kimia63
کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
سیستم نشان دهنده فشار تایر
1-طبقه بندی سیستم
جدول 1 : طبقه بندي سيستم
2-سیستم نشانگر فشار تایر نوع مستقیم
نمونه مثالی برای نوع مستقیم
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire1.jpg
شکل 1 : سیستم نشانگر فشار تایر نوع مستقیم
پیشرفت های جدید درباره سیستم نشانگر باد تایر نوع مستقیم
برای کاهش هزینه تعداد موج گیرها از چهار عدد به یک عدد کاهش پیدا کرده است
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire2.jpg
شکل 2 : پیشرفت های جدید درباره سیستم نشانگر باد تایر نوع مستقیم
3-سیستم نشانگر فشار تایر نوع غیرمستقیم
نوع غیر مستقیم : سیستم از سیگنالهای سرعت چرخ که از ABS دریافت می کند استفاده می کند
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire3.jpg
شکل 3 : سیستم نشانگر فشار تایر نوع غیرمستقیم
روشهای کشف عیب در سیستم نشانگر فشار تایر نوع غیر مستقیم
1- روش چرخش شعاعی (قراردادی)
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire4.jpg
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire5.jpg
شکل 4: روش چرخش شعاعی (قراردادی)
کشف عیب : در صورتی که یک چرخ کم باد شود می تواند تشخیص دهد
4- تنوع در سیستم های نشانگر فشار تایر
1-طبقه بندی سیستم
سیستم نشانگر باد تایر نوع غیر مستقیم | سیستم نشانگر باد نوع مستقیم | |
اندازه گیری فشار تایر بطور نسبی | اندازه گیری فشار تایر بطور مطلق | پیدا کردن عیب |
وابسته به مشخصات تایر است | بیشترین روش دقت | دقت |
قابلیت اطمینان بالا چون تجهیزات اضافی ندارد | خيلي زياد | قابلیت اطمینان |
چون از سنسور ABS استفاده می کند هزینه کمی دارد | -هزینه زیاد - بعد از مدت زمانی باتری سنسورها باید عوض شود | هزینه |
در بعضی از نمونه ها مشکل است تضمین کنیم که عملکرد TPMS در همه تایرهایی که تعویض می کنیم قابل اطمینان باشد | - فشار هر چرخ را می توان نشان داد | تسهیلات |
2-سیستم نشانگر فشار تایر نوع مستقیم
نمونه مثالی برای نوع مستقیم
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire1.jpg
شکل 1 : سیستم نشانگر فشار تایر نوع مستقیم
پیشرفت های جدید درباره سیستم نشانگر باد تایر نوع مستقیم
برای کاهش هزینه تعداد موج گیرها از چهار عدد به یک عدد کاهش پیدا کرده است
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire2.jpg
شکل 2 : پیشرفت های جدید درباره سیستم نشانگر باد تایر نوع مستقیم
3-سیستم نشانگر فشار تایر نوع غیرمستقیم
نوع غیر مستقیم : سیستم از سیگنالهای سرعت چرخ که از ABS دریافت می کند استفاده می کند
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire3.jpg
شکل 3 : سیستم نشانگر فشار تایر نوع غیرمستقیم
روشهای کشف عیب در سیستم نشانگر فشار تایر نوع غیر مستقیم
1- روش چرخش شعاعی (قراردادی)
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire4.jpg
http://www.www.www.iran-eng.ir/neshan-feshar-tire5.jpg
شکل 4: روش چرخش شعاعی (قراردادی)
کشف عیب : در صورتی که یک چرخ کم باد شود می تواند تشخیص دهد
4- تنوع در سیستم های نشانگر فشار تایر
عیب یابی نوع مستقیم | کشف عیب بطور غیر مستقیم | سیستم |