محیط زیستان را حفظ کنید، پولتان را ذخیره کنید!

sama1990

عضو جدید
[h=1]محیط زیست تان را حفظ کنید، پولتان را ذخیره کنید![/h] در این مقاله روش هایی را عنوان می کنیم که تک تک افراد می توانند در حفظ محیط زیست انجام بدهند.مثل رانندگی کمتر،بازیافت قوطی های کنسرو و یا قوطی های شیشه ای.راههای بسیار زیادی وجود دارد که با یک تغییر جزئی در زندگی روزانه می شود آن را انجام داد.مطمئن باشید با تغییراتی کوچک، شما می توانید تاثیر زیادی بر محیط زیست داشته باشید!
1. استفاده از لامپ های کم مصرف به جای لامپ های حبابی، در ابتدای امر ممکن است هزینه ی بیشتری نسبت به لامپ های معمولی داشته باشد ولی آنها مصرف برق خیلی کمتری دارند.عمر مفید این لامپ ها ده سال است که بسیار مناسب برای محیط زیست و جیب شما در بلند مدت است.
2. هنگام خرید کیسه ی پارچه ای همراه خودتان داشته باشید.در فروشگاه ها مردم را می بینیم که تعداد زیادی کیسه های پلاستیکی برای خریدشان استفاده می کنند.ایا واقعا به این قدر کیسه احتیاج دارید؟آیا می دانید روزانه چه تعداد کیسه ی پلاستیک وارد محیط زیست می شود؟
3. استفاده از وسایلی که صاحب آن دیگر آن را نمی خواهد.شما می توانید آن را بفروشید، به مراکز خیریه بدهید و در بعضی از کشورها سایت هایی وجود دارد که شما میتوانید تبادل رایگان کالاهای تان را داشته باشید.
4. از کتاب خانه های عمومی استفاده کنید.کتاب خانه های عمومی بیشترین کتاب ها و سی دی و فیلم ها را دارد.این خیلی بهتر از زمانی است که خود شما کتاب بخرید.
5. استفاده از اجناس دست دوم که در سایت های انلاین برای فروش گذاشته شده اند.مطمئن باشید این بهترین راه است.استفاده از کالاهای دست دوم هزینه ی بسته بندی و آلودگی محیط زیست را کاهش می دهد.
6. در تابستان اگر دمای خانه ی شما چنددرجه بالاتر باشد و در زمستان چند درجه ی پایینتر، شما تفاوت را احساس نخواهید کرد،اما جیب شما و محیط مطمئنا آن را احساس خواهد کرد.
7. ماشین تان را برای تعویض ***** هوا و روغن چکاپ کنید. این هزینه ی کمی برای شما دارد، ولی حساب کنید با همین ***** کثیف و با همین روغن آلوده در هر مایل چیزی بیشتر از هزینه ی تعویض به ماشین شما آسیب وارد می شود. برای محیط زیست واقعا فاجعه است.
8. چکه کردن شیر آب موقع مسواک زدن و ... که باعث می شود آب خیلی زیادی هدر برود.دقت کنید که چه میزان آب استفاده می کنید.آیا باریدن باران جایگزین میزان آب های از دست رفته می شود؟
9. در رویدادهایی مثل تمیزی شهر خود مشارکت کنید.روزهایی هستند که در آن روز مردم با کمک هم ساحل دریا و یا کوه ها را از شر زباله ها رها می کنند.
10. شما هرروز برای نوشیدن قهوه و چای هزینه می دهید.چرا آن را در ظرف یک بار مصرف می نوشید؟ بهتر نیست که به جای این لیوان ها از لیوان خانگی خودتان استفاده کنید. با این کارتان باعث می شوید لیوان های تجزیه نشدنی کمتری به محیط زیست وارد شوند. به این فکر کنید که چه قدر احساس خوبی دارید زمانی که کمتر زباله تولید می کنید.
11. در مدت زمانی که بیرون از خانه هستید وسایل الکترونیکی خودتان را به طور کامل خاموش کنید و وقتی به منزل برگشتید دوباره آن را روشن کنید.
12. به نحوه ی خریدتان دقت کنید.بهتر نیست که شما بعضی از مواد خوراکی مورد نیازتان را در باغچه ی خانه ی خودتان پرورش بدهید، این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه ی رفت و آمد باعث می شود شما احساس بهتری داشته باشید. سعی کنید برای خرید از فروشگاه های نزدیک خانه ی تان استفاده کنید تا بنزین کمتری برای رفت و آمد استفاده شود.
منبع : http://haminaa.com/article/2416
 

Similar threads

بالا