سیکل تبرید اتویوس های اسکانیا

aref shams

عضو جدید
سلام / دوستان من مدتی هست که در شرکت عقاب در حال پژوهش بر روی سیکل سرمایش و گرمایش اتوبوس های اسکانیا هستم. حتما در انتهای کار نتایج رو به صورت فایل PDF برای دانلود همه میگذارم
ولی به یک سوال برخوردم - لطفا راهنمایی کنید

در اتوبوس های شهری اسکانیا از کمپرسور 4سیلندر استفاده شده و قطر لوله مکش ( لوله ای که از خروجی اواپراتور به ورودی کمپرسور وصل میشود ) 35cm است ولیکن در اتوبوس های بین شهری از کمپرسور 6 سیلندر استفاده گشته و لوله مکش آن شامل 2 لوله , هرکدام به قطر 22cm است
لازم به ذکر است که طول لوله مکش حدودا 5m است

حال سوال :‌ چرا در اتوبوس های بین شهری از دو تا لوله 22 استفاده شده ؟؟ چرا از یک لوله مثلا به قطر 44cm استفاده نشده است ؟

ممنون :gol:
 

mr.rahjou

کاربر فعال
ببینید اساس سیکل تبرید هیچ وقت جابجا نمیشود و به نظر بنده شما اول سیکل را (نقشه مداری) را کامل بکشید و بعد به بررسی بپردازید.

اساس کار مانند شکلی میباشد که در سایت زیر میباشد:

http://www.transairmfg.com/basics-of-bus-air-conditioning.cfm

ضمن اینکه توضیح هر قسمت نیز داده شده.

سوالی بود در خدمتم.
 

aref shams

عضو جدید
دوست عزیز بحث من سر چیز دیگه است / کاملا با سیکل تبرید آشنا هستم . ولی این سوال من رو پاسخ بدید لطفا :چرا در اتوبوس های بین شهری از دو تا لوله 22 استفاده شده ؟؟
مثلا طبق همین http://www.transairmfg.com/basics-of-bus-air-conditioning.cfm شکلی که خودتون دادید / منظور لوله سبز رنگ در شکل سمت راست است

در اتوبوس های بین شهری به جای این لوله از دو لوله 22 استفاده شده / چرا ؟؟ از یک لوله مثلا 44 استفاده نشده ؟؟
ممنون
 

بیژن مولایی

عضو جدید
ببینید اساس سیکل تبرید هیچ وقت جابجا نمیشود و به نظر بنده شما اول سیکل را (نقشه مداری) را کامل بکشید و بعد به بررسی بپردازید.

اساس کار مانند شکلی میباشد که در سایت زیر میباشد:

http://www.transairmfg.com/basics-of-bus-air-conditioning.cfm

ضمن اینکه توضیح هر قسمت نیز داده شده.

سوالی بود در خدمتم.


ای ول مهندس
خیلی وقت (البته دروغ ) بود دنبال چنین مطلبی بودم
 
بالا