سوختن بوبین کنتاکتور

hamlabad

عضو جدید
با سلام
سوال این است که آیا در یک سیستم مدارفرمان راه اندازی یک موتور که برای مدار فرمان ان از یک ترانس ایزوله کننده 380 ولت به 230 ولت استفاده شده است . آیا ارت کردن یک طرف ثانویه ترانس اجباری است یا نه؟
در این سیستم فعلی که طبق فایل پیوست است بوبین k15 بعد از مدتی می سوزد علت چه می تواند باشد؟
 

پیوست ها

  • ATS22.pdf
    532.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Amirabadi

عضو جدید
سلام
ارت کردن یک طرف ثانویه ترانس ایزوله مدار فرمان اجباری نیست. بلکه در خیلی موارد، ثانویه مدار فرمان برای جلوگیری از برق گرفتگی ارت نمی شود.
سوختن بوبین کنتاکتور می تواند به دلیل بالا بودن ولتاژ اعمال شده به کویل باشد. اگر نسبت تبدیل ترانس ایزوله 380/220V باشد ولی ولتاژ باسبار 400V یا بیشتر باشد، در این صورت ولتاژ اعمال شده به بوبین کنتاکتور بیش از 230V خواهد بود. اضافه ولتاژ گذرا ناشی از تاثیر بانک خازنی هم ممکن است عامل سوختن بوبین باشد.
 

قدرت power

عضو جدید
در ادامه صحبتهای amir abadi
احتمالا نوسانات ولتاژ و فرکانس داره. کنتاکتور یک وسیله جانبی داره که مثل مقاومت میمونه و به بوبین وصل میشهA1A2 . البته اسمشو نمیدونم ولی برای جلوگیری از تاثیر نوسانات و نویز به بوبین هستش. این رو هم امتحان کن و روی بوبین بزار
 

Similar threads

بالا