كاش پلیس با همه معترضان این گونه باشد!

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
كاش پلیس با همه معترضان این گونه باشد!

پلیس، همه شهروندان را فارغ از این كه حزب اللهی اند یا مخالف، این طرفی اند یا آن طرفی، هوادار این هستند یا آن، در صحنه اند یا بی تفاوت، باید به یك چشم ببیند و قهر و رأفتش را بر اساس "استاندارد واحد"ی شامل حالشان نماید. / بی شك اگر رفتاری كه پلیس در اعزام نماینده برای گفت و گو با معترضان ارزشی استادیوم آزادی داشته، با بقیه معترضان هم داشت، بسیاری از معترضان با مشاهده رفتارهای انسانی و متعالی، اصلاً معترض باقی نمی ماندند و اساساً با نهادینه شدن این فرهنگ در تمام سطوح، نارضایتی شكل نمی گرفت و بازداشتگاه ها و دادگاه ها و زندان ها، خلوت تر از این می شد.
عصر ایران نوشت:

روز سه شنبه گذشته، در دیدار تیم فوتبال الاتحاد عربستان و پرسپولیس، تعدادی از تماشاگران كه به منظور حمایت از مردم بحرین به ورزشگاه آمده بودند ، با برافراشتن پرچم بحرین، علیه سعودی ها شعارهایی را سر دادند و این كنش آنها با واكنش نیروی انتظامی مواجه شد كه تاكید داشت در ورزشگاه شعارهای سیاسی داده نشود.



با این حال، شعارها ادامه یافت و یگان ویژه وارد عمل شد و درگیری بین طرفین شكل گرفت به طوری كه تعدادی از نیروهای پلیس و جمعی از شعاردهندگان مصدوم شدند و بازداشت شدند. البته بازداشتی ها خیلی زود آزاد شدند و پرونده قضایی برایشان تشكیل نشد.

اینك خبر می رسد سردار بهمن كارگر، معاون اجتماعی ناجا به نمایندگی از فرمانده نیروی انتظامی ، حضوراً و از نزدیك با شماری از شعاردهندگان دیدار نموده است.

تابناك در این باره نوشت: "معاون اجتماعی نیروی انتظامی به نمایندگی از فرمانده پلیس با دانشجویان معترض در ورزشگاه آزادی دیدار كرد. پرونده برخورد با دانشجویان معترض در ورزشگاه آزادی برای رسیدگی دقیق در اختیار بازرسی كل ناجا قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، سردار بهمن كارگر، معاون اجتماعی ناجا به نمایندگی از فرمانده نیروی انتظامی، حضوری و از نزدیك با شماری از دانشجویانی كه روز سه‌شنبه در مسابقه باشگاه پیروزی با الاتحاد عربستان در اعتراض به سیاست‌های آل سعود در بحرین در ورزشگاه آزادی حاضر شده و یگان ویژه از تظاهرات آنها جلوگیری كرده بود، دیدار نمود.

در این دیدار، وی به مطالب مطروح از سوی آنها مبنی بر ضرب و شتم و هتك حرمت دانشجویان برای انتقال پیام آنها به فرماندهی كل ناجا گوش داد. این پرونده برای رسیدگی دقیق در اختیار بازرسی كل ناجا قرار گرفته تا نتیجه رسیدگی‌ها در آینده نزدیك به آگاهی عموم برسد.
"

اینكه در پی برخورد پلیس با تعدادی از شهروندان ، نماینده فرمانده ناجای كل كشور، شخصاً به نزد معترضان رفته و به جای آن كه با آنان از منظر "متهم" سخن بگوید، پای سخنان آنها به عنوان "شهروندان معترض" نشسته و قول داده به حرف هایشان در عالی ترین سطح رسیدگی شود، اقدام خجسته ای است كه جایش در نیروی انتظامی كشور خالی بود.

با این حال، آنچه در این میان مهم است این كه چنین رویكرد مترقبانه ای نباید منحصراً در تعامل با یك طیف خاص شكل بگیرد و در مواجهه با بقیه مردم، از موضع بالا و قهرآمیز برخورد نمایند.

پلیس، همه شهروندان را فارغ از این كه حزب اللهی اند یا مخالف، این طرفی اند یا آن طرفی، هوادار این هستند یا آن، در صحنه اند یا بی تفاوت، باید به یك چشم ببیند و قهر و رأفتش را بر اساس "استاندارد واحد"ی شامل حالشان نماید.


بی شك اگر رفتاری كه پلیس در اعزام نماینده برای گفت و گو با معترضان ارزشی استادیوم آزادی داشته، با بقیه معترضان هم داشت، بسیاری از معترضان با مشاهده رفتارهای انسانی و متعالی، اصلاً معترض باقی نمی ماندند و اساساً با نهادینه شدن این فرهنگ در تمام سطوح، نارضایتی شكل نمی گرفت و بازداشتگاه ها و دادگاه ها و زندان ها، خلوت تر از این می شد.


اقدام اخیر پلیس را ارج می نهیم و امیدواریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، با همه این گونه رفتار كند چه آن كه اگر این روش ادامه یابد، رویكردی ارجمند است و اگر ادامه نیابد، تبعیضی ناروا.



http://www.ayandenews.com/news/27934/


 

masisabz

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من که کار عاقلانه ای انجام داده، چون در غیر اینصورت آینده شغلی ایشون و باقی نیروهای تحت فرمان او به خطر می افتاد. بلاخره اونا صاحب های این مملکت هستن و نباید باهاشون اینطوری برخورد میشد.:w12:
 

anjam.vazife

عضو جدید
بعضی از مردم ما چقدر بی جنبه تشریف دارن - یکم از مردم خود بحرین یاد بگیرن میان تو ورزشگاهشون میگن مرگ بر عربستان!!!!
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
و برخورد پلیس هم قابل تامله
كاش پلیس با همه معترضان این گونه باشد!
 

Similar threads

بالا