[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]دانش آفرینی به عنوان اولین و مهمترین کارکرد مدیریت دانایی ارتباط [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]بسیار نزدیکی با نوآوری دارد به گونه ای که در پاره ای از ادبیات [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]نوآوری ودانش آفرینی معادل نوآوری محسوب شده است.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]تجسم و تبلور عینی مفهوم نوآوری را می توان در تعریفی [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]که دوتن از معماران مفهوم مدیریت دانایی از مدیریت ذانش [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]ارائه نموده اند به خوبی ملاحظه نمود:[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]"فرایند خلق مستمردانش نوین انتشار وسیع و گسترده آن [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]درسراسر سازمان وتبدیل سریع آن به محصولات/خدمات[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]تکنولوژی هاونظام های جدید"[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]تعریف فوق نشان میدهد که هدف اصلی غائی مدیریت [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]د[/FONT][FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]انایی ازشه آفرینی ازطریقه نوآوری است.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]حوزه مشترک و همپوشی تنگاتنگ دومفهوم مدیریت دانایی [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]و نوآوری را می تون در تعریفی که یکی از صاحبنظران از [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]مدیریت دانایی ارائه نموده ملاحظه کرد.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]مالهترا مدیریت دانایی را اینگونه تعریف می کند:[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]"مدیریت دانایی موضوعات کلیدی سازگاری بقا و شایستگی[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]سازمانی را در مواجهه با تغییرات محیطی فزاینده پوشش می دهد.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]مدیریت دانایی اساسا [/FONT][FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]آن دسته از فرایند های سازمانی را در [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]بر می گیرد که در اندیشه هم افزای ظرفیت پردازش داده ها و[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]اطلاعات در تکنولوژی های اطلاعاتی و ظرفیت خلاق و[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]نو آورانه انسان ها می باشد.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]وجود مفهوم نوآوری را درسایرتعاریف ارائه شده در خصوص [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]مدیریت دانایی نیزمی توان رد یابی نمود.دریکی از تعاریفی که از [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]دانش بعمل آمده این مفهوم به عنوان کاربرد خلاقیت و نوآوری در [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]ایجاد محصولات خدمات فرایندها و بازار های جدید تعریف شده است.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]در تعریف دیگری مدیریت دانایی به عنوان فرایند جذب تخصص و [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]هوش جمعی یک سازمان و استفاده از آن در جهت تقویت نواوری[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]از طریق یاد گیری مستمر سازمانی تعریف شده است.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]سازمان ها با هدف بهره وری (استفاده عملی )از دانش سازمانی[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]به مهمترین کارکرد مدیریت دانایی یعنی دانش افرینی مبادرت می کنند.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]بیرونی سازی (تبدیل دانش ضمنی کارکنان به دانش اشکار)و ایجاد [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]امکان انتقال و تبادل دانایی در بین کارکنان سازمان کلید دانش آفرینی[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]محصوب می شود.حفظ مزیت رقابتی از طریق ارزش آفرینی و [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]ارزش افزائی برای مشتریان تنها در سایه نوآوری پایدار میسر خواهد بود .[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]فقط با نوآوری مداوم و به ویژه یافتن روش های جدید خدمت به [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]مشتری است [/FONT][FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]که سازمان می تواند در بلند مدت موفق شود.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]حاکمیت جو یادگیری سازمانی و نهادینه کردن فرهنگ سازی که [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]اشاعه دانش و نه احتکار آن را ارزش تلقی میکند و کارکنان [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]بخاطر تبادل دانایی پاداش دریافت می کنند راه را برای تحقق نو آوری [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]مداوم و در نتیجه رقابت پذیری پایدار هموار خواهد ساخت.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]بسیار نزدیکی با نوآوری دارد به گونه ای که در پاره ای از ادبیات [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]نوآوری ودانش آفرینی معادل نوآوری محسوب شده است.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]تجسم و تبلور عینی مفهوم نوآوری را می توان در تعریفی [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]که دوتن از معماران مفهوم مدیریت دانایی از مدیریت ذانش [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]ارائه نموده اند به خوبی ملاحظه نمود:[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]"فرایند خلق مستمردانش نوین انتشار وسیع و گسترده آن [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]درسراسر سازمان وتبدیل سریع آن به محصولات/خدمات[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]تکنولوژی هاونظام های جدید"[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]تعریف فوق نشان میدهد که هدف اصلی غائی مدیریت [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]د[/FONT][FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]انایی ازشه آفرینی ازطریقه نوآوری است.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]حوزه مشترک و همپوشی تنگاتنگ دومفهوم مدیریت دانایی [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]و نوآوری را می تون در تعریفی که یکی از صاحبنظران از [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]مدیریت دانایی ارائه نموده ملاحظه کرد.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]مالهترا مدیریت دانایی را اینگونه تعریف می کند:[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]"مدیریت دانایی موضوعات کلیدی سازگاری بقا و شایستگی[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]سازمانی را در مواجهه با تغییرات محیطی فزاینده پوشش می دهد.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]مدیریت دانایی اساسا [/FONT][FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]آن دسته از فرایند های سازمانی را در [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]بر می گیرد که در اندیشه هم افزای ظرفیت پردازش داده ها و[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]اطلاعات در تکنولوژی های اطلاعاتی و ظرفیت خلاق و[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]نو آورانه انسان ها می باشد.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]وجود مفهوم نوآوری را درسایرتعاریف ارائه شده در خصوص [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]مدیریت دانایی نیزمی توان رد یابی نمود.دریکی از تعاریفی که از [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]دانش بعمل آمده این مفهوم به عنوان کاربرد خلاقیت و نوآوری در [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]ایجاد محصولات خدمات فرایندها و بازار های جدید تعریف شده است.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]در تعریف دیگری مدیریت دانایی به عنوان فرایند جذب تخصص و [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]هوش جمعی یک سازمان و استفاده از آن در جهت تقویت نواوری[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]از طریق یاد گیری مستمر سازمانی تعریف شده است.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]سازمان ها با هدف بهره وری (استفاده عملی )از دانش سازمانی[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]به مهمترین کارکرد مدیریت دانایی یعنی دانش افرینی مبادرت می کنند.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]بیرونی سازی (تبدیل دانش ضمنی کارکنان به دانش اشکار)و ایجاد [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]امکان انتقال و تبادل دانایی در بین کارکنان سازمان کلید دانش آفرینی[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]محصوب می شود.حفظ مزیت رقابتی از طریق ارزش آفرینی و [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]ارزش افزائی برای مشتریان تنها در سایه نوآوری پایدار میسر خواهد بود .[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]فقط با نوآوری مداوم و به ویژه یافتن روش های جدید خدمت به [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]مشتری است [/FONT][FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]که سازمان می تواند در بلند مدت موفق شود.[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]حاکمیت جو یادگیری سازمانی و نهادینه کردن فرهنگ سازی که [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]اشاعه دانش و نه احتکار آن را ارزش تلقی میکند و کارکنان [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]بخاطر تبادل دانایی پاداش دریافت می کنند راه را برای تحقق نو آوری [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]مداوم و در نتیجه رقابت پذیری پایدار هموار خواهد ساخت.[/FONT]