عرفه زماني براي شناخت

sara_dadyar

عضو جدید
مي گويند امشب و فردا، شب و روز بزرگي است. براي آنانکه سعادت نصيبشان شده و هم اکنون در سرزمين وحي هستند شايد اين بيشتر ملموس باشد. چون در ابتداي قرار بزرگ از اين مرحله گذشته اند.
عرفات. روز عرفه. نهم ذي الحجه. ميعاد تا اذان مغرب. ميقات صحراي بزرگ عرفات. تا آنجا را به چشم خود نبيني شکوه و عظمت را با تمام وجود درک نمي کني و کوه جبل الرحمه (که مي گويند آدم و حوا براي اولين بار روي زمين يکديگر را پيدا کرده و بخشيده شده اند) بعنوان نمادي در اين سرزمين بزرگ به تو مي گويد که در کجاي راه ايستاده اي و پيش از تو چه بسيار کساني که در اين صحرا، پاي کوه يا بالاي آن به راز و نياز با معبود پرداخته اند و زيباترين زمزمه، دعاي معروف عرفه که زماني در پاي اين کوه توسط حسين بن علي بر زبان جاري شد و بر دلها نشست.
عرفه براي حاجيان فرصتي است براي شناخت و براي ما نيز. شناخت خود، شناخت خداي خود و درک ارزش واقعي تمام ارزشهايي که به آن اعتقاد داريم و يا تاکنون فکر مي کرديم که اعتقاد داريم و پالايش روح از تمام زوائدي که آنرا احاطه کرده و اجازه تنفس آزاد به انديشه را نمي دهد.
اگر فکر مي کنيد هنوز تا شناخت عميق فاصله اي بسيار داريم بياييد براي يکبار هم شده با يکديگر قرار بگذاريم و امشب و فردا، حتي اندک زماني را به تفکر در اين امر اختصاص دهيم.
هم اکنون که اين سطور را مي نويسم فکر مي کنم به اين شناخت بسيار محتاجم. شناخت خودم. خداي خودم و تمام ارزشهايي که برايم ارزش هستند. چرا که زمانه فرصت انديشيدن را از من گرفته و احساس مي کنم ممکن است با تلنگري بناي ارزشهايم فرو بريزد. پس مي انديشم.
راستي حتماً مي دانيد که حسين بن علي سال 61 هجري از اينجا با ناتمام گذاشتن حج خود، رهسپار عراق براي رقم زدن بزرگترين حادثه تاريخ بشريت شدند. راستي چه بويي به مشامتان مي رسد؟​
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا