فشار كاربران ؛ مديران گوگل باز را به واكنش واداشت

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تازه‌هاي وب و اينترنت؛
فشار كاربران مديران گوگل باز را به واكنش واداشت ... :gol::gol:

خبرگزاري فارس: گوگل روز گذشته تغييراتي را در سياست گذاري هاي سرويس گوگل باز به وجود آورد و از جمله بخش جديدي را براي تاييد برخي موارد حساسيت برانگيز به وجود آورد تا نگراني هاي گسترده برخي كاربران اين سرويس در مورد احتمال نقض حريم شخصي آنها برطرف شود.



به گزارش فارس به نقل از تك وب، گوگل باز در ماه فوريه راه اندازي شد و از همان آغاز مورد اعتراض گسترده كاربران قرار گرفت. زيرا بدون اجازه آنها افرادي كه در فهرست تماس ها يا مشتركان سرويس گوگل ريدر قرار داشتند به طور خودكار به سرويس گوگل باز كه بسيار شخصي تر است اضافه شده بودند.

گوگل از آن زمان تاكنون بارها تغييراتي را در اين سرويس اعمال كرده و از جمله فهرست تماس هايي را براي در ارتباط بودن به كاربران پيشنهاد مي دهد و به طور خودكار هيچ فردي را به فهرست گوگل باز ديگر كاربران اضافه نمي كند.
همچنين يك زبانه به نام باز به تنظيمات جيميل اضافه شده تا كاربران بتوانند اين بخش را مخفي كرده يا به طور كامل از كار بيندازند.

البته مشكل اين است كه اين سرويس ها تنها براي كاربران جديد گوگل باز فعال مي شود و كاربران قديمي فعلاً بايد منتظر اعمال اين تغييرات باقي بمانند.
انتقاد از سرويس گوگل باز حتي به كنگره آمريكا نيز كشيده شده است.
 
بالا