سوال : فرقه داوودیه چی بود ؟

sara-afshar777

عضو جدید
دیشب رسانه میلی :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:یه به اصطلاح مستندی در مورد کشتار فرقه داوودیه پخش کرد
حالا با چه هدفی بماند
اما برای من سوال باقی ماند که فرقه داوودیه چی بود و چرا کشته شدند
کسی اطلاعی داره بگه تا ما هم روشن بشیم
 

mreza0

عضو جدید
دیشب رسانه میلی :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:یه به اصطلاح مستندی در مورد کشتار فرقه داوودیه پخش کرد
حالا با چه هدفی بماند
اما برای من سوال باقی ماند که فرقه داوودیه چی بود و چرا کشته شدند
کسی اطلاعی داره بگه تا ما هم روشن بشیم

سلام
من مستند رو نديدم فقط تبليغاتش رو ديدم در واقع اگر اخبار حقوق بشر رو دنبال كنيد در ليستي كه اونها تهيه مي كنند متوجه ميشيد كه هميشه كشورهايي آسيايي ناقض حقوق بشر هستند ما رو هم كه هميشه جزو سرليستهاشون دارند ولي هيچ وقت خودشون رو متهم نمي كنند

http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8804080620
محرابي در گفت‌و‌گو با فارس؛
سوزاندن پيروان «ديويديه» از وحشيانه‌ترين كشتارهاي تاريخ است خبرگزاري فارس: مسئول موسسه مردم نهاد فرق و اديان گفت: جهنمي كه در آن پيروان فرقه ديويديه توسط دولت آمريكا در آن سوزانده شدند، يكي از وحشيانه‌ترين نوع كشتار در طول تاريخ است.

حجت‌الاسلام جواد محرابي در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه آيين و انديشه فارس، طي بررسي و پيشينه فرقه داووديه يا ديويديان با اشاره به اينكه اين فرقه شاخه‌اي از فرقه ادونتيست مسيحيت است، گفت: اعتقاد آنها به ظهور منجي است كه براي ظهور آن تاريخي معين كرده است.
وي افزود: فرقه ادونيست‌ها در سال 1830 ميلادي در آمريكا پايه‏گذارى و به مرور زمان به فرقه‏هاى مختلفى تقسيم شد. مؤسس آن ويليام ميلر كشاورزى انگليسى بود. او تحصيلات رسمى نداشت، اما كليه نوشته‌هايى را كه به آنها دسترسى داشته خوانده ‌بود و با مطالعه مشتاقانه‏اى كه روى كتاب مقدس به ويژه كتاب دانيال و مكاشفه انجام داده بود به بازگشت حتمى مسيح قانع شده بود.
مسئول موسسه مردم نهاد فرق و اديان قم ادامه داد: ويليام ميلر، بازگشت مسيح را طبق فرازهايى از كتاب مقدس مانند رساله دوم پطروس و دانيال براى سال 1843 ميلادي پيش‏بينى كرد و در سال 1841 ميلادي اين نظريه خود را منتشر كرد.
محرابي با اشاره به اينكه با عدم تحقق پيشگويى، انشعاب در اين جريان كليسايى آغاز شد، افزود: از جمله اين جريان‌هاى كليسايى مى‏توان به شاخه‏هاى ادونتيست‌هاى تبشيرى، كليساى مسيحى ادونت، كليساى خدا و عيسى مسيح اشاره كرد.
او با بيان اينكه از مشهورترين انشعابات فرقه ادونتيست فرقه داووديه است، تصريح كرد: برخي موسس آن را «لوييس رودن» مي‌دانند، اما به هر حال اين فرقه در سال 1955 از كليساي ادونتيست جدا شد و به صورت فرقه‌اي اصلاح‌گرا اعلام موجوديت كرد و در ابتدا ادونتيست‌ها سعي داشتند اين فرقه را فقط يك انجمن محلي معرفي كنند.
اين پژوهشگر از «ديويد كورش» به عنوان مهم‌ترين رهبر اين فرقه نام برد و اظهار داشت: البته نام اصلي وي (ورنن وين هوول) است كه سال 1983 به رهبري اين فرقه رسيد و بعدها نام خود را به ديويد (داوود) كوروش تغيير داد.
حجت‌الاسلام محرابي عنوان كرد: ديويد در ادامه، تبليغات سياسي خود را تبديل به جنبش اعتراضي كرد كه موجب نگراني مسئولان ايالات متحده و نهايتاً منجر به وقوع فاجعه ويكو شد.
وي در ادامه به واقعه ويكو اشاره كرد و افزود: اين واقعه در 28 فوريه سال 1993 تا 19 آوريل با يورش ناگهاني به شيوه جنگي در شهر واكو واقع در ايالت تگزاس آغاز شد و در 19 آوريل، دولت آمريكا تانك‌ها را براي تخريب و نابودي و پخش كردن گاز در ساختماني كه مردم در آن زندگي مي‌كردند، به محل اعزام كرد.
وي ادامه داد: دولت آمريكا بهانه اين كار را نگراني‌هاي خود از وضع بهداشتي محل اقامت ديويديان و جلوگيري از آزار و اذيت كودكان توسط ديويد كورش، رهبر اين فرقه و همچنين طولاني شدن مدت زمان ماموريت و محاصره و در نتيجه خسته شدن ماموران اف بي‌ آي، دانست كه منجر به انتشار گاز در محل خانه‌ي تحت محاصره شد.
مسئول موسسه مردم نهاد فرق و اديان با اشاره به اينكه شواهد و مدارك موجود باعث شد تا بعضي از آمريكايي‌ها به اين نتيجه برسند كه فرقه ديويديان به عمد توسط دولت آمريكا كشته شدند، تصريح كرد: آتشي بسيار وحشتناك و جهنمي كه حدود 40 دقيقه ساختمان را سوزاند، يكي از وحشيانه‌ترين نوع كشتار در طول تاريخ است.
وي با انتقاد از برخي كه بيان كردند، تانك‌ها به طور تصادفي با چراغ‌هاي نفتي موجود در ساختمان برخورد كردند و در نتيجه‌ وجود مواد آتش‌زا و همچنين سوخت‌هاي رايجي كه در منازل نگهداري مي‌شود، موجب آتش سوزي شده، افزود: اما بعد از اين حادثه فرياد‌هاي عمومي براي آغاز بررسي كنگره درباره اين حادثه بلند شد، ولي پس از گذشت سال‌ها از اين جهنم ايجاد شده، دليل مرگ اين فرقه همچنان پنهان باقي ماند.
يادآور مي‌شود، رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در نماز جمعه تاريخي 29 خرداد امسال، خطاب به سردمداران غرب، به ويژه آمريكا يادآور شدند كه كشوري كه دستش به خون افراد بيگناهي مانند زنان و كودكان پيرو فرقه ديويديان (داووديان) آلوده است، حق ندارد دم از حقوق بشر بزند.



 

SoLTAnEH

عضو جدید
اینم شرح کامل ماجرا:

مابين 28 فبريه 1993 تا 19 اوريل 1993، حدود 80 مرد، زن و کودک که در محل زندگي خود نزديک شهر Waco واقع در ايالت Texas در صلح و ارامش در حال زندگي بودند، در نتيجه ي عمليات انجام شده توسط دو دستگاه امنيتي ايالات متحده ي امريکا يعني FBI2 و 3 ATF کشته شدند. در اين حادثه 4 نفر از ماموران ATF نيز جان خود را از دست دادند.
گروهي غيرنظامي که در مرکزي مذهبي تحت عنوان Mt. Carmel Center زندگي مي کردند و تحت عنوان فرقه ي Davidian شناخته مي شدند.
ماجرا در 28 فبريه با يورش ناگهاني به شيوه ي جنگي اغاز شد و با شليک گلوله از هليکوپتر به سمت اقامتگاه زن ها و بچه ها تکميل شد و بدنبال ان محاصره ي طولاني مدتي اغاز گرديد. در 19 اوريل، دولت امريکا تانک ها را براي تخريب و نابودي و پخش کردن گاز در ساختماني که مردم در ان زندگي مي کردند، به محل اعزام کرد. دولت امريکا اعلام کرد که انها بدليل نگراني هاي خود از وضع بهداشتي محل اقامت ديويديان و جلوگيري از ازار و اذيت کودکان توسط David Koresh، رهبر فرقه ي دويديان و همچنين طولاني شدن مدت زمان ماموريت و محاصره و در نتيجه خسته شدن ماموران FBI، تصميم به انتشار گاز در محل خانه ي تحت محاصره مي گيرد.
تانک ها حفره هاي بزرگي در ديوارهاي ساختمان ايجاد کردند و به سمت ان هجوم بردند. دولت اعلام کرد که انها تنها ميخواستند با ايجاد حفره در ديوارهاي ساختمان و انتشار گاز به داخل، مردم را مجبور به ترک ساختمان کنند اما اين در حالي بود که هيچ يک از ديويديان از ساختمان خارج نشدند.
بعد از هجوم تانک ها به سمت ساختمان، اتش سوزي اغاز شد و اتشي بسيار وحشتناک و جهنمي در حدود 40 دقيقه ساختمان را سوزاند و انرا با خاک يکسان کرد. در حاليکه انها در حال تماشاي شعله هاي مهيب اتش از تلويزون بودند، همگان متعجب بودند که چرا ديويديان از ساختمان غرق در اتش خارج نمي شوند. 75 نفر در اتش به هلاکت رسيدند.

نگراني هاي عمومي بر محور چگونگي مرگ 33 زن، کودک و نوزاد در اين حادثه، متمرکز شده بود. بقايا و اجساد انها در اتاقي بهم چسبيده که ابدار خانه و محل ذخيره ي مواد غذايي بود، پيدا شد. اين اتاقي بود که امريکاييان انرا "انبار بزرگ" ناميدند.
شواهد و مدارک موجود باعث شد تا بعضي از امريکايي ها به اين نتيجه برسند که فرقه ي ديويديان به عمد توسط دولت امريکا کشته شدند. يک فيلم توسط يک وکيل به نام Linda Thomson در اثبات تعمد دولت امريکا در کشتار ديويديان، ساخته شد. فيلم شامل بخشي است که نشان مي دهد در پشت ساختمان، از دهانه ي لوله ي يک تانک پخش کننده ي اتش، اتش در حال خارج شدن به سمت ساختمان است. بخش ديگري از فيلم نشان مي دهد که کارمندان يونيفورم دار ارتش امريکا که در محل حاضر بودند و تانک هايي که به تيغه هاي پهن همانند تيغه هاي ماشين هاي برف روب مجهز بودند، اثار و بقاياي باقي مانده از اتش سوزي را به سمت خرابه هاي ساختمان که درحال سوختن بودند، منتقل مي کنند. اين فيلم و تصاوير در سرتاسر امريکا پخش شد و موجبات خشم و اعتراض فراوان مردم را فراهم کرد.
دولت امريکا باز هم تکرار کرد که تانک ها با ايجاد حفره در ديوارهاي ساختمان، قصد داشتند تا بدين ترتيب ديويديان را از ساختمان خارج کنند و راهي براي خروج انها ايجاد کنند اما ديويديان از انجام اين کار سر باز زدند و با ايجاد و قرارگرفتن در اتش، اقدام به خودکشي کردند.
بعضي ها بيان کردند که تصاوير تانک پخش کننده ي اتش گمراه کننده بوده است. انها مي گويند که تانک ها بطور تصادفي با چراغ هاي نفتي موجود در ساختمان برخورد کردند و در نتيجه ي وجود مواد اتش گير و همچنين سوخت هاي رايجي که در منازل نگهداري مي شود، اتش سوزي اغاز شده است. فرياد هاي عمومي براي اغاز بررسي کنگره درباره ي اين حادثه بلند شد.
دو سال بعد از اتش سوزي 19 اوريل، بمبي در ساختمان Murrah در شهر اوکلاهاما جايي که دفاتر دولتي فراواني وجود دارد، منفجر شد. رسانه ها و جريان خبري امريکا، بلافاصله انفجار اوکلاهاما را به معترضين و کساني که دولت را در هولوکاست واکو مقصر مي دانستند، نسبت دادند. معترضين و تظاهرات کنندگان به هولوکاست رخ داده در واکو، اعلام کردند که بمب گزاري در ساختمان Murrah توسط دولت امريکا انجام شده است تا بدين وسيله طبق قانون اساسي زمينه براي خاموش کردن و توقف رسيدگي هاي قانوني در مورد جنايت واکو، فراهم شود.

در نهايت، پس از گذشت بيش از دو سال از جهنم ايجاد شده در تاريخ 19 اوريل 1993 در واکو، کنگره دادرسي هاي دراز مدت را اغاز کرد. دادرسي ها به منظور پي بردن به حقيقت و بيان ان تحت هر شرايطي، برگزار مي شد. قول داده شده بود که دادرسي ها به جدل و ستيزهاي موجود پايان دهد.
اولين شرط براي بررسي و تحقيق جدي درباره ي مرگ مشکوک ديويديان، بررسي گزارش کالبد شکافي اجساد قربانيان حادثه و مدارک فيزيکي موجود در محل رخ دادن حادثه مي باشد اما کنگره گزارش هاي کالبدشکافي و همچنين بيشتر مدارک فيزيکي موجود را مورد بررسي قرار نداد و انهارا ناديده گرفت. در عوض، کنگره اقدام به دادرسي کردن از يک خبرنگار که کتابي راجع به حادثه ي واکو نوشته بود، کرد.
يکي ديگر از شاهدان دادرسي، دختر نوجواني بود که ادعا کرده بود توسط David Koresh مورد ازار و اذيت جنسي گرفته بوده است. بعد ها مشخص شد که اين دختر، هرگز در Mt. Carmel Center زندگي نکرده بوده است و شهادت ارايه شده توسط دختر، بوسيله ي يکي از نزديکان اين دختر اماده و به او داده شده است.


کنگره در بررسي مدارک فيزيکي موجود، بسيار گزينشي عمل مي کرد. هنگامي که سوال هاي اساسي و روشن کننده ي حقيقت پرسيده مي شد، کارمندان و سوال شوندگان دولت اين حق را داشتند که به هر سوالي که خواستند پاسخ دهند.
بعد از دادرسي هاي سال 1995، بنظر مي رسد که تظاهرات و اعتراضات نسبت به اين جنايت، پايان يافته است.
اما پاييز سال 1996، موزه ي الکترونيکي Waco Holocaust در دنياي مجازي راه اندازي شد. در اين موزه، گزارش هاي کالبد شکافي و دلايل و مدارک قانوني فراواني براي پي بردن به حقيقت ماجرا وجود دارد.
اين مدارک حقايق تکان دهنده اي را اشکار مي کند: بسياري از ديويديان قبل از تاريخ 19 اوريل که تانک ها به ساختمان حمله کردند و انجارا به اتش کشيدند، مرده بودند. بعضي از مادران و بچه ها چندين هفته قبل از حمله ي تانک ها مرده بودند. اجساد بسياري از ديويديان بطور انتخاب شده از بين رفته بود تا زمان و دليل مرگ انها پنهان بماند. حمله ي تانک ها و اتش سوزي، به منظور منحرف و پنهان کردن حقيقت و از بين بردن صحنه ي مرگ و جنايت انجام شده است.
عکس بقاياي جسد يک کودک دوساله ي ديويدي که در تاريخ 7 مي 1993، تنها 18 روز بعد از مرگ اين کودک گرفته شده است. باقي مانده ي جسد او هرگز شناسايي نشد.
 

Similar threads

بالا