شبیه سازی با Awe SIM

oxision

عضو جدید
کاربر ممتاز
میشه لطفا لینک دانلود نرم افزار رو هم بزارید و کمی درباره کاربردش توضیح بدید؟
 

samira222

عضو جدید
سلام
من چند وقته برای پروژم دنبال اموزش این نرم افزار می گردم و از چیزایی هم که پیدا کردم راستش سر در نیاوردم
وقتی تاپیک شما رو دیدم خیلی خیلی خوشحال شدم
راستش من دو تا مساله دارم که باید هر دوشون رو با همین نرم افزار شبیه سازی کنم
مساله هاش اینها هستن :

1 - یک بزرگراهدو منطقه ی بزرگ شهری رو به هم متصل می کنه . در هر 15+-20 ثانیه یک خودرو منطقه ی اول رو ترک می کنه . 20 درصد از خودروها یک سرنشین و 30 درصد دو سرنشین , 10 درصد سه سرنشین , 10 درصد 4 سرنشین و 30 درصد باقی مانده ی خودروها اتوبوس می باشند و هر اتوبوس 40 سرنشین دارد . مدت مسافرت بین دو منطقه ی شهری 10+-60دقیقه است . این سیستم را چنان شبیه سازی نمایید تا مشخص شود چقدر طول می کشد تا 5000 نفر اول به منطقه ی دوم وارد شوند .

2 - حافظه ی یک سیستم کامپیوتری دارای 160 کیلوبایت می باشد , برنامه هایی که برای اجرا وارد این سیستم می شوند دارای اندازه های 10 تا 60 کیلوبایتی با توزیع یکنواخت و زمان اجرای انها تصادفی با توزیع یکنواخت در فاصله ی 20 تا 100 ثانیه می باشد . این مساله را برای 1000 برنامه شبیه سازی نمایید . فرض کنید :
الف - فاصله ی زمانی بین ورود برنامه ها ثابت و 30 ثانیه می باشد .
ب- برای برنامه هایی که کمتر از 50 ثانیه نیاز به cpu دارند time slice ها را 3 ثانیه ای و برای بیشتر از 50 ثانیه time slice ها را 2 ثانیه ای در نظر بگیرید .


خیلی ممنون می شم اگه کمکم کنین:)
 

mostaphaa_1363

عضو جدید
نرم افزار شبیه سازی SLAM

نرم افزار شبیه سازی SLAM

من تو این چند وقت خیلی دنبال نرم افزار AWESIM برای شبیه سازی (جهت درس شبیه سازی) میگشتم اما موفق به پیدا کردن آن نشدم . تا اینکه یکی از دوستان به نام آقای مصطفوی زحمت کشیدن و انو پیدا کردن و برای من فرستادن . در این نرم افزار از زبان Visual Slam استفاده می شود .که بسیار قدرت مند و ساده هست . البته قابل ذکر است که این دوست عزیز من زحمت کشیدن و کل Help این نرم افزار را فارسی کردن .که کار ارزنده ای انجام داده اند . و همینجا ازشون تشکر میکنم .من هم این پست را به همین خاطر گزاشتم تا دوستان مثل من به زحمت برای پیدا کردن این نرم افزار نیفتند .

(8.68 M) AWESIM 3.0 for student




help AWESIM[FONT=&quot] که توسط (آقای مصطفوی) ایجاد شده است[/FONT](2.6 M)

[FONT=&quot]در صورت داشتن هر گونه مشکل و سوال می توانید آن را در بخش نظرات همین پست با از طریق در میان بگزارید .ممنونم([/FONT][FONT=&quot]noorashegh@gmail.com[/FONT][FONT=&quot]) [/FONT][FONT=&quot]ایمیل آقای مصطفوی
[/FONT]​
 

elimar

عضو جدید
صورت مسئله:
یک کارخانه کوچک سیمان قادر است طی 30 دقیقه انباشته ای از سیمان به حجم 25 متر مکعب تولید کند. پس از تولید انباشته 25 متر مکعبی تمام آن در داخل یک دستگاه بارگیری قرار داده می شود که ظرفیت آن 50 متر مکعب است. کار تولید انباشته 25 متری مکعبی بعدی تنها وقتی شروع می شود که سیمان موجود در دستگاه بارگیری از 25 متر مکعب بیشتر نباشد. سیمان موجود در دستگاه بارگیری توسط 10 کامیون از کارخانه به مقاصد مختلف حمل می شود. در هر لحظه تنها عمل بارگیری یک کامیون میسر است و مدت بارگیری ثابت و معادل 5 دقیقه است. ظرفیت بار برای هر کامیون معادل 5 متر مکعب است. مدت حمل سیمان توسط هر کامیون از کارخانه به مقصد طبق توزیع نرمال با میانگین 20 دقیقه و واریانس 6 دقیقه تعریف می شود. پس از آنکه کامیون حامل سیمان به مقصد رسید باید طبق توزیع نمایی با میانگین 10 دقیقه منتظر شروع عمل تخلیه بار شود. مدت تخلیه بار نیز طبق توزیع یکنواخت بین 5 و 15 دقیقه تعریف می شود. کار روزانه این کارخانه چنین شروع می شود که در ساعت 8 صبح دستگاه بارگیری حاوی 50 متر مکعب سیمان است. و کلیه 10 دستگاه کامیون آماده بارگیری هستند. عمل تولید سیمان از ساعت 5/2 بعد از ظهر به بعد تکرار نمی شود و از ساعت 3 و 20 دقیقه بعد از ظهر به بعد نیز هیچ کامیونی به بارگیری و حمل سیمان گمارده نمی شود.
هدف) اراﺌه تخمین هایی برای پارامترهای زیر به مدت 1 ماه شبیه سازی سیستم فوق است:
الف) متوسط مقدار سیمان حمل شده از کارخانه به مقاصد مختلف طی یک روز
ب) متوسط مدت دیرکرد هر کامیون برای بازگشت به محل کارخانه ( منظور از مدت دیرکرد مدتی است که از 4 بعد از ظهر شروع شده و تا لحظه رسیدن به کارخانه طول می کشد).
 

گل شقایق

عضو جدید
سلام

سلام

سلام من این ترم شبیه سازی برداشتم اما خب هنوز برا بروزمون موضوعی بیدا نکردم.اگر ممکن بهم بیشنهاد بدید طوری که راحت باشه و اطلاعاتی هم در موردش داشته باشید.ممنون میشم
برای ما با نرم افزار arenaست
 

kian1608

عضو جدید
سلام.اگه میشه یه پروژه با نرم افزار awesim برای من بفرستید.واسه درس شبیه سازیه . خیلی فوریه.واقعا ممنون میشم.اینم آدرسم.kian1608@aol.com
 

Dorna_Yari

عضو جدید
سلام
من پنج شنبه همین هفته باید نرم افزار Awesim رو سر کلاس توضیح بدم و یکی دو تا مثال رو با نرم افزار انجام بدم واسه بچه ها!
ولی هیچ مثالی ندارم!
لطفا اگه می تونید کمکم کنید!
لطفا

هر سوالی دارید بپرسید بی جواب نمی مونید:smile:
 

Similar threads

بالا