محاسبه كولينگ تاور

akhani

عضو جدید
سلام كسي ميتونه روش محاسبه كولينگ تاور را شرح بده
ممنون
 

bahrami1678

عضو جدید
سلام كسي ميتونه روش محاسبه كولينگ تاور را شرح بده
ممنون

سلام دوست من
محاسبات دمایی یا ابعادی ؟ برای چه کاری ؟ محیط خورندگی داره یا نه و کلی سوال دیگه . در واقع درخواستت خیلی کلیه
ببین اینا به دردت می خورن ؟
http://kolmetz.com/pdf/EDG/ENGINEERING%20DESIGN%20GUIDELINES%20-%20Cooling%20Towers%20-%20Rev01.pdf
http://www.mech.hku.hk/bse/MEBS6006/Worked_Example_for_cooling_tower.pdf
 

محمودپور

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام كسي ميتونه روش محاسبه كولينگ تاور را شرح بده
ممنون
مکانیک با برق خیلی فرق می کنه، محاسبات مکانیک مثل برق نیست هر طراحی محاسبات خودش رو استفاده می کنه و شرایط خاصی رو مد نظر می گیره. این طور نیست که چهار تا فرمول باشه و هر جا خواستی استفاده کنی و کولینگ تاور بسازی. همین چیز ها که بین مهندسان مکانیک تفاوت ایجاد می کنه یکی می تونه نیروگاه طراحی کنه و یکی دیگه زمین هم نمیتونه جارو بزنه!
ولی در یک دید کلی البته خیلی کلی بخوای اول بحث محاسبات حرارتی است که یک مقداری وارد فاز المان محدود می شه و بعد هم بحث امکانات ساخت است که امکان داره طراحی های حرارتی رو تا حدودی تغییر بده و یک سری محاسبات رفت و برگشتی است.
البته من تا حالا کولینگ تاور طراحی نکردم ولی این احتمال وجود داره که یک سری استاندارد های شاید نه چندان معتبر هم موجود باشه که تا حدودی در طراحی کمک بده.
 

bahrami1678

عضو جدید
البته حق با شماست مهندس محمودپور ولیکن کار شاقی هم نیست. قبول دارید ؟ یک سری فرمول ها ثابت هستند و در برخی موارد هم چند روش برای محاسبات وجود داره که در نهایت نمیتونه پاسخ های خیلی خیلی متفاوتی رو نتیجه بده. استانداردهای مختلفی برای طراحی کولینگ تاور وجود داره . مانند .NFPA البته استاندارد کلی مانند ASTM نیست ولی بالاخره هستش. من ASTM رو هم فردا تو کارخونه چک میکنم. فکر میکنم قبلا تو لیستش دیدم
 
بالا