محصولات حرام قابل تهیه از تمام فروشگاههای کشور!!!!!!!!!

immigrant

عضو جدید
ایران بازار محصولات اسراییلی !!!
قريب به 60 سال از تأسيس رژيم غاصب صهيونيستي مي‌گذرد. دهها و صدها کنفرانس و اجلاس و نشست و همايش در جهان اسلام! برگزار شده و هزاران قطعنامه و اعلاميه و بيانيه و طومار صادر گشته و خدا مي‌داند چند بار رژيم اسرائيل محکوم شده است؛ اما....... اما هنوز نام اين رژيم بر نقشه‌ها خودنمايي مي‌کند و بر سر زبانها مي‌چرخد.در کشورهاي دنيا سفارتخانه و در سازمانهاي جهاني حق رأي دارد و دائماً در سازمان ملل قطعنامه صادر مي‌کند و عليه اين کشور و آن کشور موضع مي‌گيرد و... و هر روز حلقه محاصره را بر ملت مظلوم فلسطين تنگتر و روز به روز نسل‌کشي مردمان ستمديده اين سرزمين را بيشتر و خانه‌هايشان را خراب و فرزندانشان را آواره مي‌کند و...
این خبر بسیار تکراری است امیدواریم دوستان به آن توجه کنند و آن را تا آخر بخوانند و کمی هم در عمل از ملت فلسطین پشتیبانی کنند اگر شما کلمه ی boycott israel رو در اینترنت سرچ کنید ، آدرس هزاران صفحه رو خواهید دید ، اگر هم در قسمت تصاویر این کا رو بکنید هزاران تصویر میبینید که بیشترشون مربوط میشه به لیستهای منتشر شده از شرکتهای صهیونیستی . جالبه که وقتی به سایتهای ارایه دهنده ی این لیستها مراجعه میکنید میبینید که خیلی هاشون انگلیسی و آمریکایی هستن و دامنه ی مربوط به این کشورها رو در آدرسشون میبینید!

چند روز پیش که یکی از این لیستها رو دانلود کردم ، در بین اسامی اسمهای آشنای زیادی دیدم . این لیست شامل اسم چند شرکت بزرگ بود و در زیر هر اسم کدوم از این شرکتها ، اسم شرکتهای کوچکتر وابسته به اونها (که کمتر مورد توجه هستند) رو نوشته بود .





با کلیک در اینجا میتونید این لیست رو ببینید!

در بین این اسامی اسمهای آشنای زیادی دیده میشد :

مثل :

نسکافه ، پیور لایف ، سرلاک (شیرخشک) ، مگی ، پولا ، اسمارتیس

(تمامی اسامی بالا زیر مجموعه ی نستله هستند)



در ادامه لینک دانلود این تصویر رو گذاشتم .

ولی چند موضوع هست که احساس کردم باید درباره اش بنویسم .





اول این که ، چرا نباید مصرف کنیم؟

جواب این سوال رو در سه بخش نوشتم:

1)مراجع میگویند :

- امام خمینی رحمة الله :
«شما از خواب هایی كه برای این كشورها دیده اند اطلاع ندارید ، اینجانب كراراً خطر دولت اسرائیل و عمال آن را به ملت گوشزد كردم كه باید مقاومت منفی كنند و از معاملات با آنها احتراز جویند. »

- آیت الله خامنه ای :

بر آحاد مسلمین واجب است كه از خرید و استفاده از كالاهایی كه سود تولید و فروش آنها عاید صهیونیست ها كه با اسلام و مسلمین در حال جنگ هستند ، می شود ، اجتناب كنند .

- امام موسی صدر:«اسراییل شر مطلق است و معامله با آن حرام است.»



{شما میتونید نظر مرجع تقلید مورد نظر خودتون رو با جستجو در اینترنت به راحتی پیدا کنید ، البته تفاوتی در اصل این نظرات نیست}



2)قانون میگوید :

" مصوب 29 شهریور 1371 در مجلس شورای اسلامی و موید 5 مهر 1371 در شورا نگهبان:

ماده1- عقد هرگونه قرارداد چه مستقیم و چه از طریق واسطه با شرکتها یا اشخاص مقیم اسرائیل یا با افراد تبعه اسرائیل یا افرادی که برای اسرائیل یا به نفع آن کشور کار می‌کنند، صرف نظر از محل اقامت آنان، برای کلیه افراد حقیقی یا حقوقی، ممنوع می‌باشد و ...

در ماده 7 این قانون میخوانیم : حتی وسیله نقلیه حمل این وسایل به نفع دولت توقیف می‌شود و مطابق ماده 10، هر کسی که به کشف این کالاها کمک کند معادل 20 درصد ارزش کالاها جایزه می‌گیرد.


(البته من تا الآن نشنیدم کسی اون بیست درصدی رو که قانون گفته ، گرفته باشه)



۳)عقل میگوید:

جنایات گسترده ی رژیم صهیونیستی با وجود سانسور گسترده ی خبری از چشم هیچ کس در هیچ جای این کره ی خاکی پوشیده نیست . هزینه ی این جنایات از کجا می آید؟

پاسخ ساده است !

از مالیات مردم آمریکا و رژیم صهیونیستی و سود سرشار حاصل از صنایع تحت تملک صهیونیستها .

ما ایرانیها به دولت آمریکا مالیات نمیدیم اما سرمایه خود را از طریق مصرف این صنایع به صهیونیستها میدیم .

اما مردم آمریکا و کشورهای غربی هم مالیات خودرا صرف این کار میکنن و هم از محصولات صهیونیستی استفاده میکنن . البته در سالهای اخیر حرکتهای خوبی در زمینه تحریم این کلاها (خصوصاً در کشورهای غیر مسلمان) انجام شده .




حالا تصور کنید مسلمانها (یک ششم جمعیت دنیا) به علاوه ی غیرمسلمانان ضد صهیونیست (به عبارتی ضد جنگ) که تعدادشون کمتر از مسلمانها نیست این کالاها رو مصرف نکنن و از محصولات جایگزین غیر صهیونیستی استفاده کنن!

در کمتر از یک ماه نامی از این کالاها باقی نخواهد ماند ، باورکنید . . .
ادامه دارد....
 
آخرین ویرایش:

immigrant

عضو جدید
چه چیزهایی را که نباید مصرف کنیم ولی مصرف میکنیم؟

در بیشتر وبلاگها ی فارسی که به این موضوع پرداختن به اسامی برخوردم که در ایران کمتر به چشم میخورن و یا اینکه استفاده نکردن از اونها تقریباً غیر ممکنه مثل محصولات اینتل و آی.بی.ام. که تولید بعضی از قطعات الکترونیکی رو در انحصار خودشون دارن .

اما سوال من اینه که ، چرا از محصولات غیر ضروری ای که نمونه ی مشابه اون توسط شرکتهای ایرانی تولید میشه استفاده میکنیم . اصلاً چرا این محصولات صهیونیستی بیشترین و گرونترین تبلیغات رو دارن؟

برای مثال همین نستله ی معروف :



شما میتونید لیست دهها برند زیر مجموعه ی نستله رو در سایت نستله ببینید(با کلیک در اینجا)

از جمله معروف ترین این برندها که تو بازار ایران موجود هستن این اسامی اند :

نسکافه : (حتما تبلیغ "صبح بخیر برزیل . . ." و "فقط نسکافه فارسی نویس رو دیدید")




پیور لایف : جز پرفروش ترین آبمعدنی های بازار ایران








مگی : این برند با اسفاده ی هوشمندانه ی نامهای ایرانی برای محصولات خودش (مثل سوپ عدس تبریزی و . . .) و تبلیغت گسترده در حال حاضر حرف اول رو در زمینه سوپ آماده میزنه!



اسرار خورشت مگی هم فراموش نشه :





پولا : آدامس معروفی که حتی بچه های زیر پنج سال هم میشناسنش!





اسمارتیس : همون قرصهای رنگی .




سرلاک : (شیر خشک و غذای کودک)




و اما دنون و شرکتهای وابسته ی اون که سابقه به تازگی وارد بازار شده :





در تصویر زیر هم که از ویکی پدیای انگلیسی برداشتمش ، کشورهایی رو که دنون در اونها کارخانه داره (ازجمله ایران) رو میبینید:





این همون نامیست که شرکت آبمعدنی دماوند با فتخار خوش رو وابسته به اون نشون میده :






در تصویر بالا متنی رو میبینید که نشون دهنده ی همکاری این شرکت با یونیسف هست . در پایان این متن نوشته شده "با خرید هر بطری آبمعدنی دماوند فرصت رشد و شکوفایی را به یک کودک خردسال هدیه دهید"

البته مطمئناً منظور از کودکان ، کودکان فلسطینی ساکن نوار غزه نیستند .

حتی در جنجال اخیر برسر کیفیت چند آبمعدنی از جمله دماوند هم اسم این شرکت به عنوان ناجی دماوند به میون اومد :




تو یک مجله خوندم که رئیس شرکت آبمعدنی دماوند یک فرانسوی به نام "لارنو" است . البته موضوع خارجی بودن مدیران ارشد رو در مورد چند شرکت دیگه که اسمشون رو تو پست قبلی خوندید ، شنیدم ، ولی درباره ی این یکی مطمئن شدم!

 

immigrant

عضو جدید
البته پرتبلیغ ترین محصول یک سال اخیر این شرکت در ایران ، محصولی است به نام "دنت"



این تبلیغ رو در یک سایت پربازدید دیدم !

تو این تبلیغ نوشته "دنت شکلاتی مهمان جدید سفره های افطار شما" . دنت رو که یادتون هست؟

بله ، درسته ! دنت هم زیر مجموعه دنون فرانسه است . البته دنت نام یک شرکت یا گروه نیست ، بلکه نام یک محصول پرطرفداره که از یک ذره اش هم نمیشه گذشت .

وقتی رو ی این تبلیغ کلیک کردم یک صفحه باز شد که توش فقط یک عکس بود . البته یک عکس بسیار جالب:

در طعم ها و رنگهای مختلف و تهیه شده از هشتاد درصد شیر خالص!

که همونطور که در تبلیغاتش شنیدید ، متاسفانه " از یک قطره اش هم نمیشه گذشته . . ." چه برسه به اینکه تحریمش کرد!
فکر کن . . .

با دنت افطار بکنی . . .

دنتی که زیر مجموعه دنون فرانسه است، یکی از معروف ترین شرکتهای موجود در لیست بین المللی بایکوت اسراییل . . .

چه ثوابی ، چه سعادتی . . . http://www.www.www.iran-eng.ir/images/smilies/angel.gif



این محصول دنون همواره در گرانترین تبلیغات تلوزیونی رو به خودش اختصاص داده . از جمله طولانی ترین تبلیغ تلوزیون یعنی برنامه آشپزی سامان گلریز (بهونه)

از اونجایی که آشپز این برنامه سعی در استفاده این محصول در اکثر غذاها داره ، میشه فهمید که مدیران این شرکت روی این برنامه حساب ویژه ای باز کردن!

درواقع اگر همینجوری پیش برن ، تو این برنامه با دنت قرمه سبزی هم درست میکنن . . .






کوکا کولا :

کوکا کولا پر حاشیه ترین محصول صهیونیستی بازار ماست !







گفته میشه که ثابت شده این کوکا کولا هیچ سودی برای اون کوکاکولا نداره!

به گزارش مهر، چندی پیش نیز کوکا کولا طرحی توهین آمیز علیه مسلمانان منتشر کرد که در آن مسلمانان را به ابزاری تبلیغاتی برای خود مبدل کرده است.



تصویر فوق که نمایی از یک نمازجماعت با تن ‌پوشی از شرکت نوشابه ‌سازی آمریکایی است، باعث خشم مسلمانان در نقاط مختلف جهان شده و به حرکت گروه های غیر دولتی مسلمانان برای تحریم این کالای آمریکایی سرعت بخشیده است.

و این کارخانه نوشابه سازی در یکی از تصاویر تبلیغاتی خود با منقوش کردن نام کوکاکولا بر روی گنبد مسجد الاقصی و جملاتی که در این طرح تبلیغاتی نوشته شده، صریحا اعلام کرده است که "با خوردن این نوشابه آمریکایی شما جزو حامیان اسرائیل به شمار می روید".



درباره نام منفور کوکاکولا روی محصولات ، مدیر این شرکت جمله ی جالبی داره :

مدیر شرکت خوشگوار در پاسخ به درخواست مردم برای قطع ارتباط با کوکاکولا می‌گوید: بازار فروش ما وابسته به همین نام است و نمی‌توانیم آن را حذف کنیم(یعنی خود شما بخاطر همین اسم نوشابه رو میخرید ، ولی الآن جوگیر شدید!)

الکل در محصولات کوکاکولا

به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» در پاربس، در این گزارش که در پایگاه الکنز فرانسه منشر شد امده است، در ساخت کوکاکولا از الکل استفاده می شود!این خبر، خبری نیست که یک برادر و خواهری از یک روحانی که آن روحانی هم بنقل از یک روحانی دیگری که از یک برادر یا خواهری متخصص که در شرکت کوکاکولا کار می کند شنیده باشد.بلکه این خبر از طرف بخش تجاری این شرکت در فرانسه در پی نامه یک نفر که در مورد وجود الکل در کوکا سوال کرده تایید شده است که تصویر جواب آن که سه روز پیش دریافت شده آمده است.



لوسی دفورج مسئول و مشاور شرکت کوکاکولا در فرانسه در جواب سوال پایگاه الکنز فرانسه مبنی بر وجود و یا عدم وجود الکل در کوکاکولا چنین جواب می دهد:درخواست شما مورد توجه خواص ما شده و از اینکه محصولات ما مورد توجه شما واقع شده باعث تشکر ماست.ما با مسرت(!) تائید می کنیم که در نوشابه های خنک کننده بدون الکل اثر ناچیزی از الکل وجود دارد و آنهم بخاطر استفاده از معطرها استفاده شده در این نوع نوشابه هاست.

در واقع مقدار الکل در نوشابه های ما همیشه بمقدار و کمتر از 1،2 در صد می باشد حدی که برای نوشابه های غیر الکلی از طرف دولت مجاز می باشد.بر اساس بخشنامه سال 1992 میلادی فرانسه و احتمالا اروپا وجود کمتر از 1،2 درصد الکل در نوشابه ها را می توان با عنوان نوشابه های بدون الکل به بازار عرضه کرد.این مقدار الکل برابر با الکلی است که در 100 لیتر شراب ویسکی وجود دارد.لازم بذکر است که این سوال دوسال پیش ارسال شده است که سه روز پیش جواب آن بدست این سایت خبری رسیده است!



لازم به ذکر است طی چهار سال گذشته مسئولین آستان قدس رضوی از زائرین امام هشتم علیه السلام با آب دسانی یکی از تولیدات شرکت کوکا کولا پذیرایی میکردند و علی رغم تذکرات فراوان مردم مشهد این کار طی سالهای گذشته با حجم گسترده ای ادامه داشته است

از جمله شرکتهای زیر مجموعه ی کوکا (خودمونی کوکاکولا) میشه از سه برند زیر نام برد:

فانتا : نوشابه های تولیدی کوکاکولا باطعم انواع میوه

گفته میشه پاپ بندیکت شازندهم معتاد به این محصول کوکا کولاست .به شما هم اطمینان میدم عکس زیر توسط یک غیر ایرانی غیر مسلمان طراحی شده .




البته پاپ در کل آدم نرمالی نیست!





اسپرایت هم از نامهای محبوب و معروف زیر مجموعه ی کوکا کولاست :




و اما دسانی ، این آبمعدنی هم ، همونطور که روی بطریش و زیر اسمش نوشته شده محصول کوکا کولاست (تا اینجا شد سه تا آبمعدنی)



اولین نکته ای که باید روش تاکید کرد اینه که این شرکتها عمده ی سرمایه خودشون رو برای تبلیغات صرف میکنن ور در بسیاری از مواقع (خصوصاٌ مواد غذایی) از کیفیت بسیار پایینی برخوردان و برای تولید و فروش بیشتر محصولاتشون دست به هرکاری میزنن .

همین موضوع باعث شده که بسیاری از این شرکتها مورد نفرت گروههای حفاظت از محیط زیست ، حمایت از کودکان و حمایت از حیوانات باشن . برای نمونه :

- همین آبمعدنی دسانی در سال 2004 با اون بسته بندی زیبا از بازار انگلستان به‌اجبار جمع ‌آوری شد چرا که در اون برومات بیش از حد مجاز یافت شد.

-و یا شرکت نستله ، بزرگترین تولید کننده ی مواد غذایی در جهان طبق گزارشی که نشریۀ فوربس در اردیبهشت ۱۳۸۳ به نقل از سازمان جهانی کار منتشر کرد ، معلوم شد برای تولید شکلات از کارگران خردسال استفاده می‌کنه . در بررسی‌های بعدی مشخص شد بیش از ۲۵۰ هزار کودک آفریقایی، در مزارع این شرکت در غرب آفریقا کار می‌کنند
 

immigrant

عضو جدید
در اینجا جای دونام بزرگ خالیست ، مک دونالد و لورئال !

مک دونالد هم که حتما معرف حضورتون هست . البته خداروشکر مک دونالد در ایران شعبه نداره ، وگرنه نون بقیه فست فود دارها آجر میشد!



جا داره دوباره یادی از بکنیم . برای دیدن این گزارش تصویری روی لینک زیر کلیک کنید .

روش وحشیانه ی تهیه ی یکی از غذاهای مک دونالد (+عکس)



- اما لورئال . آقایانی که این مطلب رو میخونن با این نام آشنایی چندانی ندارن ولی خانمها اون رو از کوکاکولا هم بهتر میشناسن . لورئال یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم آرایشی جهان است ، که قطعاً محصولات اون در هر فروشگاه لوازم آرایش و آرایشگاهی پیدا میشه!





این شرکت محصولات خودش رو به طرز وحشیانه ای روی حیوانات آزمایش میکنه . حتی برای تهیه ی یکی از محصولاتش از محتویات چشم خرگوشهای زنده استفاده میکنه . عکس مربوط به این خبر به قدری درد آوره که فقط لینکش رو گذاشتم . برای دیدن تصویر دردناک این خبر اینجا کلیک کنید!

برای دیدن متن کامل این خبر اینجا کلیک کنید!



این بود شرح مختصری از فروش و حواشی محصولات صهیونیستی در بازار کشوری که بزرگترین دشمن اسراییل به حساب میآد.





اما حیفم میاد این نکته رو نگم ، تو جستجو هایی که تو اینترنت داشتم برای این مطلب به جمله ی جالبی برخوردم :

یکی نوشته بود : ما باشیر خشک اسراییلی بزرگ شدیم و با نسکافه اسراییلی رفتیم سر امتحاناتمون!

درسته ، ما با dشرخشک و اسمارتیس و آدامس پولا اسراییلی بزرگ شدیم ، با نسکافه اسراییلی و احتمالاً تی شرتی با مارک گپ رفتیم سر امتحانمون ، شبش هم حتماً با یکی از محصولات کوکا کولا شامی رو که با محصولات مگی درست شده بود رو خوردیم بعدش تا صبح خواب نابودی اسراییل دیدیم و از نماز صبح هم جا موندیم . . .
 

taranom.s

عضو جدید
خوب همه این ها که شما گفتید درست!
حالا این جمعیت 80 میلیونی ایرانی از کجا باید اینا رو بدونن؟؟؟؟؟چند نفر توی ایران سواد استفاده صحیح از اینترنت رو دارن؟؟؟
فکر میکنم این میون پیشگامان مبارزات علیه اسراییل و آمریکا هم مقصر باشن.
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
بابت زحمتی که کشیدین ممنونم . ;)
ولی من که بعضی از چیزای اینو قبول ندارم ... :confused:
لا محمد لا مکه واقعا دیگه خیلی مسخرس ... :razz:
یاد قضیه کفش های نایک افتادم . این شرکت یه کفش زده بود که روش عکس آتیش بود . بعد اومدن گفتن نایک اومده روی کفشاش نوشته الله و توهین کرده و ...
 

Fateme_bay

عضو جدید
کاربر ممتاز
والا چی بگم...

اگه اسرائیل اینقده بده...اگه محصولاتش حرامه...
پس چرا بیشتر واردات کشورمون رو محصولات اسرائیلی تشکیل میده؟؟؟؟؟
نگید قاچاقیه که خنده داره..
جالبه همه این محصولات در ایران نمایندگی رسمی هم دارن..مثل پپسی..مثل کوکاکولا..
مثلا محصولات مگی...تبلیغات تلویزیونی هم داره
یا همون دنت خودمون...

این وسط مردم چکارن؟؟؟
اونا چیزی رو میخرن که خوب باشه..با کیفیت باشه
حالا تولید کننده هرکسی هست؟؟؟

این جور باشه ما نباید محصولات چینی بخریم..
چون چینی ها حتی به جنین هم رحم نمیکنن..
اونو میکشن و باهاش سوپ درست میکنن..
یا خون سگ و مار..مینوشن...میگن واسه سلامتی مفیده
یا روی تن لخت زن ها غذا سرو میکنن...
بازم بگم؟؟؟؟


حالا چون چین دوست و برادر ماست!!!!! محصولاتش حرام نیست
اما اسرائیل چون دشمنه...
آب معدنی دماوند نخریم چون حامی یونیسفه...حالا چون بچه های نوار غزه و فلسطین نیستن..شاید بچه های گرسنه آفریقایی باشن
مگه فرقی هم داره؟؟؟اصلا بچه های یتیم اسرائیلی هستن..بچه چه گناهی کرده؟؟؟

این حرفا دیگه خیلی وقته قدیمی شده..خود من از مارک نستله استفاده میکنم
خوب چون قبولش دارم...به من چه که مال اسرائیله...اگه حرامه..گناهش پای حکومت ایران..میخواست وارد نکنه..
مگه کشورمون اسلامی نیست؟؟؟


شاعر میگه:
مخور فریب فضل از عمامه زاهد
که در گنبد ز بی مغزی صدا بسیار می پیچد...

والسلام...
 

shayesteh-namvar

عضو جدید
والا چی بگم...

اگه اسرائیل اینقده بده...اگه محصولاتش حرامه...
پس چرا بیشتر واردات کشورمون رو محصولات اسرائیلی تشکیل میده؟؟؟؟؟
نگید قاچاقیه که خنده داره..
جالبه همه این محصولات در ایران نمایندگی رسمی هم دارن..مثل پپسی..مثل کوکاکولا..
مثلا محصولات مگی...تبلیغات تلویزیونی هم داره
یا همون دنت خودمون...

این وسط مردم چکارن؟؟؟
اونا چیزی رو میخرن که خوب باشه..با کیفیت باشه
حالا تولید کننده هرکسی هست؟؟؟

این جور باشه ما نباید محصولات چینی بخریم..
چون چینی ها حتی به جنین هم رحم نمیکنن..
اونو میکشن و باهاش سوپ درست میکنن..
یا خون سگ و مار..مینوشن...میگن واسه سلامتی مفیده
یا روی تن لخت زن ها غذا سرو میکنن...
بازم بگم؟؟؟؟


حالا چون چین دوست و برادر ماست!!!!! محصولاتش حرام نیست
اما اسرائیل چون دشمنه...
آب معدنی دماوند نخریم چون حامی یونیسفه...حالا چون بچه های نوار غزه و فلسطین نیستن..شاید بچه های گرسنه آفریقایی باشن
مگه فرقی هم داره؟؟؟اصلا بچه های یتیم اسرائیلی هستن..بچه چه گناهی کرده؟؟؟

این حرفا دیگه خیلی وقته قدیمی شده..خود من از مارک نستله استفاده میکنم
خوب چون قبولش دارم...به من چه که مال اسرائیله...اگه حرامه..گناهش پای حکومت ایران..میخواست وارد نکنه..
مگه کشورمون اسلامی نیست؟؟؟


شاعر میگه:
مخور فریب فضل از عمامه زاهد
که در گنبد ز بی مغزی صدا بسیار می پیچد...

والسلام...

من دیدم روغن با مارک خارجی رو قاچاقی میارن میریزن تو قوطی های با مارک ایرانی به خورد مردم میدم ولی اسمش رو خاطرم نیست....البته دولت هم مقصره ، چون برای این بیکارای مجبور به قاچاق جایگزین کاری نداره..شم اقتصادیش فقط واسه قطع نون این بدبخت ها کار میکنه نه تبدیلش!!
ولی در کل خدا به ما عقل داده،استارتر محترم آنچه شرط بلاغ است با تو گفت تو خواه از سخنش پند گیر و خواه ملال..من اگه از این محصولات استفاده کنم به هموطنام خیانت کردم پس بازم میگم تاجایی که میتونم مصرف نمیکنم..
 

آبیدر751

اخراجی موقت
قول ترک نمیدم ولی مصرفو میارم پایین
کاش میتونستم ترک کنم این لا مصبو
 

الهه ی ناز

عضو جدید
والا چی بگم...

اگه اسرائیل اینقده بده...اگه محصولاتش حرامه...
پس چرا بیشتر واردات کشورمون رو محصولات اسرائیلی تشکیل میده؟؟؟؟؟
نگید قاچاقیه که خنده داره..
جالبه همه این محصولات در ایران نمایندگی رسمی هم دارن..مثل پپسی..مثل کوکاکولا..
مثلا محصولات مگی...تبلیغات تلویزیونی هم داره
یا همون دنت خودمون...

این وسط مردم چکارن؟؟؟
اونا چیزی رو میخرن که خوب باشه..با کیفیت باشه
حالا تولید کننده هرکسی هست؟؟؟

این جور باشه ما نباید محصولات چینی بخریم..
چون چینی ها حتی به جنین هم رحم نمیکنن..
اونو میکشن و باهاش سوپ درست میکنن..
یا خون سگ و مار..مینوشن...میگن واسه سلامتی مفیده
یا روی تن لخت زن ها غذا سرو میکنن...
بازم بگم؟؟؟؟


حالا چون چین دوست و برادر ماست!!!!! محصولاتش حرام نیست
اما اسرائیل چون دشمنه...
آب معدنی دماوند نخریم چون حامی یونیسفه...حالا چون بچه های نوار غزه و فلسطین نیستن..شاید بچه های گرسنه آفریقایی باشن
مگه فرقی هم داره؟؟؟اصلا بچه های یتیم اسرائیلی هستن..بچه چه گناهی کرده؟؟؟

این حرفا دیگه خیلی وقته قدیمی شده..خود من از مارک نستله استفاده میکنم
خوب چون قبولش دارم...به من چه که مال اسرائیله...اگه حرامه..گناهش پای حکومت ایران..میخواست وارد نکنه..
مگه کشورمون اسلامی نیست؟؟؟


شاعر میگه:
مخور فریب فضل از عمامه زاهد
که در گنبد ز بی مغزی صدا بسیار می پیچد...

والسلام...


ببینید نه اینکه همه ی این محصولات کاملا اسراییلی باشد بلکه سهامدار این برند هاست
نهایت اینکه بتونیم پیشگیری کنیم یقینا خیلی عالی خواهد بود

شما نستله استفاده میکنید ؟
خوب چه محصولی از نستله ؟
میشه معادلش رو از برند هایی که کیفیتشون معادل نستله ست معرفی کرد .

ضمناً باید قبول کرد که در این زمینه سرمایه داران و افرادی که ذی نفع هستند تلاش خواهند کرد که کار خود را موجه کنند ،به طور مثال اگر بسیاری از مردم دسترسی به شبکه های نامناسب ماهواره ای دارند این دلیل میشود که ذهن و رو ح خود را تخریب کنند ؟

پس موجود بودن یک برند یا محصول دلیل بر مناسب بودن نیست !!

ضمنا ً اگر ما به فکر جامعه ی خود باشیم می بایست از مصزف محصولات چینی هم پرهیز کنیم
خواه ناخواه عده ای سود جو در کار وارادتی هستند که باعث میشود در زمانی کوتاه سرمایه به جیب بزنند،بله کالاهای چینی هم آفت ست .
 

Fateme_bay

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببینید نه اینکه همه ی این محصولات کاملا اسراییلی باشد بلکه سهامدار این برند هاست
نهایت اینکه بتونیم پیشگیری کنیم یقینا خیلی عالی خواهد بود

شما نستله استفاده میکنید ؟
خوب چه محصولی از نستله ؟
میشه معادلش رو از برند هایی که کیفیتشون معادل نستله ست معرفی کرد .

ضمناً باید قبول کرد که در این زمینه سرمایه داران و افرادی که ذی نفع هستند تلاش خواهند کرد که کار خود را موجه کنند ،به طور مثال اگر بسیاری از مردم دسترسی به شبکه های نامناسب ماهواره ای دارند این دلیل میشود که ذهن و رو ح خود را تخریب کنند ؟

پس موجود بودن یک برند یا محصول دلیل بر مناسب بودن نیست !!

ضمنا ً اگر ما به فکر جامعه ی خود باشیم می بایست از مصزف محصولات چینی هم پرهیز کنیم
خواه ناخواه عده ای سود جو در کار وارادتی هستند که باعث میشود در زمانی کوتاه سرمایه به جیب بزنند،بله کالاهای چینی هم آفت ست .

من نسکافه اش رو استفاده میکنم
بازم میگم
به خورد ملت کوچه بازاری نمی ره که از فلان برند و بهمان مارک استفاده نکنن
وقتی خود تی وی ایران مثلا دنت رو تبلیغ میکنه..حالا هی بیا بگو حرامه
مردم چی میگن؟؟؟

من اینو میگم...اگه حرامه..وارداتش برای دولت هم حرامه
وقتی دولت حاضر نیست از این سود بگذره...مردم آیا می پذیرن
گفتم خیر سرمون داریم توی مملکت اسلامی زندگی میکنیم


البته مردم ما..صرفا واژه خارجی بودن براشون کافیه..
خارجی باشه..عرق سگی باشه..سم باشه
کوفت باشه

باشه
منم سعی میکنم دیگه نسکافه نخورم
آخه ایرانی خوبش وجود نداره...اونایی که هستن مزه زهر مار میدن:confused:
 

samira.nanas

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خب من کوکا کولا رو و چندتا دیگه رو میدونستم ...هربارم که جایی میبینم گوشزد میکنم....چون فیلم شهادت اب رو دیدم....اما کو گوش شنوا هربار همه میگن چه جالب ما دیگه نمیخوریم...اما باز میبین دست همه هست.....:surprised:
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
دوستان تازه نستله تو ایران کارخانه هم داره و چند وقت پیش تو روزنامه نوشته بود به عنوان شرکت برتر انتخاب شده حالا این شرکت با چه مجوزی اومده‏?‏ چی رو تحریم کنیم شرکتی رو که تو ایرانه و کارگراش ایرانی هستن‏!‏
 

delsey

عضو جدید
می شه بگید اگه اینا رو استفاده نکنیم،چی استفاده کنیم؟
من موافقم که پشتیبانی از محصولات اسرائیلی درست نیست.....اما خداییش که فکر کنیم چه مارک بهتر و با کیفیت تری از نسکافه تو بازار قهوه ی آماده می شناسیم؟؟؟
 

immigrant

عضو جدید
می شه بگید اگه اینا رو استفاده نکنیم،چی استفاده کنیم؟
من موافقم که پشتیبانی از محصولات اسرائیلی درست نیست.....اما خداییش که فکر کنیم چه مارک بهتر و با کیفیت تری از نسکافه تو بازار قهوه ی آماده می شناسیم؟؟؟

من با همه دوستانی که می گن نمیشه جایگزینی واسه اینا پیدا کرد موافقم.من خودم طرفدار پروپا قرص نسکافه ام ,البته مک کافی هم خیلی خوشمزه اس.من دیشب تو یه مهمونی بودم که میزبانش خانواده شهید و بسیجی و حزب اللهی بود اما تو سفره شام کوکا کولا بود.بعد از شام من این موضوع رو مطرح کردم و خیلی جالب بود که اکثرا گفتن ما این موضوع رو می دونیم ,تو اداره برامون توضیح دادن و خیلی جالب تر اینکه اینکه کلی راجع به مضرات نوشابه حرف زدن.
من فقط می خواستم بگم همه اینایی که می گن مرگ بر اسرائیل ,فقط یه شعاره ,همین.مثل خییییییییییلییییی چیزای دیگه که تو این مملکت به نام اسلام و به کام بعضی هاست.
واحسرتا,چه جوابی بدن اون دنیا...:confused:
 

island1991

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون استارتر عزیز...دستتون درد نکنه...بعضی هاشو نمیدونستم...


ولی با عرض پوزش من اینا رو قبول ندارم...خب که چی؟! میگن مصرف نکنیم صرفا چون اسرائیل حمایت کرده از ساختش؟!
مگه معادل وطنی همون محصول هست با حتی نصف اون کیفیت که آدم بخواد تحریم کنه؟!
همین آب معدنی پیورلایف نستله...کدوم محصول ایرانی باهاش برابری میکنه؟!(من نمیگم...سازمان استاندارد و کنترل کیفیت میگه)
خیلی از محصول ها فقط برچسب ایرانی روشون زده شده...اکثر برنج کیسه ای هایی که تو بازاره با اسامی مختلف همش برنج هندیه!!
من میدونم هندیه...کسی هم که میفروشه میدونه...اما روش مارک ایرانی زدن...!
از کجا معلوم بقیه محصولاتی که استفاده میکنیم مال اسرائیل و با برچسب ایرانی نباشه؟!
بالاتر از خدا که نداریم...داریم؟! کجا حروم کرده معامله با یهودی ها رو؟!
اینا همش دعواهای زرگریه...هر وقت به نفع باشه عوضش میکنن...!!
چندی پیش به همین بهانه میخواستن کارخونه نستله در ایران رو تعطیل کنن و بالای هزار نفرو بیکار...
خب این همه کارگر بیکار بشن کی میخواد نونشونو بده؟! یارانه ای که تا چند ماه دیگه قطع میشه؟!
یا بگن مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و بشینن دعا کنن از آسمون پول بباره؟!
همونطور که خودتون گفتین خیلی ها بخاطر نا آگاهیه اما خیلی ها هم میدونن و استفاده میکنن...
چون آدم باید زنده باشه و زندگی کنه!! نیازهاشو برطرف کنه... با فکر اینکه سودش تو جیب کی میره و کی حمایت میکنه فقط عمر آدم تلف میشه!!
هر وقت جایگزین ایرانی مناسب و حداقل با کیفیت برابر برای این محصولات پیدا شد روش بیشتر فکر میکنیم...

ببخشید اگر لحنم کمی تند بود...
پارسال به خاطر تعطیلی کارخونه کلی حرص خوردیم...نزدیک بود فامیلمون از کار بیکار شه بنده خدا...
تازه به پشتوانه کار تو شرکت نستله رفت نامزد کرد....یهو گفتن تعطیل!!
:D
آخرشم معلوم نشد چی شد...نامزدش گذاشت رفت!! الان طفلک شکست خورده ست!!
:cry:
 

Erfan_K

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر یه کم عقلی اینجا وجود داشته باشه خیی راحت می بینی که 80 درصد کامپیوترایی که دارید باهاش این مطالب رو ارسال می کنید ، با پردازنده های اینتل کار می کنند که این شرکت در امریکا و تحت مدیریت و گرانندگی کشور اسرائیل هست .
به بیان دیگه اگر قرار به تحریم محصولات این کشور باشه و شما خیلی ادعای اسلام و مردونگی می کنید ، همین الان کامپیوتراتونو خاموش کنید و پردازنده هاش رو دربیارید و بندازید دور . بعدش ببینیم کسی می تونه کامپیوترشو روشن کنه ! چه برسه که بیاد اینجا ازین حرفا بزنه !
خواهشا برای پست دادن و تاپیک زدن با عقل عمل کنید و احساسات رو دور بریزید .
با تحریم چای و نسکافه ی یه کشور ، نمیشه بروی حقایق پرده انداخت !
اگه یه اسرائیلی آشنا با زبان فارسی پستای شما رو بخونه به ریش هممون می خنده .
 

immigrant

عضو جدید
اگر یه کم عقلی اینجا وجود داشته باشه خیی راحت می بینی که 80 درصد کامپیوترایی که دارید باهاش این مطالب رو ارسال می کنید ، با پردازنده های اینتل کار می کنند که این شرکت در امریکا و تحت مدیریت و گرانندگی کشور اسرائیل هست .
به بیان دیگه اگر قرار به تحریم محصولات این کشور باشه و شما خیلی ادعای اسلام و مردونگی می کنید ، همین الان کامپیوتراتونو خاموش کنید و پردازنده هاش رو دربیارید و بندازید دور . بعدش ببینیم کسی می تونه کامپیوترشو روشن کنه ! چه برسه که بیاد اینجا ازین حرفا بزنه !
خواهشا برای پست دادن و تاپیک زدن با عقل عمل کنید و احساسات رو دور بریزید .
با تحریم چای و نسکافه ی یه کشور ، نمیشه بروی حقایق پرده انداخت !
اگه یه اسرائیلی آشنا با زبان فارسی پستای شما رو بخونه به ریش هممون می خنده .

دوست عزیز اسرائیلی ها خیلی وقته که دارن به ریش مامیخندن و این موضوع خیلی هم اهمیت نداره.اگه صفحه قبل رو رویت فرموده باشین بنده توضیح دادم که چرا این پست رو گذاشتم. تو این مملک نون اسرائیل به خورد ما میدن و بعد روز قدس این مردم ساده رو می ریزن تو خیابون که بگن مرگ بر اسرائیل .کسی که به ریش این ملت می خنده مملکت دارامونن نه اسرائیل ,اونا که مثل ما بیکار نیستن بیان بشینن این چیزا رو بخونن.شما حرص آبروت نخور ...:)
 

الهه ی ناز

عضو جدید
دوست عزیز اسرائیلی ها خیلی وقته که دارن به ریش مامیخندن و این موضوع خیلی هم اهمیت نداره.اگه صفحه قبل رو رویت فرموده باشین بنده توضیح دادم که چرا این پست رو گذاشتم. تو این مملک نون اسرائیل به خورد ما میدن و بعد روز قدس این مردم ساده رو می ریزن تو خیابون که بگن مرگ بر اسرائیل .کسی که به ریش این ملت می خنده مملکت دارامونن نه اسرائیل ,اونا که مثل ما بیکار نیستن بیان بشینن این چیزا رو بخونن.شما حرص آبروت نخور ...:)

دوست عزیز شما هم زیاد خودت رو ناراحت نکن چرا که هیچکس رو جای دیگری نمیذارند و هر فردی حق انتخاب داردو هیچ چیز را با بهانه بدست نخواهیم آورد.

من اشتباه میکنم او اشتباه میکند شما درست حرکت کن ،گرنه دیگر حرفی نیست!!
:)




 

Erfan_K

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزیز اسرائیلی ها خیلی وقته که دارن به ریش مامیخندن و این موضوع خیلی هم اهمیت نداره.اگه صفحه قبل رو رویت فرموده باشین بنده توضیح دادم که چرا این پست رو گذاشتم. تو این مملک نون اسرائیل به خورد ما میدن و بعد روز قدس این مردم ساده رو می ریزن تو خیابون که بگن مرگ بر اسرائیل .کسی که به ریش این ملت می خنده مملکت دارامونن نه اسرائیل ,اونا که مثل ما بیکار نیستن بیان بشینن این چیزا رو بخونن.شما حرص آبروت نخور ...:)

دوست عزیز شما هم زیاد خودت رو ناراحت نکن چرا که هیچکس رو جای دیگری نمیذارند و هر فردی حق انتخاب داردو هیچ چیز را با بهانه بدست نخواهیم آورد.

من اشتباه میکنم او اشتباه میکند شما درست حرکت کن ،گرنه دیگر حرفی نیست!!
:)
من اگر برخیزم ، تو اگر برخیزی ، همه بر می خزیند
من اگر بنشینم ، تو اگر بنشینی ، چه کسی برخیزد ؟
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
کاش بجای توجه به مسائل حاشیه ای ما ایرانیا کار دیگه ایم بلد بودیم
اسرائیل تو ایران چقدر پول درمیاره؟
چین چقدر در میاره؟
یادش بخیر!!! تو فیلمای ایران قدیم اگر کسی برای خودش گنده لاتی بود و کسی جلودارش نبود و با زور نمیتونستن باهاش مقابله کنن سعی میکردن معتادش کنن، معتاد که میشد دیگه برای کسی ترسی نداشت!
حالا داستان ایرانمون رو بشنویم
آمریکا سر انرژی هسته ای میخواست ایرانو تحریم کنه، با خودش فکر کرد نکنه ایران تحریم شه و ایران بتونه رو پای خودش واسته و نتیجه ناگواری مثل هند داشته باشه، یعنی خودساخته بشه.
چیکار میتونست بکنه؟
خیلی راحت بود جوابش
یه دوست تو دوستای ایران پیدا کنه که بتونه اهدافشو با اون جلو ببره
چه گزینه ای بهتر از چین برای آمریکا میتونست وجود داشته باشه؟
خیلی راحت، 3-4 سال چین رو انداخت تو دامن ایران، جنس چینی ایران رو فرا گرفت، رفته رفته کارخونه جات ایران فلج شد، و ایران معتاد چین شد! اقتصاد ایران لطمه خورد، لطمه ای که حالا حالاها اثراتش وجود خواهد داشت و هنوزم که هنوزه اثرات جدیشو نشون نداده!
حالا باز بچسبید به 4 تا محصول اسرائیلی که نبودنشون از بودنشو برای آقایون اسرائیلی به صرفه تره
 

الهه ی ناز

عضو جدید
کاش بجای توجه به مسائل حاشیه ای ما ایرانیا کار دیگه ایم بلد بودیم
اسرائیل تو ایران چقدر پول درمیاره؟
چین چقدر در میاره؟
یادش بخیر!!! تو فیلمای ایران قدیم اگر کسی برای خودش گنده لاتی بود و کسی جلودارش نبود و با زور نمیتونستن باهاش مقابله کنن سعی میکردن معتادش کنن، معتاد که میشد دیگه برای کسی ترسی نداشت!
حالا داستان ایرانمون رو بشنویم
آمریکا سر انرژی هسته ای میخواست ایرانو تحریم کنه، با خودش فکر کرد نکنه ایران تحریم شه و ایران بتونه رو پای خودش واسته و نتیجه ناگواری مثل هند داشته باشه، یعنی خودساخته بشه.
چیکار میتونست بکنه؟
خیلی راحت بود جوابش
یه دوست تو دوستای ایران پیدا کنه که بتونه اهدافشو با اون جلو ببره
چه گزینه ای بهتر از چین برای آمریکا میتونست وجود داشته باشه؟
خیلی راحت، 3-4 سال چین رو انداخت تو دامن ایران، جنس چینی ایران رو فرا گرفت، رفته رفته کارخونه جات ایران فلج شد، و ایران معتاد چین شد! اقتصاد ایران لطمه خورد، لطمه ای که حالا حالاها اثراتش وجود خواهد داشت و هنوزم که هنوزه اثرات جدیشو نشون نداده!
حالا باز بچسبید به 4 تا محصول اسرائیلی که نبودنشون از بودنشو برای آقایون اسرائیلی به صرفه تره

و اما شما دوست عزیز
اینطور ها هم نیست !!!
در حال حاضر هم ما با عوارض تحریم مواجه هستیم
خود امریکا که مدتها ست ما را تحریم کرده و اینکه چین اقتصادما را قبضه کرده نشان از بی وجود بودن خود ما دارد و البته کالای چینی فقط اقتصاد ما را دگرگون نکرده بلکه عوارضش در کشور های غربی هم دیده میشود

پس بخشی به خود ما بر میگیرده و البته از دولت هم توقع هست ولی باید گفت بسیاری از این حرکت ها را سرمایه داران داخلی انجام میدهند کارخانه وارد میکنند از چین و بسیاری از این دست
تا زمانی که ما مسخ روزمرگی های خود هستیم ،هر بلایی سر ما بیاد حقمونه و فقط جایی حق داریم فریاد کنیم که خودمون هم تکونی به خودمون بدیم
پس فرق نمیکنه کی داره از اب گل آلود بهره میگیره چین؟
ترکیه ؟ترکیه که پدر ممکت ما رو درآورد و یا ........ولی بالاخره باید جایی به خودمون بیاییم
امّامبارزه ما با اسرائیل ریشه در اعتقاد ما داره پس باید کمی پررنگ تر باشه .

 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
و اما شما دوست عزیز
اینطور ها هم نیست !!!
در حال حاضر هم ما با عوارض تحریم مواجه هستیم
خود امریکا که مدتها ست ما را تحریم کرده و اینکه چین اقتصادما را قبضه کرده نشان از بی وجود بودن خود ما دارد و البته کالای چینی فقط اقتصاد ما را دگرگون نکرده بلکه عوارضش در کشور های غربی هم دیده میشود

پس بخشی به خود ما بر میگیرده و البته از دولت هم توقع هست ولی باید گفت بسیاری از این حرکت ها را سرمایه داران داخلی انجام میدهند کارخانه وارد میکنند از چین و بسیاری از این دست
تا زمانی که ما مسخ روزمرگی های خود هستیم ،هر بلایی سر ما بیاد حقمونه و فقط جایی حق داریم فریاد کنیم که خودمون هم تکونی به خودمون بدیم
پس فرق نمیکنه کی داره از اب گل آلود بهره میگیره چین؟
ترکیه ؟ترکیه که پدر ممکت ما رو درآورد و یا ........ولی بالاخره باید جایی به خودمون بیاییم
امّامبارزه ما با اسرائیل ریشه در اعتقاد ما داره پس باید کمی پررنگ تر باشه .

به خودمون بیایم، چطور آخه؟
مثال میزنم
بزرگترین کارخونه ترانسفورماتور آسیا و حتی اروپا ایران ترانسفورماتوره
قبلا جنس از آلمان میومده برای ترانسفورماتورا
یکی دو ساله نمیاد
چین میده
حالا ترانس چند ده ملیونی رو میرن میبندن، به یه ماه نکشیده میسوزه، مشتری خارجی پریده هیچی، بدرد کارای داخلی هم نمیخوره
چیکار کنیم؟ شما بگو؟
مهندسای ایران بسازن؟ اگر قرار بود بسازن که تو این 33 سال ساخته بودیم
من خودم چند تا اختراع دارم
اختراع نه از این کاردستیا که میبرن و ثبت اختراع میکنن که ایران پز بده که ماهم اختراعمون بالاستا، نه، واقعا اختراع
باور کنید جز یه 500 هزار تومن تقدیر استانداری هیچ کاری نکردن
سالی یه سمینار اونم بخش خصوصی و تمام
 

الهه ی ناز

عضو جدید
به خودمون بیایم، چطور آخه؟
مثال میزنم
بزرگترین کارخونه ترانسفورماتور آسیا و حتی اروپا ایران ترانسفورماتوره
قبلا جنس از آلمان میومده برای ترانسفورماتورا
یکی دو ساله نمیاد
چین میده
حالا ترانس چند ده ملیونی رو میرن میبندن، به یه ماه نکشیده میسوزه، مشتری خارجی پریده هیچی، بدرد کارای داخلی هم نمیخوره
چیکار کنیم؟ شما بگو؟
مهندسای ایران بسازن؟ اگر قرار بود بسازن که تو این 33 سال ساخته بودیم
من خودم چند تا اختراع دارم
اختراع نه از این کاردستیا که میبرن و ثبت اختراع میکنن که ایران پز بده که ماهم اختراعمون بالاستا، نه، واقعا اختراع
باور کنید جز یه 500 هزار تومن تقدیر استانداری هیچ کاری نکردن
سالی یه سمینار اونم بخش خصوصی و تمام


دوست عزیز
تمامی عرائض شما متین
اینکه مخترعین حمایت نمیشن مگر اینکه مورد خود رو با شرکت های خارجی مطرح کنند و یا اینکه واسطه ای طرحشون رو با قیمتی نازل بخره و ببره به تولید انبوه برسونه شکی نیست

اینکه میبایست مراکزی برای حمایت از مخترعین باشه شکی نیست

اما عرض کردم چین فقط اقتصاد ما رو تهدید نمیکنه بلکه برای سایر کشور ها هم خطرناک شده چرا که مردمی بسیار پر کار و با همت داره به عکس ما!!
و اینکه همیشه وقتی ارتباط کشوری با کشور های دیگه وارد تیرگی میشه تعدادی واسطه هستن واسه پر کردن این خلاء که کشور ما آسیب زیادی از همین واسطه ها خورده
اما متاسفانه خود ما مقصریم
چرا که ما متقاضی همین کالاهای چینی هستیم
اگر چین یا ژاپن به اینجا رسیدن به این خاطره که مواردی رو بطور گستره رعایت کردند ولی واقعا مردم ما چقدر هماهنگند ؟
هر کی دنبال یه کانالی ست که طوری جنس مورد نظرشو با قیمت مناسب بدست بیاره ولی سالو و یا ناسالم خیلی براش مهم نیست!!
ما چقدر به حیثیت ملی خودمون وفاداریم؟

البته که توقع میره که این اختراع تا به حال انجام میشد حالا که قراره جنس چینی باشه و در زمانی کوتاه بسوزه ارزش سرمایه گذاری و هزینه کرد برای تولید داخلی رو داره
اگه قراره عمر مناسب نکنه حداقل تولید داخل باشه

اینها حرفی نیست که بشه انکارش کرد اما عرض من اینه که اینها همه یک همت ملی میخواد متاسفانه سودجویان در بسیاری از جاها لانه گزینی کرده اند .
شما حالا حرف از قطعه ای میزنید که در ساخت ترانسفورماتور کاربرد داره ،شما ببینید چه کالاهای غیر ضروری و تجملاتی از این کشوروارد میشه و فروش بالایی هم داره!!

نهایت باز از ماست که برماست !!
تا زمانی که تلاش کافی نباشه و ضرورت ها برای ما شناخته نشه همه بستگی های ما ادامه خواهد داشت و قطعاً کشورهایی موفق خواهند بود که مستقل ترند چرا که کالاهای وارداتی
بار فرهنگی کشور های خودشون رو هم به همراه دارند پس آسیب فرهنگی ،اقتصادی ست .


 

Similar threads

بالا