محل قرار گرفتن تیغه های لغو کننده در سیستم های اتوماتیک کجاست؟

mehdi705

عضو جدید
[FONT=&quot]محل قرار گرفتن صحیح تیغه لغو کننده[/FONT]
[FONT=&quot]اول باید مشخص کرد که این تیغه در کجای مدار باید عمل کند و برای چه منظور از آن استفاده کرد در سیستم های هیدرولیک[/FONT]
[FONT=&quot]حالت اول:[/FONT]
[FONT=&quot]محل قرار گرفتن تیغه های لغو کننده در سیستم های اتوماتیک باید به گونه ای قرار گیرد که شرایط کاری ما را در برگیرد و نهایت ایمنی را نیز در بر گیرد.[/FONT] [FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot][/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] شکل 1[/FONT]​
[FONT=&quot] شکل 2 [/FONT]​
[FONT=&quot] با توجه به شکل یک اگر هنگامی [/FONT]k1[FONT=&quot] فعال بوده و سیلندر به انتها برسد، با برخورد به کلید [/FONT]ret[FONT=&quot] مستقیماٌ مدار به حالت اولیه خود باز می گردد و با فعال شدن [/FONT]k2[FONT=&quot] خود به خود [/FONT]k1[FONT=&quot] خاموش می شود و نیازی به ریست مدار نیست و مدار بطور اتوماتیک کار خود را انجام می دهد ولی در حالت شکل 2 وقتی کلید استارت فعال می کنیم تیغه باز[/FONT]k1[FONT=&quot] بسته شده و تیغه [/FONT]normally close k1[FONT=&quot] که با کنتاکتور سری شده به طور اتوماتیک باز شده و مدار به هیچ عنوان عمل نمی کند. با نگاه کردن به نحوه اجرا مدار در نرم افزار به این نتیجه می رسیم که این نوع تیغه مورد قبول نمی باشد در شکل 2[/FONT]
[FONT=&quot]حالت دوم:[/FONT]
[FONT=&quot]استفاده از کلید [/FONT]Toggle Switch Normally Close[FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]وقتی [/FONT]k1[FONT=&quot] را فعال می کنیم تیغه [/FONT]Toggle Switch Normally Close k2[FONT=&quot] وصل بوده و فرمانی که سوئیچ [/FONT]ext[FONT=&quot] صادر می کند را لغو می کند و وقتی که [/FONT]k2[FONT=&quot] را غیر فعال کردیم سیلندر به طور اتوماتیک به بیرون می رود و همین حالت را هم در برگشت داریم وقتی سوئیچ [/FONT]Toggle Switch Normally Close k1[FONT=&quot] را غیر فعال کنیم در دو حالت می توان حرکت برگشت سیلندر را انجام داد با تحریک سوئیچ [/FONT]ret[FONT=&quot] و نگه داشتن آن. و با فعال کردن سوئیچ [/FONT]k2[FONT=&quot] به صورت اتومات.(شکل 3)[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot]شکل 3[/FONT]
[FONT=&quot]در شکل 4 هم مثل حالت قبل عمل می کند با دو تفاوت که هنگامی [/FONT]k1[FONT=&quot]و[/FONT]k2[FONT=&quot] غیر فعال باشد مدار به هیچ عنوان عمل نمی کند. تفاوت دوم هنگامی هست که وقتی سیلندر حرکت رفت را انجام می دهد برای برگشت با غیر فعال کردن سوئیچ [/FONT]k1[FONT=&quot] و تحریک سوئیچ [/FONT]ret[FONT=&quot] حرکت برگشتی انجام نخواهد شد.تنها با فعال کردن [/FONT]k2[FONT=&quot] می توان حرکت برگشت را انجام داد.(شکل 4)[/FONT]
[FONT=&quot][/FONT]​
[FONT=&quot]شکل 4[/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]حالت سوم :[/FONT]
[FONT=&quot]استفاده از کلید [/FONT] Toggle Switch Normally Close[FONT=&quot]و [/FONT]Toggle Switch Normally open[FONT=&quot] که تمام حالات را می توان در آن انجام داد. (شکل 5)هنگامی که سوئیچ های [/FONT]Toggle Switch Normally Close k1&k2[FONT=&quot] را با کنتاکتور سری کنیم تنها تفاوت آن هنگامی است که وقتی غیر فعال باشند مدار به هیچ عنوان کار نمی کند.(شکل6)[/FONT]
[FONT=&quot][/FONT]​
[FONT=&quot]شکل 5[/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]​
[FONT=&quot]شکل 6[/FONT]​
 
بالا