طنزهای اجتماعی و فرهنگی

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
«نامه فرناندا لیما به عزت‌الله ضرغامی» عنوان مطلب طنزی است که به قلم امیر وفایی در روزنامه قانون روز دوشنبه منتشر شده است.

به گزارش ایسنا متن این یادداشت طنز به این شرح است:

« در پی پخش موفقیت‌آمیز مراسم قرعه‌کشی جام جهانی از شبکه سه و نقش بر آب شدن نقشه‌های غرب در ترویج پوشش غربی در میان جوانان ایرانی، رئیس سازمان صدا و سیما در نامه‌ای از دست‌اندرکاران این برنامه و خصوصا تدوینگری که موفق شده بود مجری خانم مراسم را به طور کامل سانسور کند، تشکر و قدردانی کرد. اگر غربی‌ها می‌دانستند ما در تدوین و سانسور همزمان برنامه‌های پخش زنده این قدر پیشرفت کرده‌ایم عمرا ناز خانم فرناندا لیما را نمی‌کشیدند. در این صورت شاید اجرای مراسم را به یکی مثل رسول نجفیان می‌سپردند تا تاری هم برایشان بزند، "می‌رن آدما" را بخواند و اشک مختصری از حاضران در سالن بگیرد.

ساعاتی پس از انتشار متن نامه رئیس سازمان صدا و سیما، خانم فرناندا لیما هم نامه‌ای خطاب به عزت‌الله ضرغامی‌ نوشت و درد دل‌هایی را مطرح کرد:

***

« جناب آقای ضرغامی‌ سلام علیکم‌... پس از اجرای مراسم به محض آنکه به خانه رسیدم با وجود خستگی برنامه شما را از اینترنت دانلود کردم و دیدم. همان‌طور که برخی از دوستان ایرانی‌ام از جمله جناب سلحشور پیامک کرده بودند اصلا مرا نشان ندادید. عیبی ندارد اما دوست ندارم ایرانی‌ها فکر کنند من دختر بی بند و باری هستم. پدرم خیلی روی این مسائل حساس بود. او تا قبل از ازدواجم مرا در خیابان تیمور صدا می‌زد تا توجه کسی جلب نشود. به من گفته بودند مراسم قرعه کشی زنانه و مردانه است اما وقتی لباس‌هایم را عوض کردم و وارد سالن شدم دیدم مردها هم هستند. می‌خواستم مراسم را ترک کنم. گفتم «پای بی‌جوراب زشته» اما بلاتر پشت میکروفون از همه خواست یا نگاه نکنند، یا به چشم خواهری نگاه کنند. به جمعیت که نگاه کردم دیدم همه گزینه دوم را انتخاب کرده‌اند. خدا می‌داند چقدر خجالت کشیدم و سرخ و سفید شدم تا مراسم تمام شد. باز جای شکرش باقیست که لباس صورتی‌ام را نپوشیده بودم. در میان لباس‌های جشنی‌ام همین که تنم بود از همه پوشیده‌تر است.

چند وقت پیش به طور اتفاقی برنامه گلبرگ را از شبکه سه دیدم. کارشناس داشت دخترها را نصیحت می‌کرد که چطور باید پوشش خود را رعایت کنند. خیلی به دلم نشست. به شوهرم گفتم "رودریگو گوش کن، خیلی جالبه" اما او کنترل را از من گرفت و زد شبکه نسیم. مردم پشت میکروفون جوک می‌گفتند و رودریگو غش و ریسه می‌رفت. رودریگو هم شوهر بی غیرتی نیست. شاید باور نکنید اما در همین مراسم به من تذکر که داد که سنگین باشم و کمتر لبخند بزنم. اوایل ازدواجمان خیلی متعصب بود. یک بار وقتی فهمید من با‌ کمترین لباس رفتم ماست خریدم قیامتی راه انداخت. قبلا شنیده بودم برای هنرپیشه‌های زن فیلم‌های خارجی با کامپیوتر لباس پوشیده درست می‌کنید. کاش در مورد من هم همین کار را می‌کردید. خیلی دوست داشتم یک بار تصویرم از برنامه نود پخش شود و نظر امیر حاج رضایی عزیز را در مورد خودم بدانم.

مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر شما را هم دیدم. آنجا آقای بهروان نقش مرا برعهده داشت. برای مسابقات بعدی‌تان اگر مجری یا قرعه‌کش خواستید با پوشش کامل در خدمتم.

از لحاظ سبیل نمی‌توانم با جناب بهروان برابری کنم اما سعی می‌کنم خودم را به تیپ ایشان نزدیک کنم. البته شما ناقلاها هم دو، سه بار زیرآبی رفتید و تصویرم را نشان دادید. همان کافی بود تا بالای هشت هزارتا درخواست دوستی از ایران داشته باشم. البته به رودریگو چیزی نگفتم چون خیلی روی این مسائل حساس است. مرد است دیگر، غرورش اجازه نمی‌دهد تعداد فرندهایش از تعداد فرندهای زنش کمتر باشد. خلاصه ببخشید اگر کمی‌ بی‌ناموسی شد. واقعا قصد و غرضی در کار نبود. باشد که روزی افتخار همکاری با آن تلویزیون پربیننده نصیب این حقیر شود.»
 

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]نتیجه عاشقی در کشورهای مختلف چی میشه؟ /[/FONT]

SMSPLZ.Com Love countrey[FONT=&quot] نتیجه عاشقی در کشورهای مختلف چی میشه؟ [/FONT]

[FONT=&quot]توی ژاپن:[/FONT]
[FONT=&quot]جوان اولی از عشق جوان دومی‌نسبت به دختر محبوبش متاثر میشه و خودکشی می‌کنه جوان دومی‌هم از مرگ همنوع خودش اونقدر اندوهگین میشه که خودکشی می‌کنه بعدش برای دختر ژاپنی هم چاره ای جز خودکشی نیست .[/FONT]

[FONT=&quot]توی اسپانیا:[/FONT]
[FONT=&quot]مرد اولی توی دوئل ، مرد دومی‌رو از پای در میاره و با زن محبوبش به آمریکای جنوبی فرار می‌کنن .[/FONT]



[FONT=&quot]توی انگلستان:[/FONT]
[FONT=&quot]دو تا عاشق با کمال خونسردی حل قضیه رو به یه شرط بندی توی مسابقه ء اسب سواری موکول می‌کنن اسب هر کدوم برنده شد ، معشوق مال اون میشه .[/FONT]

[FONT=&quot]توی فرانسه:[/FONT]
[FONT=&quot]خیلی کم کار به جاهای باریک می‌کشه دو تا مرد با همدیگه توافق می‌کنن که خانم مدتی مال اولی و مدتی مال دومی‌باشه .[/FONT]

[FONT=&quot]توی استرالیا:[/FONT]
[FONT=&quot]دو تا مرد بر سر ازدواج با معشوق مشترک سالها مشاجره می‌کنن این مشاجره اونقدر طول می‌کشه تا یکی از طرفین پیر بشه و بمیره ، یا از یه مرضی بمیره اونوقت اونکه زنده مونده با خیال راحت به مقصودش می‌رسه .[/FONT]

[FONT=&quot]توی قفقاز:[/FONT]
[FONT=&quot]جوان اولی دختر محبوب رو بر می‌داره و فرار می‌کنه دومی‌هم دختر رو از چنگ اولی می‌دزده و پا به فرار می‌ذاره باز اولی همین کار رو می‌کنه و این ماجرا دائما تکرار میشه .[/FONT]

[FONT=&quot]توی نروژ:[/FONT]
[FONT=&quot]معشوقه ء دو مرد برای اینکه به جدال و دعوای اونها خاتمه بده خودشو از بالای ساختمون مرتفعی میندازه پایین و غائله ختم میشه .[/FONT]

[FONT=&quot]توی آفریقا:[/FONT]
[FONT=&quot]قضیه خیلی ساده ست و جای اختلاف نیست دو تا مرد ، زنی رو که می‌خوان عقد می‌کنن و علاده بر اون ، بیست تا زن دیگه هم می‌گیرن .[/FONT]

[FONT=&quot]توی مکزیک:[/FONT]
[FONT=&quot]کار به زد و خورد خونینی می‌کشه و یکی از طرفین کشته میشه ولی بعدش اونکه رقیبش رو کشته از دختر مورد نظر دلسرد میشه و دخترک بی شوهر می‌مونه .[/FONT]

[FONT=&quot]توی ایران:[/FONT]
[FONT=&quot]فقط پول موضوع رو حل می‌کنه پدر و مادر دختر می‌شینن با همدیگه مشورت می‌کنن و خواستگاری که پولدار تر و گردن کلفت تره رو انتخاب می‌کنن عاشق شکست خورده اگه توی عشقش جدی باشه یا باید خودشو بکشه یا رقیب رو از میدون به در کنه یا افسردگی می‌گیره[/FONT]
 

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز


اخبار سیاسی /
نظر بزرگان سیاست درباره قرعه کشی جام جهانی

این روزها در رسانه های کشورمان به شدت مد شده که نظر آدم های بی‌ربط به یک موضوع را راجع به آن موضوع می‌پرسند و به شکل مصاحبه و یادداشت شفاهی ارائه می دهند. ما هم بد ندیدیم که به میمنت قرعه کشی جام جهانی، نظر سیاستمداران و جریانات و رسانه های سیاسی را راجع به این اتفاق فوتبالی جویا شویم.


از شنود دفتر علی مطهری که پنهان نیست، از شما هم پنهان نباشد که چون با این دوستان معاشرتی نداشتیم، مجبور شدیم حدس های خودمان را در این مورد بنویسیم.

حسن روحانی: البته بنده ورزشکار نیستم حقوق خواندم، ولی فوتبال خیلی دوست دارم. احساس بنده این است که، (مکث+لبخند) بازیکنان تیم ما، (مکث، دقت به دوربین) می توانند در مقابل بوسنی، (مکث، قیافه جدی) با امید، پیروز باشند.(لبخند+مکث+قیافه حالا ببینید کی گفتم) در مقابل نیجریه، می شود با تدبیر یک تساوی کسب کرد. در نهایت هم در مقابل تیم آرژانتین بازی می کنیم، که بنده از همینجا عرض می‌کنم، مردم از من، تدبیرم، امیدم و کلیدم هیچ انتظاری نداشته باشند!


عزت ا... ضرغامی: توی جام جهانی همین یک تیکه اش رو هم نشونتون نمیدم. به جاش میگم خیابانی و شفیع در استودیو بازی ها رو براتون تعریف کنند!


سیدمحمد خاتمی: می خواهم بگویم باید مراقب باشیم. چرا که جریان‌هایی قصد دارند با بالا بردن مطالبات مردمی و ناکارآمد جلوه دادن تیم ملی، تیم ملی را از عقبه اش جدا کنند.


سعید جلیلی: برای صعود از این گروه، نیجریه برای ما یک فرصت است. اما آرژانتین یک تهدید محسوب می شود که باید با آزاد کردن همه ظرفیت‌های تیم، آن را به فرصت تبدیل کنیم. بوسنی هم برادر ماست، با هم یک فیفای دو کشوری تشکیل می دهیم و به جای رقابت، رفاقت می کنیم. تجربه تکامل پوششی خانم اشتون نشان داد که اگر قبل از مراسم، من دو سه ساعت با فرناندا لیما (مجری کم پوشش قرعه کشی) حرف می‌زدم، سر عقل می آمد و مردم می‌توانستند قرعه‌کشی شان را تماشا کنند.


روزنامه کیهان: و جای شگفتی است که روزنامه کیهان خیلی پیش از این، افشا کرده بود که چگونه و چرا طراحی بازی‌های جام جهانی در دست گروه های فراماسونری و لابی صهیونیست است. حالا این مسئله بر همگان مبرهن شد. آیا طرح حضور ایران در گروهی که آرژانتین قرار دارد، تداعی کننده اتهام بزرگ آرژانتین در مورد آن ماجرای تروریستی به ما نیست؟ حالا این را کنار علائم شرم آور و وقیحانه فراماسونری در طرح گروه winners get the earth که کیهان پیشتر رد پای لابی های صهیونیستی را در آن افشا کرده بود قرار دهید، تا همه چیز همچون پازلی برایتان روشن شود.


روزنامه آرمان: ابراز خرسندی آیت‌ا... هاشمی از قرعه خوب تیم ملی.


محمود احمدی نژاد: حالا هی صدا و سیما تریبون در اختیار این آقای دادکان قرار بدهد تا خدمات دولت ما را سیاه‌نمایی کند. در جام جهانی قبل من به بچه ها گفتم برن خوب فوتبال بازی کنند. همه امکانات رو هم، ما براشون فراهم کردیم. (شانه اش می پرد) یعنی چیزی نبوده که بخوان و بهشون ندیم. 24 ساعته هم توی بازیکنا بودیم. دولت همین طوری که توی مردم بود، توی تیم ملی هم بود.


همین آقای علی آبادی بیست و چهار ساعت این وظیفه رو بر عهده داشت. الان هم میگم در برزیل ما باید همه رو ببریم. واقعا این توانایی و عزت ملت ایرانه. همه مردم دیدن. ما توانایی این رو داریم که همه تیم های دنیا رو ببریم. واقعا اونها کیه چی ان؟ یا چیه کی ان که ما ازشون بترسیم؟
 

Similar threads

بالا