عظمت خداوند و عدم شناخت او

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلیمان، پیغمبری و سلطنت داوود را به ارث برد، خداوند سلطنتی بی نظیر و شایسته به او عطا و زبان حیوانات را به او آموخت. حضرت سلیمان با بسیاری از حیوانات سخن می گفت که حکایت های آن بسیار شنیدنی است. اما در میان آنها داستان هدیه مور خیلی معروف است.
.
.

گویند هنگام تاجگذاری سلیمان هر دسته از مخلوقات برای چشم روشنی هدیه ای برای سلیمان آوردند. مورچه ها هم خواستند هدیه ای بیاورند و نمی دانستند چه کنند. موری که از همه باهوش تر بود گفت؛ سلیمان سرور همه مخلوقات روی زمین است و ما از همه مخلوقات و حیوانات زمینی ضعیف تر هستیم، ما هر قدر تلاش کنیم نمی توانیم هدیه ای بسازیم که در نظر سلیمان و دیگران جلوه ای داشته باشد. ما که پادشاه هندوستان نیستیم که یک قطار فیل با زنجیر طلا به سلیمان هدیه کنیم، ما مورچه ایم و نباید با توانگران مسابقه بدهیم، هدیه ما هم باید با خود ما تناسب داشته باشد، خوراک لذیذ موران ملخ است و چون سلیمان دانا و عاقل است یک ران ملخ را هم از ما می پذیرد و ما را سرافراز می کند.


مورچگان گفتند؛ صحیح است. و موران در انبارهای خود جستجو کردند و یک ران ملخ درشت انتخاب کردند و به حضور سلیمان تقدیم کردند و گفتند؛ بزرگی به تو شایسته است که سلیمانی، ولی ما مورچه ایم و این هدیه مورانه نشانه ارادت موران است.


ران ملخی پیش سلیمان بردن * عیب است ولیکن هنر است از موری


سلیمان از سخن موران خوشوقت شد و گفت؛ حق با شماست. خداوند هم به هرکس به قدر توانایی تکلیف می کند وگرنه هیچکس نمی تواند خدا را به قدر عظمت خدا بشناسد و عبادت کند.
.
منبع
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
گاهی یک سکه 25 تومانی هم ارزشش بسیار بیشتر از میلیون ها تومان می شود
گاهی ارزش دو رکعت نماز تند تند خوندن از عمری نماز خوندن بیشتر می شود و بلکه مورد تایید قرار می گیرد
.
مطمئنا خداوند بی نیاز از هر چیزی است و ما باید بهترین ها نزد خود را برای او ببریم تا
درجه اخلاص خود را نشان دهیم
.
سوره مبارکه ال عمران ایه 92
لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتّى تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فَإِنَّ اللهَ بِهِ عَلیمٌ
هرگز به (حقیقتِ) نیکوکارى نمى رسید مگر این که از آنچه دوست مى دارید، (در راه خدا) انفاق کنید; و آنچه انفاق مى کنید، خداوند از آن آگاه است.
.
گاهی اون 2000 تومانی که در جیب دارید و گاهی جان ناقابل خود
مهم اخلاصه
.
البته نکته ای دیگر که در این موضوع نهفته است عظمت خداوند است
هر چه بدیم و هر چه باارزش باشد مانند ران ملخ است نزد سلیمان و بلکه بی ارزش تر
ران در مقابل سلیمان احساس می شد دیده می شد و ..
اما.....
 

Similar threads

بالا