مدیریت بر قلب ها

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
واداشتن انسان‌ها به درست كار كردن انديشه بسيار مهمي در مديريت است.

تنها تشويق‌هاي بجا مؤثر هستند اگر همواره بگوييم از همه كارهايتان سپاسگزارم، موضوع بي‌معني مي‌شود.

آنان كه از خود احساس خوبي دارند نتيجه خوبي هم ببار مي‌آورند.

فعاليت‌هايي براي انسان انگيزه آفرين است كه بازخوردي از نتيجه‌هاي دلخواه به وي برساند.

مديران بايد بدانند كه كار خوب حالت سفر را دارد نه مقصد.

مدير بهتر است مورد احترام باشد تا همه پسند.

كاركنان را دست بالا بگيريد تا آنان هم خود را شايسته‌تر بدانند.

بزرگ بينديشيد! بزرگ عمل كنيد! بزرگ باشيد!

زندگي از آن شماست خودتان بايد طرح آن را بريزيد، همانگونه كه مي‌خواهيد!

رهبري فرمان بر مردم نيست، كار با مردم است.

انسان‌ها خود خوبند، رفتارشان است كه گاهي دردسر آفرين مي‌شود.

زنداني كردن انديشه‌هاي خوب درذهن همتاي گوشه‌نشيني است.

همواره مي‌توان درباره خود دو احساس را برگزيد، خوشبختي و شوربختي چرا كسي بايد دومي را انتخاب كند؟

نمي‌توان خلاف وجدان كار كردن و احساس بد نداشت.

آنگاه كه از يادگيري بازمانديد به رشدخود پايان داده‌ايد. سه چيز را گريز نيست، مرگ، ماليات و دگرگوني.

كارهاي بي‌ارزش را خوب انجام دادن چه سود؟!

به جاي سخت‌كوشي، هوشمندانه‌تر كار كنيد.
 

ofakur

عضو جدید
کاربر ممتاز
شناخت و مدیریت مفاهیم

شناخت و مدیریت مفاهیم

شناخت و مدیریت مفاهیم
هر مفهومی برای هر فردی دارای ویژگی های خاص و ارتباط ویژه ای است. البته این مسئله در مورد مفاهیم جامد و یا فیزیکی به این ترتیب نیست. هدف این مقاله تشریح ویژه گی و نوع ارتباط مفاهیم رفتاری و کرداری و استنباطی است. خصوصیت انسانی ما چنین است که ما جهان را به نحوی طبقه بندی میکنیم که دارای بیشترین اطلاعات برای ما باشد. بعنوان مثال ما ابتدا ماش را جزو مفاهیم حبوبات دسته بندی میکنیم و در زیر گروه آن انواع ماش های قرمز و سفید و لوبیا چیتی و غیره را جای میدهیم. ما انسانها همیشه و پیوسطه در مورد هر آنچه که میبینیم , و هر مسئله ای را که میشنویم , بلافاصله طبقه بندی میکنیم. ما در اطراف خود همواره دو نوع از مفاهیم ها را میبینیم . مفاهیم روشن و مفاهیم مبهم.در مورد مفاهیم روشن مانند پدر , کار ما اینست که مشخص کنیم این فرد تا چه حد به نمونه نخستین ما از پدر شبیه است. پس از این طبقه بندی ما شواهد بیشماری را به خاطر میآوریم که میتوانیم پدرمان را با هر یک از ان اطلاعات ذهنی مقایسه کنیم و بر اساس همان مقایسه ها هم او را در طبقه بندی خاصی قرار دهیم. اما در مورد مفاهیم مبهم نظیر کیف , ما نمیتوانیم به ویژه گیهایی اشاره کنیم که طبقه بندی مان را بر اساس آن ویژه گیها انجام دهیم . بنا براین بناچار به ظاهر آن دقت میکنیم و تنها به همانندیهای بیرونی آن اکتفاء میکنیم. بنا براین ما همواره از دو نوع طبقه بندی برای اشیاء و رویداد ها استفاده میکنیم. طبقه بندی اول بر اساس مقایسه شیء یا رویداد با با نمونه نخستین و دومی , طبقه بندی شیء یا رویداد بر اساس تمثیل های ظبط شده در حافظه .
بسیاری از مفاهیم که برای ما تعریف شده اند خاصیت غریزی دارند و لی بسیاری از مفاهیم را هم باید یاد بگیریم. ما نمونه های اولیه مفاهیم را از راه تجارب شخصی و محوریت مفهوم را از راه آموزش و برداشتهایی که دیگران به ما میدهند ویا با گذشت زمان فرا میگیریم. ما در مورد معنی ویژه گی های مشترک دارای دو نوع رفتار هستیم . یکی اینکه ویژه گیهای مشترک ما دارای همان خصوصیاتی باشند که که در آن مفهوم وجود دارند . و دوم اینکه , متاسفانه در اکثر مواقع ویژه گیهای مورد تایید ما تحت تاثیر تعصب و پیش داوری های ما قرار دارند و همین نکته خطرناک است که باعث بروز اختلافات شده و دامنه آن از مرز های ذهنی به بیرون و حتی تا مرز های کشور های دیگر و انسانهای آن سر دنیا هم کشیده میشود و اینهمه بلا و مصیبتی که اولاد بشر به دست خود میآفریند ناشی از وجود همین نوع اعتقاد میباشد.

 

moHSEn1988

عضو جدید
کتاب مدیریت بر قلب ها از آخرین کتابهای کن بلانچارد یکی از صاحب نظران بزرگ مدیریت است. وی نویسنده کتابهای پر فروشی چون مدیریت یک دقیقه ای، سه کلید توان افزایی و مدیریت از راه ارزش ها است.

این کتاب در کشورهای اروپایی به انجیل مدیران شهرت یافته است، کتابی که نه برای یک بار خواندن، بلکه کتابی مرجع و الهام بخش است که آن را بارها و بارها خوانده اند.


http://www.hseforum.com/forum/showpost.php?p=13176&postcount=21
http://www.hseforum.com/forum/showpost.php?p=13223&postcount=22
 

Similar threads

بالا