سیستم پاکسازی لیزری موهای زائد بدن

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دلیل اهمیت پاکسازی مو

عـلاوه بـر دلایـل آرایشـی، دلایـل مهم دیگری نیز، مثل دلایل پزشکی، برای پاکسازی موهای بدن وجود دارد.

این عمل زمانی الزام می یابد به خـاطر عـدم توازن هورمونی مو در محلهایی از بدن خانمها، مثلاً صورت شروع بدرآمدن می کند که سـابقاً رشد نمی کرده است. همچنین قبل از انـجام عـمـل جراحـی، موی بدن بیمار باید برداشته شود تا احتمال ایجاد عفونت کاهش یابد. این کار از طریق یک روش ساده موقتی مثل اصلاح انجام می گیرد.

دلایل فرهنگی و اجتماعی نیز گاهی این نکته را به مردم امر می کند. آیا اگر با صورتی اصلاح شده و تمیز سر کار حاضر شوید بیشتر مورد قبول اطرافیان قرار می گیرید یا با صورتی پرمو و نتراشیده؟ و آیا خانم ها دوست دارند با پاهایی مودار سر قرار یا در مهمانی حاضر شوند؟ این نکات جزئی از همان دلایل فرهنگی و اجتماعی به حساب می آیند. بعضی از مذاهب سراسر جهان نیز در برخی مراسمات و تشریفات مذهبی خود موبرداری می کنند.

انواع مختلف موبَرداری

به طور کلی دو نوع موبرداری وجود دارد: موقت و دائم. قبل از بررسی انواع متدهای موجود برای موبرداری، لازم است بدانید که رشد مو از قسمت های زیرین سطح پوست منشاء می گیرد. اگر می خواهید موها را از قسمت سطح پوست قطع کرده و بردارید، روشی موقتی است که دِپیلاسیون نامیده می شود. اصلاح با تیغ، بند انداختن، استفاده از کرم ها و پودرهای موبر جزء روش های موبرداری موقت هستند.
برداشن دائم موهای زائد که دِپیلاسیون نامیده می شود، به صورتی است که موها را نه فقط از سطح پوست بلکه از ریشه بیرون می کشد و برمی دارد. روش هایی مثل استفاده از موم یا دستگاه های اپیلاتور و ... نیز روش هایی از دپیلاسیون هستند. البته روش های تکنیکی تری نیز مثل الکترولیز و موبرداری لیزری نیز جزء روشهای دپیلاسیون است.

سیستم موبرداری دائم

اگر به دنبال روشی برای موبرداری دائم هستید، بدانید که انتخاب های متفاوتی پیش روی شماست. و می توانید برحسب بودجه، وقت، و علایق شخصی یکی از روش های موجود را انتخاب کنید.

برخی از انواع روش های موبرداری دائم عبارتند از:

الکترولیز
استفاده از اپیلاتورها
بازدارنده های رشد مو
کرم ها و دِپیلاتورهای موبرداری
استفاده از موم

سیستم موبرداری لیزری
اگر به دنبال یکی از روش های سیستم لیزری موبرداری هستید، انواع مختلفی از این روش پیش روی شماست.
هر کدام از این روش های مختلف لیزری از چند جنبه با یکدیگر متفاوت هستند، به همین دلیل است که باید قبل از انتخاب روشی برای موبرداری، خوب با چند و چون انواع مختلف آن آشنا شوید تا مطمئن باشید که بهترین و مناسب ترین انتخاب را کرده اید.

فواید موبرداری لیزری

موبرداری لیزری اگر به صورت صحیح و توسط متخصصین کار صورت گیرد، روشی بسیار مطئن و ایمن است. اکثریت متقاضیان، دوام آن را بسیار طولانی و گاهی همیشگی اعلام کرده اند. این روش را می توان در قسمت های وسیع بدن مثل سینه، پشت و پاها در یک جلسه به انجام رساند. اگر پس از لیزر کردن، مو دوباره رشد کند، بسیار نازک تر و کم تر از سابق خواهد بود. در مقایسه با روشهایی مثل موم و الکترولیز، فرد دردی متحمل نخواهد شد.

عوارض جانبی موبرداری لیزری

موبرداری لیزری مسئله ای بسیار مهم و متداول است که تعداد بسیار زیادی از مردم جهان آن را امتحان کرده اند. اما، این کار متداول ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد، و اینجاست که این پرسش ایجاد می شود که سیست لیزری موبرداری چه عوارض جانبی می تواند ایجاد کند؟

اگر شما نیز جزء آندسته افرادی هستید که می خواهید از ایمنی این روش اطمینان یابید، خوب است بدانید که عوارض جانبی این روش تقریباً نادر و در اکثر موارد کاملاً موقتی است. از جمله این عوارض عبارتند از:

هایپرپیگمانتاسیون: یکی از متداول ترین عوارض جانبی استفاده از سیستم موبرداری لیزری، هایپرپیگمانتاسیون می باشد. این مشکل به این صورت است که لکه هایی تیره یا روشن در نواحی از پوست ایجاد می شود و پس از گذشت چند ماه برطرف میشوند. این مسئله به ویژه در افرادی که پوست های حساسی دارند بیشتر اتفاق می افتد و این پوست پی از انجام موبرداری لیزری کمی خشن تر هم می شوند، اما یادتان باشد که همه ی این علائم موقتی است.

قرار گرفتن در معرض آفتاب: یکی از مشکلات ایجاد شونده در رابطه با موبرداری لیزری، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. افرادی که برای برنزه شدن زیر نورآفتا می خوابند یا تحت درمان های فتوسنتز قرار می گیرند، برای استفاده از این رش موبرداری چندان مناسب نیستند، مگر اینکه برای مدتی این کارها را متوقف کنند.

خطرات موبرداری لیزری

موبرداری لیزری خطرات احتمالی بخصوصی دارد که خوب است متقاضیان قبل از انجام این عمل از این خطرات اطلاع یابند. به نمونه ای از این خطرات در زیر اشاره شده است:

سوختگی پوست: یکی از خطرات احتمالی استفاده از لیزر برای موبرداری، سوختن پوست یا تیره شدن بعضی نواحی پوست به خاطر قرار گرفتن در معرض لیزر است. این مشکل به خصوص وقتی مسئول انجام اینکار به اندازه ی کافی تجربه و مهارت نداشته باشد اتفاق می افتد. از اینرو قبل از مراجعه به این مراکز از کفایت و مهارت مسئولان آن اطمینان یابید.

ورم کردن یا قرمز شدن پوست: پس از انجام کار استفاده از هیچگونه بانداژ یا دارو خاصی لازم نیست، مگر اینکه التهاب یا قرمزشدگی روی پوست خود مشاهده کنید.

خشک شدن پوست: برای چند روز پس از انجام عمل ممکن است در پوست احساس سوزش داشته باشید، و در برخی افراد هم ممکن است حشک شدن پوست اتفاق بیفتد. کاری که در این مواقع باید آن قسمت از پوست را همواره با کرم های مرطوب کننده مثل وازلین که بهترین انتخاب برای این مشکل است، چرب کنید.

یافتن پزشک متخصص

برای استفاده از سیستم لیزری موبرداری، انتخاب های متعددی پیش روی شماست. یکی از این انتخاب ها یافتن متخصصی است که بتواند در کوتاهترین مدت این عمل را در مطب خود به انجام رساند. اطمینان داشتن به متخصص انجام این عمل و تجهیزات او شرط اساسی است و خوب است قبل از اینکه خود را به دست لیزر بسپارید، از مهارت و کاردانی متخصص مربوطه اطمینان حاصل کنید، چون ممکن است کار به جایی ختم شود که ببینید قسمت هایی که نمی خواسته اید موبرداری شده است یا آسیب های دیگری دیده اید
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
L رشدمجددموی سرباکلاه لیزری مو 0
S i s i l شانه لیزری برای درمان طاسی مو 0

Similar threads

بالا