متولدين ابان بيان تو

medi2536

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
متولدين عقرب (آبان)
متولدين اين ماه اغلب افرادي با ادب و انديشه – هنرمند و هنرشناس – سخاوتمند – مردم دوست – سخن سنج و خوش برخورد – خوش گذران – داراي روحيه مثبت – اهل معاشرت – خوش بين – داراي انديشه‎اي باز – از نظر شغلي استعداد پست وزيري – مديريت – رياست – رهبري – سياست و ... را دارند. از لحاظ زندگي مشترك و خانوادگي – افردي واقع بين – مثبت انديش و در ايجاد و برقراري آرامش در خانواده و تربيت فرزندان موفق – از لحاظ اقتصادي نيز كم و بيش وفق و داراي موقعيت مالي خوب. در امور اجتماعي افرادي مثبت و خيرخواه – در امور سياسي موفق – عموماً طالب مشاغلي هسند كه در ارتباط با رفاه عمومي و آسايش ديگران باشد .
متولدين دهه اول اين ماه از لحاظ فيزيكي داراي اندام قوي با استخوانهاي درشت – از لحاظ رواني اغلب متزلزل و مضطرب – ستيزه‎جو – نكته سنج – متفكر – در امور خانوادگي سخت‎گير – داراي خصوصيات ارثي – حراف – در قضاوت منصف – ار لحاظ روحيه متعادل – طالب زندگي جمعي و خانوادگي – درامور اقتصادي علاقمند به كار جمعي – عموماً داراي شغل متنوع – افرادي خون گرم – خوش بين – گاه تندخو . عصبي مزاج – افرادي پرانرژي و فعال – كنجكاو و پرسشگر – از نظر مالي و اقتصاد متوسط – در زندگي و فعال – كنجكار و پرسشگر – از نظر مالي و اقتصادي متوسط – در زندگي خانوادگي عموماً موفق – افرادي قابل احترام، اما نه چندان قابل اعتماد – از لحاظ شغلي در گروه مشاوران، مديران، سياستمداران، محققين، اساتيد دانشگاه، خبرنگاران، روزنامه‎نگاران، نقاشان، خطاطان، مهندسين، متخصصين علمي، مجسمه سازان، صاحبان هنرهاي دستي و .... قرار مي‎گيرند .
متولدين دهه دوم اين ماه افرادي متعادل – عموماً داراي فضايلي نيك – افرادي خوش شانس – خوش برخورد – اهل معاشرت – در امور شغلي و اقتصادي موفق – از نظر خانوادگي داراي همسري خوب با مشكلات محدود – در رفع مشكلات توانا – تا حدي داراي خصوصيات ارثي – خانواده دوست و علاقمند به زندگي جمعي – عموماً دنباله‎رو مشاغل سنتي و خانوادگي – افراي مصلحت‎گرا – اهل بحث و مجادله، به خصوص در امور خانوادگي – در دوستي وفادار – در شراكت قابل اعتماد – افرادي فعال – مديري خوب در وضعيت بحراني – حراف – گاه متعصب و جنگ طلب – طالب مشاغل پر دردسر – عدم ثبات شغلي – داراي رفاه نسبي – خوش فكر و خوش بين – عموماً طالب سرنوشت – در زدواج خوش شانس و داراي مشكلاتكم خانوادگي – در امور خانواده محتاسط و ملاحظه كار – عموماً در هر شرايطي احساس خوشبختي مي‎كند. در شرايط عادي افرادي صبور، ولي در مواقع بحراني اغلب تصميمات عجولانه مي‎گيرند .
مشاغل مناسب براي اين افراد، فعاليت سياسي – مشاوره‎اي محقق و ارزياب – فعالي در صنعت كشاورزي و دامداري – امور تربيتي و ....
متولدين دهه سوم اين ماه افرادي نسبتاً سالم و متعادل – عموماً پرخور و پر اشتها – احساساتي و پرهيجان – از لحاظ فيزيكي اغلب چاق و قوي – علاقمند به مهمني و سورچراني – اهل معاشرت با افراد خوش گذران – در دوستي پايدار – اغلب بي مسئوليت – عموماً‌تابع هواس نفس- از بحث و جدل گريزان – عموماً جزو طبقه متوسط – خوش برخورد – بذله‎گو – عموماً داراي صفات و گاه مشاغل موروثي – ميانه‎رو و محافظه كار – عموماً داراي چند شغل و چند تخصص – گرايش به تمايلات جنسي و جسماني – پرهيز در برخورد با مشكلات، اما توانان در حل آنها – حراف اما منطقي – عموماً در انتخاي همسر و حتي خريد اشياء و لوازم، سخت‎گير و بد سليقه – طرفدار ثبات شغلي و ثبات زندگي – از لحاظ مالي داراي رفاه نسبي – در امور خانوادگي دورانديش و مصحلت بين – اينان اگر از توجه و دقت خود بهره بگيرند، در اغلب مور موفق خواهند بود .
اين افراد اغلب شاغل در امور ساختماني سازي – صنايع دستي و كارهاي دستي – مشاغل سياسي – در گروه كارگزاران – قاضيان – مصلحين جامعه و .... مي‎باشند .
 

medi2536

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آبان در اسطوره‌های زرتشتی نام فرشتهٔ آب و گردانندهٔ کارها در ماه آبان و روز آبان بود. در میان زرتشتیان روزهای ماه نیز نام ویژه داشتند و هنگامی که روز آبان از ماه آبان بود جشنی برپا می‌کنند به نام آبانگان.
در اسطوره‌های ایرانی گفته می‌شود که در این روز زَو پادشاه ایران بر افراسیاب پیروزی یافته و او را از سرزمین خویش راند و نیز در این روز پس از پنج یا هفت سال خشکی باران آمده‌است.
 

medi2536

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
- افراد مشهور آبان ماه: محمدرضاشاه پهلوی (دومین پادشاه دودمان پهلوی ایران) ، محمود احمدی‌نژاد (رییس جمهور ایران) ، فوزیه فؤاد (همسر نخست محمدرضا شاه پهلوی از تبار مصری) ، محمد حسینی بهشتی (ریاست پیشین دیوانعالی ایران) ، علامه اقبال لاهوری (اندیشمند و شاعر هندی) ، نیما یوشیج (شاعر ایرانی) ، علی تجویدی (موسیقیدان ایرانی) ، آیدین آغداشلو (نقاش ایرانی) ، بانو دلکش (خواننده ایرانی) ، گلبدین حکمتیار (از جنگ سالاران افغانستان) ، فاطمه معتمد آریا (بازیگر ایرانی) ، آتنه فقیه نصیری (بازیگر ایرانی) ، مریم حیدر زاده (شاعر ایرانی) ، ویشکا آسایش (بازیگر ایرانی) ، علی کریمی (فوتبالیست ایرانی) ، شیلا خداداد (بازیگر ایرانی) ، ستار (خواننده ایرانی) ، مهستی (خواننده ایرانی) ، احسان خواجه‌امیری (خواننده ایرانی) ، فرانسوا میتران (رییس جمهور پیشین فرانسه ) ، ماری کوری (دانشمند فرانسوی) ، سالک (میکروبیولوژیست آمریکایی)، پابلو پیکاسو (نقاش اسپانیایی)، جورج.سی الیوت (نویسنده انگلیسی)، ایندیرا گاندی (رهبرملی هند)، جواهر لعل نهرو (رهبرملی هند)، ماری آنتوانت (ملکه فرانسه)، مارتین لوتر (کشیش آلمانی بنیانگذار مذهب پروتستان)، رابرت کندی (سناتور آمریکایی)، چیانگ کای چک (رهبرچین)، تئودور روزولت (رئیس جمهور آمریکا)، شارل دوگل (ژنرال فرانسوی) و ریچارد برتون (هنرپیشه انگلیسی).
 

medi2536

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فاطمه معتمد آریا (زاده ۷ آبان ۱۳۴۰ در تهران) که در میان دوستان و آشنایانش و اهالی سینما به نام مستعار سیمین معتمد آریا هم شناخته می‌شود، یکی از بازیگران سینمای ایران است. او در فیلم‌های کارگردانان بزرگ سینمای ایران چون بهرام بیضایی، محسن مخملباف، رخشان بنی اعتماد و بهمن فرمان‌آرا بازی کرده و بازی او بارها موردتوجه و تحسین قرار گرفته‌است
.
"علی اسفندیاری" در ۲۱ آبان ماه سال ۱۲۷۴ خورشیدی در دهکده ی دور افتاده ی "یوش" در استان مازندران متولد شد. او پسر بزرگ ابراهيم خان اعظام السلطنه (نوری) است که مردی شجاع و آتشی مزاج از افراد یکی از دودمانهای قدیم شمال ایران بود. مادرش نیز زنی با فرهنگ بود که پایه و اساس آشنایی او با ادبیات و هنر است.
او در مورد کودکی خود میگوید: " از تمام دوره بچگی خودم جز زد و خوردهای وحشيانه و چيزهای مربوط به زندگی كوچ نشينی و تفريحات ساده آنها، در آرامش يكنواخت و كور و بی خبر از همه جا، چيزی ندارم."
وی خواندن و نوشتن را در همان دهکده نزد آخوند ده فرا گرفت که از شکنجه ها و رفتار وی نیز خاطره خوشی نداشت.
در دوازده سالگی به همراه خانواده به تهران کوچ کرد و در مدرسه ی "سن لویی" که یک مدرسه کاتولیک به زبان فرانسه بود مشغول به تحصیل بود. به گفته ی خود او: " دوره تخصص من از اينجا شروع می شود. سالهای اول زندگی مدرسه من به زد و خورد با بچه ها گذشت. وضع رفتار و سكنات من، كنارگيری و حجبی كه مخصوص بچه های تربيت شده در بيرون شهر است؛ موضوعی بود كه در مدرسه مسخره بر می داشت. هنر من خوب پريدن و با رفيقم حسین پژمان فرار از مدرسه بود. من در مدرسه خوب كار نمی كردم، فقط نمرات نقاشی به داد من می رسيد. اما بعدها، درهمان مدرسه، مراقبت و تشويق يك معلم خوشرفتار، كه نظام وفا شاعر بنام امروز باشد مرا به خط شعر گفتن انداخت."
او در ابتدا مانند روش متداول آن زمان به سبک خراسانی شعر میگفت. این تاریخ مقارن بود با سال هایی که جنگ جهانی اول ادامه داشت. در آن زمان وی می توانست اخبار جنگ را به زبان فرانسه بخواند. آشنایی با زبان خارجی راه تازه ای را پیش پای وی گذاشت.
اسفندیاری در اسفند ماه سال ۱۳۰۰ با سرودن «قصه رنگ پریده» در عرصه ادب نوین، نوع زیبایی شناسی نوینی را ابداع کرد. این کتاب به عنوان نخستین دفتر شعر "نیما"، با سرمایه شخصی در سی صفحه منتشر شد. و از این تاریخ نیما یوشیج در کالبد علی اسفندیاری متولد شد. او نام خود را به نیما (نیما یوشیج) تغییر داد. نیما نام یکی از اسپهبدان تبرستان بود. او با همین نام شعرهای خود را امضاء میکرد.
نیما در روز پنج شنبه ۱۶ دی ماه سال ۱۳۳۸ در شمیران تهران به علت بیماری ذات الریه درگذشت و او را در امام زاده عبدالله تهران دفن کردند. سپس در سال ۱۳۷۲ خورشیدی بنا به وصیت وی جسد او را به خانه اش در یوش منتقل کردند و در وسط حیاط به خاک سپردند.
نیما پدر شعر نوین در ایران مانند سایر متولدین این ماه سنت شکن بود و دلیلی برای حبس خود در چهارچوب سروده های نظم قدیم نمیدید. او در مقابل تمسخر و استهزاء دیگران چون کوه مقاومت کرد و راه را برای شاعران برجسته ی پس از خود چون احمد شاملو، مهدی اخوان ثالث، فروغ فرخزاد و سهراب سپهری هموار ساخت
.
 

medi2536

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ای همیشگی
دل به هیچ واژه ای نبسته ام
باز هم تویی
که می پرستمت
شب ِ تولد ِ توئه ، میلاد هر چی خاطره
روزی که غیر ممکنه ، هیجوری از یادم بره


دختر ِ ماه ِ آبان ، غزل تر از ترانه
وسوسه ی یه سیبی ، شیرین و عاشقانه
لبات ِ انار ِ بوسه ، چشات یه کهشکونه
مخمل ِ ناز ِ دستات ، ململ ِ آسمونه

طعم ِ قشنگ ِ بوسه ، عطر ِ نجیب ِ آغوش
منو دوباره حس کن ، نذار بشم فراموش
گیراتره نگاهت ، از پونه های وحشی
جسارت ِ چشامُ ، می خوام بهم ببخشی

دختر ِ ماه ِ آبان ، یه بوسه مهمونم کن
فقط تو با یه چشمک ، ستاره بارونم کن
بذار که قطره قطره ، سر بکشم لباتُ
این شبا بی ستاره ست ، ازم نگیر چشاتُ

شیطون و پر هیاهو ، چشات چشای آهو
پیش تو کم میارم ، پری شهر جادو
می خوای نشون بدی که ، سردی و سخت و لجباز
با همه ی غرورت ، من که دوست دارم باز

فقط میخوام که یکبار ، باور کنی دلم رُ
آخه من از تو دارم ، خوابای خوشگلم رُ
دختر ِ ماه ِ آبان ، قشنگ روزگاری
تو دست ِ زرد ِ پاییز ، جوونه ی بهاری

 

Elnaz11

عضو جدید
هفته ی بعد تولدِ منه..!
قراره با دوستام بریم paintballو بعد تو یه کافی شاپ جشن بگیریم....کسی یه فکر بهتر داره ..که بیشتر خوش بگذره؟
 

Elnaz11

عضو جدید
دیروز تولدم بود...با دوستام جشن گرفتیم...خوشبختانه بهترین روز تولدی بود که تا حالا داشتم.
 

soha.soha

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستای عزیز آبانی
تولد همه تون رو تبریک میگم ..
من که امسال بدترین روز تولد رو داشتم امیدوارم همه ی روزهاتون بهترین باشه..

گل گل گل
 

Similar threads

بالا