mehrpooyaa
عضو جدید
درجهان فعلي به كمك پيشرفت تكنولوژي, بشر به يك دهكده كوچك تبديل شده كه نيازمند ارتباط دايمي با جهان پيرامون خود است. در بخش صنعت و اقتصاد با توجه به اينكه روز به روز به ايجاد يك بازار جهاني كه در آن ميتوان براي محصولات خود در تمام جهان بازاريابي كرد و نيز به صورت غفلت از صنايع بومي به راحتي بازار مصرف داخلي را از دست داد, لزوم استفاده از فنآوريهاي جديد بيش از پيش ضرورت مييابد.
به گزارش بخش شبکه فن اوری اطلاعات ایران، به نقل از ايلنا, رضا صديقي و محمدرضا عطايي يزد, در مقالهاي تحت عنوان فنآورينوين اطلاعات مكاني GPS , RS , GIS در تعامل با صنعت, با اشاره به اين مطلب بر اين موضوع تاكيد كردهاند؛ كه اولين قدم در راه توسعه و برنامهريزي جهت استفاده بهينه از امكانات موجود, دستيابي به آمارها, ارقام و اطلاعات دقيق همراه با سرعت عمل بالا است ؛ چرا كه نقطه اتكا مديريت و برنامهريزي در بخشهاي مختلف در حقيقت اطلاع دقيقي از داشتههاي موجود است كه براساس آن ميتوان مسير حركت به سوي توسعه پايدار را مشخص كرد.
در اين مقاله آمده است: با توجه به وجود و ضرورت پرداختن به علم و فن سنجش از راه دور كه در اواخر قرن بيستم توسعه پيدا كرده, ميتوان با استفاده از دادههاي ماهوارهاي به شناسايي پديدههاي سطح زمين و تا حدي عمق زمين دست يافت كه در اين ميان موجب رفع نياز بشر به در اختيار داشتن سريع و دقيق اطلاعات از زمين ميشود.
همچنين, توانايي بشر در پيشرفت تكنولوژي پرتاب ماهواره باعث توسعه سريع و كاربرد همهجانبه دانش فنآوريهاي نوين اطلاعات مكاني شده است.
در اين مقاله, به مزاياي دادههاي ماهوارههاي پرداخته است كه از جمله آن ميتوان به در اختيار گذاشتن پوشش وسيعتر از مناطق و پديدهها با توجه به ارتفاع بالاي سنجش از راه دور, دادههاي ماهوارهاي در طول موجهاي مختلف شده كه خود عامل بسيار مهم و توانمندي جهت شناسايي دقيقتر پديدهها است و ديگر اينكه ماهوارههاي اخذ داده در حال چرخش به دور زمين بوده و با قدرت زماني متفاوت ميتوانند از چند بار در شبانهروز تا چند روز ديگر دفعه از نقطه خاصي از كره زمين برداشت كرده و تغييرات را به خوبي ثبت و اطلاعات به روز را در اختيار بگذارند.
اين مقاله همچنين, با اشاره به اهميت بهسزاي موقعيت مكاني واحدهاي صنعتي به جهت تعامل پيچيده كه صنايع از نظر تاثيرپذيري و تاثيرگذاري با محيط جغرافيايي اطراف خود دارند, به اين موضوع پرداخته است؛ كه صنايع بايد در موقعيت جغرافيايي طبيعي و انساني متناسب و هماهنگ با آن صنعت توسعه يافته و رشد كند.
همچنين, صنايع بايد بيشترين استفاده را از شرايط محيطي, دسترسي راهها, بازارهاي فروش داشته و كمترين آسيب را به محيط زيست پيرامون خود وارد نمايد.
بنابراين, در اين بين به جهت اهميت پراكندگي جغرافيايي صنايع, بازار مصرف و استفاده از فنآوريهاي نوين اطلاعات مكاني به لحاظ دستيابي به آخرين اطلاعات و مديريت مناسب آن ضرورت داشته و ميتوان با ايجاد ارتباط بيشتر بين مراكز تحقيقاتي و مديران دولتي و خصوصي كه در بخش صنعت فعاليت ميكنند, جهت دستيابي به پايگاه اطلاعات ديجيتال از اطلاعات مكاني و توصيفي مرتبط با صنعت كشور و استفاده مناسب از آن در راستاي رفع بخشي از مشكل صنعت كشور استفاده كرد.

به گزارش بخش شبکه فن اوری اطلاعات ایران، به نقل از ايلنا, رضا صديقي و محمدرضا عطايي يزد, در مقالهاي تحت عنوان فنآورينوين اطلاعات مكاني GPS , RS , GIS در تعامل با صنعت, با اشاره به اين مطلب بر اين موضوع تاكيد كردهاند؛ كه اولين قدم در راه توسعه و برنامهريزي جهت استفاده بهينه از امكانات موجود, دستيابي به آمارها, ارقام و اطلاعات دقيق همراه با سرعت عمل بالا است ؛ چرا كه نقطه اتكا مديريت و برنامهريزي در بخشهاي مختلف در حقيقت اطلاع دقيقي از داشتههاي موجود است كه براساس آن ميتوان مسير حركت به سوي توسعه پايدار را مشخص كرد.
در اين مقاله آمده است: با توجه به وجود و ضرورت پرداختن به علم و فن سنجش از راه دور كه در اواخر قرن بيستم توسعه پيدا كرده, ميتوان با استفاده از دادههاي ماهوارهاي به شناسايي پديدههاي سطح زمين و تا حدي عمق زمين دست يافت كه در اين ميان موجب رفع نياز بشر به در اختيار داشتن سريع و دقيق اطلاعات از زمين ميشود.
همچنين, توانايي بشر در پيشرفت تكنولوژي پرتاب ماهواره باعث توسعه سريع و كاربرد همهجانبه دانش فنآوريهاي نوين اطلاعات مكاني شده است.
در اين مقاله, به مزاياي دادههاي ماهوارههاي پرداخته است كه از جمله آن ميتوان به در اختيار گذاشتن پوشش وسيعتر از مناطق و پديدهها با توجه به ارتفاع بالاي سنجش از راه دور, دادههاي ماهوارهاي در طول موجهاي مختلف شده كه خود عامل بسيار مهم و توانمندي جهت شناسايي دقيقتر پديدهها است و ديگر اينكه ماهوارههاي اخذ داده در حال چرخش به دور زمين بوده و با قدرت زماني متفاوت ميتوانند از چند بار در شبانهروز تا چند روز ديگر دفعه از نقطه خاصي از كره زمين برداشت كرده و تغييرات را به خوبي ثبت و اطلاعات به روز را در اختيار بگذارند.
اين مقاله همچنين, با اشاره به اهميت بهسزاي موقعيت مكاني واحدهاي صنعتي به جهت تعامل پيچيده كه صنايع از نظر تاثيرپذيري و تاثيرگذاري با محيط جغرافيايي اطراف خود دارند, به اين موضوع پرداخته است؛ كه صنايع بايد در موقعيت جغرافيايي طبيعي و انساني متناسب و هماهنگ با آن صنعت توسعه يافته و رشد كند.
همچنين, صنايع بايد بيشترين استفاده را از شرايط محيطي, دسترسي راهها, بازارهاي فروش داشته و كمترين آسيب را به محيط زيست پيرامون خود وارد نمايد.
بنابراين, در اين بين به جهت اهميت پراكندگي جغرافيايي صنايع, بازار مصرف و استفاده از فنآوريهاي نوين اطلاعات مكاني به لحاظ دستيابي به آخرين اطلاعات و مديريت مناسب آن ضرورت داشته و ميتوان با ايجاد ارتباط بيشتر بين مراكز تحقيقاتي و مديران دولتي و خصوصي كه در بخش صنعت فعاليت ميكنند, جهت دستيابي به پايگاه اطلاعات ديجيتال از اطلاعات مكاني و توصيفي مرتبط با صنعت كشور و استفاده مناسب از آن در راستاي رفع بخشي از مشكل صنعت كشور استفاده كرد.
