محمدعلی کشاورز: کار هنری در ایران هیچ ارزشی ندارد!

zx1

عضو جدید



كلمه: محمدعلي كشاورز بازيگر پيشكسوت عرصه تلويزيون و تئاتر درگذشت حميده خيرآبادي را ضايعه اي دردناك دانست و گفت:با سكوت رسانه ملي در خصوص اطلاع رساني و پوشش خبري درگذشت مادرسينماي ايران، بيانگر اين مطلب است كه هنر در ايران هيچ ارزشي ندارد.

وي در گفت و گو با خبرگزاري آريا گفت:بهترين ها يكي پس از ديگري مي روند،به عالم مرگ حسادت مي كنم زيرا هنرمندان را در نزد خود دارد ديگر اگر هنرمندان بخواهند از مادري مهربان ياد مي كنند مثال چه كسي را بياورند.

كشاورز اين ضايعه را بس دردناك براي سينماي ايران دانست و با اندوهي فراوان گفت:من ابتدا اين غم بزرگ را به دختر ايشان ثريا قاسمي، جامعه هنري و هنردوستان تسليت عرض مي نمايم اما مطلبي كه بيانش تكراري است اما ضروري كه شايد گوشزدي براي برخي از مسئولين و افراد باشد اين است كه متأسفانه هنرمندان ما تا زماني كه پا به سن مي گذارند به جاي كرامت،احترام و توجه،مورد بي مهري خبرنگاران قرار مي گيرند مگر ما از آنان چه مي خواهيم،اندكي محبت و توجه به پاس زحمات چندين ساله شان آيا خواسته بزرگي است؟!

وي خاطرنشان كرد:واقعاً چرا بايد مسكن بزرگ و بانوي پدرسالار اتاقي كوچك و محقر باشد؟ چرا بايد تنهايي، يار و همدم هميشگي اش شود؟ متأسفم،اما بايد بگويم اين فاجعه اي است بس بزرگ كه گريبان گير تمامي هنرمندان خواهد شد.

كشاورز با بيان اينكه خبرنگاران هنرمند را تا زماني كه جوان هستند آن را هنرمند مي دانند،تأكيد كرد:مگر خيرآبادي همان بانوي بزرگ تئاتر نبود پس چرا در سال هاي پاياني عمرش هيچ خبري از ايشان نمي گرفتند مگر هنر هم كالايي تجاريست كه تاريخ انقضا داشته باشد! گله من از دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد نيز هست، آنان هم اندك توجه و محبتي به ما ندارند.

وي در ادامه،موضوع بي مهري كه براي اطلاع رساني خبر اعلام درگذشت حميده خيرآبادي در رسانه ملي و پوشش خبري تشييع جنازه اين مرحومه،اظهار داشت:خانم خيرآبادي دو شب پيش فوت كردند اما هيچ پوشش خبري در اين رابطه انجام نشد من از راديو و تلويزيون توقع داشتم كه در اين زمينه اطلاع رساني خوبي انجام دهند.مگر نه اين كه نادره با پدرسالار مردم را با تلويزيون آشتي داد.

پدرسالار همان سرياليست كه پس از گذشت سالها همچنان طرفدار دارد و حتي نامش تداعي كننده خاطرات خوشي براي مردم است به طوريكه پكيج آن بنا به خواسته مردم به بازار آمده است اما حال مي بينيم كه خانه سينما و صداوسيما هيچ كاري در رابطه با اين ضايعه بزرگ انجام ندادند.

وي اشاره كرد:چرا بايد اين بازيگر توانا دور از دوستان و طرفدارانش به خاك سپرده شود بسياري از مردم و هنرمندان بي خبر از اين غم بزرگ بودند كه ايشان را در قطعه ۶۲ در مقبره خانوادگي شان به خاك سپردند.

اين بازيگر پيشكسوت عرصه بازيگري،در پايان افزود: آيا جز سكوت در برابر اين كم لطفي بزرگ،راه ديگري وجود دارد. اشك،ديدگانم را پرمي كند وقتي ياد تنهايي اش در وطنش مي افتم در حاليكه حتي مردم تاجيكستان به واسطه فيلم پربيننده “پدرسالار” او را مي شناسد به نظر من با عرض تأسف هنر در ايران هيچ ارزش و جايگاه موجهي ندارد و قدم گذاشتن در راه هنر كاري است بس بيهوده.
 

Similar threads

بالا