[ مجموعه چند عملکردی ]ساختمان عجیب مک دونالدز گرجستان +عکس

♫ ♫ (。◕‿◕。) ♫ ♫

عضو جدید
کاربر ممتاز

وقتی به خارج از کشور سفر می کنید متوجه می شوید که همه مک دونالدز ها یکی نیستند. از منوهای عجیب و غریب گرفته (مک لاکز در نروژ، سالاد مک پاپایا سبز در تایلند و مک اسپاگتی در فیلیپین) تا شکل ظاهری ساختمان آن، هیچ کدام از مک دونالدز ها از روی یک الگو ساخته نشده اند. مثال می آوریم: مکان جدید این رستوران در شهر باتومی، گرجستان، یک ساختمان با نمای شیشه ای است که تاق قوسی طلایی را به قرن بیست و یکم آورده است.


این سازه بزرگ بیشتر شبیه باقیمانده ای از یک نمایشگاه بین المللی است تا یکی از شعب مک دونالدز. فرم شگفت انگیز و جالب آن نتیجه برنامه ریزی معماران خلامادزه است. این تیم مسئول طراحی یک پمپ بنزین و غذاخوری در میدان بزرگ شهر در کنار ترافیک وسایل نقلیه بود. با توجه به در چشم بودن این ملک، معماران می خواستند یک گره شهری برجسته خلق کنند و در عین حال نیازهای محلی به پمپ بنزین و رستوران فست فود را رفع کنند.


فرم حاصل که شبیه به یک سخت پوست است به یک طرف کج شده است که رستوران مک دونالدز در آن واقع است و یک باغچه شیبدار درون آن وجود دارد و در انتهای دیگر پمپ های بنزین قرار دارند. این راه حل – حرکت از سمت گنبد به سمت سایبان – تضمین می کند که هیچ همپوشانی بین نیمدایره های غذاخوری و سوخت گیری وجود ندارد و حوضچه های مجاور و فضای سبز در لبه های این مکان قرار دارند. رستوران مک دونالدز شهر باتومی در اکتبر 2012 بازگشایی شد و تا به امروز تبدیل به یکی از سمبل های این شهر شده است.

 
بالا