سیستم نشاندهنده میزان باد تایر

kimia63

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
سیستم نشان دهنده فشار تایر

1-طبقه بندی سیستم
سیستم نشانگر باد تایر نوع غیر مستقیم
سیستم نشانگر باد نوع مستقیم

اندازه گیری فشار تایر بطور نسبی
اندازه گیری فشار تایر بطور مطلق
پیدا کردن عیب
وابسته به مشخصات تایر است
بیشترین روش دقت
دقت
قابلیت اطمینان بالا چون تجهیزات اضافی ندارد
خيلي زياد
قابلیت اطمینان
چون از سنسور ABS استفاده می کند هزینه کمی دارد
-هزینه زیاد
- بعد از مدت زمانی باتری سنسورها باید عوض شود
هزینه
در بعضی از نمونه ها مشکل است تضمین کنیم که عملکرد TPMS در همه تایرهایی که تعویض می کنیم قابل اطمینان باشد
- فشار هر چرخ را می توان نشان داد

تسهیلات
جدول 1 : طبقه بندي سيستم


2-سیستم نشانگر فشار تایر نوع مستقیم
نمونه مثالی برای نوع مستقیم
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire1.jpg
شکل 1 : سیستم نشانگر فشار تایر نوع مستقیم

پیشرفت های جدید درباره سیستم نشانگر باد تایر نوع مستقیم
برای کاهش هزینه تعداد موج گیرها از چهار عدد به یک عدد کاهش پیدا کرده است
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire2.jpg
شکل 2 : پیشرفت های جدید درباره سیستم نشانگر باد تایر نوع مستقیم


3-سیستم نشانگر فشار تایر نوع غیرمستقیم
نوع غیر مستقیم : سیستم از سیگنالهای سرعت چرخ که از ABS دریافت می کند استفاده می کند
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire3.jpg
شکل 3 : سیستم نشانگر فشار تایر نوع غیرمستقیم
روشهای کشف عیب در سیستم نشانگر فشار تایر نوع غیر مستقیم
1- روش چرخش شعاعی (قراردادی)
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire4.jpg
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire5.jpg
شکل 4: روش چرخش شعاعی (قراردادی)
کشف عیب : در صورتی که یک چرخ کم باد شود می تواند تشخیص دهد
4- تنوع در سیستم های نشانگر فشار تایر
عیب یابی نوع مستقیم
کشف عیب بطور غیر مستقیم
سیستم
B
A
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire6.jpg
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire7.jpg
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire8.jpg
خصوصیات
فشار تایر
سرعت های چرخ
سرعت های چرخ
سیگنال ورودی
مستقل
مستقل
ترکیبی
کشف عیب
پیدا کرده عیب بالاتر از چهار چرخ در محدوده سرعت 0 تا 250 کیلومتر در ساعت

-پیدا کردن عیب یک چرخ در سرعت 15 تا 120 کیلومتر در ساعت
- پیدا کردن عیب بیشتر از چهار چرخ در محدوده سرعت 15 تا 100 کیلومتر در ساعت
پیدا کرده عیب یک چرخ در محدوده سرعت 15 تا 120 کیلومتر در ساعت
پیدا کردن عیب در محدوده سرعت وسیله نقلیه
5 درصد
10 درصد در بهترین حالت
10 درصد در بهترین حالت
درصد خطا (تقریبا)
15 ثانیه تا 1 دقیقه
دو تا ده دقیقه
دو تا ده دقیقه
زمان پیدا کرده عیب
جدول 2 : تنوع در سيستم هاي نشانگر فشار تاير
در پیشرفت های جدید در سیستم نشانگر فشار تایر از فرکانس تشدید استفاده می شود
کمبود فشار بالای 4 تایر را با روش فرکانس تشدید می توان بدست اورد
1-4 روش فرکانس تشدید
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire9.jpg
شکل 5 : روش فرکانس تشدید
حتی نشت باد طبیعی در هر تایر را می توان شناسایی کرد
5-در تکنولوژی های جدید سیستم نشانگر فشار تایر نوع غیر مستقیم از يكسري سیگنال های اضافی استفاده می شود
به وسیله استفاده از سیگنالهای سیستمهای کنترل پایداری در صورتی که بالای سه چرخ کم باد شوند می توان کم بادی را شناسایی کرد
1- دو تایر در یک اکسل مشابه کم باد شوند (جلو و عقب)
این مشکل است که قضاوت کنیم ایا تفاوت نتایج سرعت از کم بودن فشار است یا از لغزش در حین شتاب گیری؟
اطلاعات گشتاور موتور است که مشخص می کند کم بودن فشار از لغزش چرخ بوسیله شتاب گیری باعث شده است
2- دو تایر کم باد در یک جهت مشابه شوند (راست یا چپ)
این مشکل است که قضاوت کنیم ایا تفاوت نتایج سرعت چرخ ، از کم بودن فشار است یا از پیچیدن خودرو در سر پیچ؟
اطلاعات دریافتی از سیستم های کنترل پایداری مشخص می کنند که علت نشان دادن فشار کم ، پیچیدن خودرو بوده است
 

Similar threads

بالا