعد از دیگری و بلافاصله رخ خواهند داد نیز می توان به کم بودن این فاصله زمانی پی برد.
اوج گیری امواج بشارت ظهور با مرگ ملک عبدالله
همچنانکه دیدیم نشانه و دلائل متعددی وجود دارد که نشان می دهد ملک عبدالله همان عبدالله مذکور در روایات عصر ظهور است از سویی دیگر تامل و دقت در تحولات یک ماه گذشته عربستان به همراه در نظر گرفتن روایات عصر ظهور نشان میدهد که به احتمال قریب به یقین پادشاه سالخورده عربستان کشته شده و حکومت عربستان بنا بر دلایل متعدد در حال مخفی کردن این مسئله بسیار مهم می باشد ، دلایلی مانند جلوگیری از اوج گیری جنگ قدرت در عربستان ، تضعیف خط مدافع استکبار در منطقه و تقویت جبهه مقاومت مخصوصا با در نظر گرفتن این مسئله که جبهه حق مرگ عبدالله را یکی از نشانه های بسیار نزدیک بودن پیروزی می داند و ...
به احتمال بسیار قوی طی روزهای آینده خبر مسرت بخش این مرگ این دشمن پلید اهل بیت(ع) منتشر خواهد شد و با انتشار این خبر بزرگ زلزله های سیاسی عظیمی در منطقه ایجاد خواهد گردید همچنانکه امواج نورانی بشارت ظهور به سرعت دلهای توده های مردمی و جامعه منتظران و شیعیان با این بشارت بزرگ غرق در شادی و سرور شده و شمارش معکوس برای ظهور کبری خورشید فروزان حقیقت کلید خواهد خورد ، از هم اکنون می توان دید و شنید اضطراب و درماندگی شیاطین رسیده با آخر خط را و فریادهای شادی و شور و اشتیاق منتظران و مبشران ظهور امام نور را.
به یقین امام نور در راه است و خبر کشته شدن ابن زیادها و شمرهای کوفه این نوید را می دهد که به لطف خدا و صبر و پایداری یاران حق ، خورشید در عاشورایی نزدیک نه بر بالای نی که بر بلندای وسعت این جهان ظلمت زده خواهد درخشید هنگامی که با خروش امواج طوفانی توده های تشنه حقیقت و عدالت ، تمام کاخ های ظلم و ستم یزیدی ویران شده باشد.
 

aboja

عضو جدید
من که امیدوارم که پادشاه عربستان به درک رسیده باشه. خدا لعنتش کنه. به دستور اون مرتیکه حاجی های ایرانی رو در سال 66 قتل عام کردند اون هم در حرم امن الهی.
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
ممنون از تاپیک خوبتون....
ان شاالله ظهور نزدیکه.....
 

Similar threads

بالا