سوال(الکتروموتورهای دور متغیر)

kaya

عضو جدید
سلام
کسی از دوستان راجع به الکتروموتورهای دورمتغیر و گستره استفاده اونها در صنعت و کمی اطلاعات راجع به هزینه اش میتونه بهم بده یا منبعی معرفی کنه؟ اطلاعات خیلی خلاصه و کمی می خوام.
ممنون
 

nafiseh-m

عضو جدید
هزينه اونا تقريبا 2-1.5 برابر الكتروموتورهاي معمولي هست و معتبرترين كمپاني توليد كنندش هم vem آلمان هست .براي چه كاربردي مي خواين؟
 
  • Like
واکنش ها: kaya

kaya

عضو جدید
هزينه اونا تقريبا 2-1.5 برابر الكتروموتورهاي معمولي هست و معتبرترين كمپاني توليد كنندش هم vem آلمان هست .براي چه كاربردي مي خواين؟


سلام
ممنون از راهنماییتون
واسه ایستگاه های پمپاژ آب که از 50 تا 100 kw . واسه کنترل دبی و ...
این الکترو موتورهایی که شما ذکر کردید بوسیله drive کنترل میشن؟ یا سیم پیچی اونها فرق داره؟
شنیدم درایورهایی هستن که می تونن فرکانس رو تغییر بدن و باعث تغییر دور موتورهای آسنکرون معمولی بشن. موتورهایی که شما فرمودید خودشون دور متغییرند یا از همین نوع درایو ها هستن؟ متاسفانه کسی که تو صنعت باشه و کارهای جدید انجام بده نمی شناسم
تشکر
 
آخرین ویرایش:

nafiseh-m

عضو جدید
من نمي دونم دنبال چي مي گردي .فقط اطلاعات مي خواي يا نه ،توي كار عملي ميخواي از اين الكتروموتورها استفاده كني ؟ اگه مي خواي اونارو انتخاب كني براي كار عملي اطلاعات بيشتر بده كه كجاست و جزئياتش چيه؟
يك سري مطلب برات مي ذارم،اميدوارم به دردت بخوره.

استفاده از موتورهاي مجهز به كنترل كننده دور موتور ، امكان اعمال تغييرات لازم در سرعت موتور و يا پمپ را بطور دائم فراهم آورده و بدين ترتيب مي توان با توجه به فرآيند مورد نظر از اتلاف انرژي ايجاد شده در تنظيم كننده هاي مكانيكي جلوگيري نمود . با استفاده از درایو موتور به بار تطبیق داده شده ، و هر گونه نياز به خاموش و روشن كردن موتور و یا ادوات تنظیم کننده نظیر شیر یا دمپر حذف مي گردد . همچنين كنترل سرعت دقيق و متعاقب آن توان خروجي قابل دسترسي بوده و با توجه به استفاده از مدارات الكترونيكي ، استهلاك قسمتهاي كنترل كننده در حد بسيار پايين خواهد بود . تصميم گيري در مورد استفاده از موتور با كنترل كننده دور متغيير بستگي به نوع كاربرد مورد نظر دارد . از آنجا كه هزينه اوليه اين سيستمها (كنترل كننده دور موتور) بيش از ساير روشها مي باشد و با توجه به اينكه صرفه جوئي ناشي از بالا بودن بازدهي تنها بصورت كاهش هزينه راهبري نمايان مي شود، لذا استفاده از موتورهاي مجهز به كنترل كننده دور در طول زمان منجر به صرفه جوئي اقتصادي مي شود . معمولاً بسته به نوع كاربرد زمان بازگشت سرمايه گذاري بين يك تا سه سال متغير خواهد بود .
متاسفانه در اكثر موارد مهمترين عامل در انتخاب محرك قيمت اوليه است. بدين معني كه سيستم بر مبناي كمينه سازي هزينه اوليه انتخاب مي شود. در حاليكه در طول عمر مفيد آن هزينه قابل توجهي صرف انرژي تلف شده و يا تعمير و نگهداري مي شود .
در شکل میزان استفاده از کنترلرهای دور متغیر نشان داده شده است.​


کنترل کننده های دور موتور انواع مختلفی دارند. آنها قادرند انواع موتورهای AC و DC را کنترل کنند. قیمت کنترلرها وابسته به نوع تکنولوژی بکار رفته در ساختمان آنها میباشد. ساده ترین روش کنترل موتورهای AC روش تثبیت نسبت ولتاژ به فرکانس(یا کنترل V/F ثابت) میباشد. اینک این روش، بطور گسترده در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع کنترلرها از نوع اسکالر بوده و بصورت حلقه باز با پایداری خوب عمل میکنند. مزیت این روش سادگی سیستمهای کنترلی آن است. در مقابل این نوع کنترلرها برای کاربردهای با پاسخ سریع مناسب نمیباشند.
روبوتها و ماشینهای ابزار نمونه هائی از کاربردهای با دینامیک بالا هستند. در این کاربردها روشهای کنترلی برداری استفاده میشود. در روشهای کنترلی برداری با تفکیک مولفه های جریان استاتور به دو مولفه تورک ساز و فلو ساز، و کنترل آنها با استفاده از رگولاتورهای PI ترتیبی داده میشود که موتور AC نظیر موتور DC کنترل شود. و بدین ترتیب تمام مزایای موتور DC از جمله پاسخ گشتاور سریع آنها در موتورهای AC نیز در دسترس خواهد بود. برای مثال پاسخ گشتاور در روشهای برداری حدود 10 – 20ms و در روشهای کنترل مستقیم گشتاور(Direct Torque Control) این زمان حدود 5ms است. اینک روشهای کنترل برداری متعددی پیاده سازی شده است که بررسی آنها خارج از حوصله این مقاله است. در هر حال نوع کنترلر مطلوب، متناسب با کاربرد انتخاب میگردد. در شکل(6) خلاصه ای از انواع روشهای کنترل موتورهای AC نمایش داده شده است.​

شکل(6): خلاصه ای از انواع روشهای کنترل موتورهای AC​
10- مزاياي استفاده از كنترل كننده هاي دور موتور
مزاياي استفاده از كنترل كننده هاي دور موتور هم در بهبود بهره وري توليد و هم در صرفه جوئي مصرف انرژي در كاربردهائي نظير فنها ، پمپها، كمپروسورها و ديگر محركه هاي كارخانجات ، در سالهاي اخير كاملا مستند سازي شده است. كنترل كننده هاي دور موتور قادرند مشخصه هاي بار را به مشخصه هاي موتور تطبيق دهند. اين اسباب توان راكتيو ناچيزي از شبكه ميكشند و لذا نيازي به تابلوهاي اصلاح ضريب بار ندارند. در زير به مزاياي استفاده از كنترل دور موتور اشاره ميشود:​
  • 1- در صورت استفاده از كنترل كننده هاي دور موتور بجاي كنترلرهاي مكانيكي، در كنترل جريان سيالات، بطور مؤثري در مصرف انرژي صرفه جوئي حاصل ميشود. اين صرفه جوئي علاوه بر پيامدهاي اقتصادي آن موجب كاهش آلاينده هاي محيطي نيز ميشود.​
  • 2- ويژگي اينكه كنترل كننده هاي دور موتور قادرند موتور را نرم راه اندازي كنند موجب ميشود علاوه بر كاهش تنشهاي الكتريكي روي شبكه ، از شوكهاي مكانيكي به بار نيز جلو گيري شود. اين شوكهاي مكانيكي ميتوانند باعث استهلاك سريع قسمتهاي مكانيكي ، بيرينگها و كوپلينگها، گيربكس و نهايتا قسمتهائي از بار شوند. راه اندازي نرم هزينه هاي نگهداري را كاهش داده و به افزايش عمر مفيد محركه ها و قسمتهاي دوار منجر خواهد شد.​
  • 3- جریان کشیده شده از شبکه در هنگام راه اندازی موتور با استفاده از درایو کمتر از 10% جریان اسمی موتور است.​
  • 4- کنترل کننده های دور موتور نیاز به تابلوهای اصلاح ضریب قدرت ندارند.​
  • 5- در صورتي كه نياز بار ايجاب كند با استفاده از كنترل كننده دور ، موتور ميتواند در سرعتهاي پائين كار كند . كار در سرعتهاي كم منجر به كاهش هزينه هاي تعمير و نگهداشت ادواتي نظير بیرینگها، شيرهاي تنظيم كننده و دمپرها خواهد شد.​
  • 6- يك كنترل كننده دور قادر است رنج تغييرات دور را ، نسبت به ساير روشهاي مكانيكي تغيير دور، بميزان قابل توجهي افزايش دهد. علاوه بر آن از مسائلي چون لرزش و تنشهاي مكانيكي نيز جلو گيري خواهد شد.​
  • 7- كنترل كننده هاي دور مدرن امروزي با مقدورات نرم افزاري قوي خود قادرند راه حلهاي متناسبي براي كاربردهاي مختلف صنعتي ارائه دهند.​
11- مديريت بهينه سازي مصرف انرژي و نقش كنترل كننده هاي دور موتور
امروزه در كشورهاي صنعتي الزامات زيست محيطي از يكسو و رقابت بنگاههاي اقتصادي از سوي ديگر ، مديريت بهينه سازي انرژي را در بصورت يك امر غير قابل اجتناب در آورده است. مجموعه اقداماتي كه براي صرفه جوئي انرژي در كارخانجات صورت ميگيرد شامل مواردي چون جايگزيني موتورهاي الكتريكي با انواع موتورهاي با بازدهي بالا، استفاده از كنترل كننده هاي دور موتور در كاربردهائي كه اتلاف انرژي در آنها زياد است، بازيافت انرژي از پروسه هاي حرارتي و نظاير انها ميشود. نتايج اعمال چنين اقداماتي نشان ميدهد در موارد زيادي ، و بخصوص در جاهائي كه از فنها ، پمپها، و كمپروسورها در فرايند توليد استفاده ميشود، بكارگيري كنترل كننده هاي دور موتور علاوه بر انعطاف پذير نمودن كنترل فرايند، تاثير قابل توجهي در كاهش مصرف انرژي داشته است. در بسياري از موارد زمان بازگشت سرمايه بين يك تا سه سال ميباشد.
کمتر از 10% موتورها مجهز به درایو هستند. در حالیکه در بیش از 25% آنها استفاده از درایو توجیه اقتصادی دارد[16].
بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط اتحادیه اروپا [10] تا سال 2005 میلادی پتانسیل صرفه جوئی انرژی بالغ بر 63.5 TWh در صنایع کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد. که از این میزان بیش از 44.7 TWh آن توجیه اقتصادی دارد. این میزان صرفه جوئی انرژی تنها در سایه استفاده از موتورهای با راندمان بالا و درایو بدست میاید. که سهم درایو در صرفه جوئی دارای توجیه اقتصادی حدود 63% است. نتایج چنین مطالعاتی را بطور خلاصه در جدول(3) مشاهده میکنید.​

جدول(3): پتانسیل فنی و اقتصادی صرفه جوئی انرژی با استفاده از موتورهای با راندمان بالا(EEM) و کنترل دور(VSD) در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا سال 2005.​
مطالعه فوق با تفکیک بار پتانسیل اقتصادی صرفه جوئی انرژی را نیز در اتحادیه اروپا مشخص نموده است. که نتایج آنرا در شکل(7) مشاهده میکنید.​


شکل(7): پتانسیل صرفه جوئی اقتصادی درکشورهای عضو اتحادیه اروپا به تفکیک نوع بار​
12- پمپها و فنها
چيزي حدود 40 درصد انرژي مصرفي در بخش صنعت در پمپها و فنها مصرف ميشود. برای مثال در انگلستان ترکیب مصرف کنندگان انرژی در موتورها و در کاربردهای صنعتی بصورت زیر است[15].

شکل(8): میزان انرژی مصرفی توسط بارهای مختلف در انگلستان​
اغلب اين سيستمها از موتورهاي القائي با روتور قفس سنجابي استفاده ميكنند. و خروجي توسط ادواتي چون شيرهاي تنظيم كننده و دمپرها كنترل ميشوند. متاسفانه مقادير قابل توجهي انرژي توسط اين فنها و پمپها تلف ميشوند. موتورهاي بكار رفته در اغلب اين ادوات از مقدار مورد نياز بزرگتر بوده و سيستمهاي مكانيكي تنظيم كننده جريان سيالات در آنها بسيار تلفاتي ميباشند. به اين عوامل بايد هزينه هاي قابل توجه تعمير و نگهداشت نيز اضافه شود. با توجه به اینکه هزینه های خرید پمپ معمولا کمتر از 5 درصد هزینه های بهره برداری آن در طول عمر سیستم پمپ است، کیفیت بهره برداری عامل مهمتری در تصمیم گیری برای انتخاب سیستمهای پمپ بشمار میرود.


شکل(9): مقایسه انرژی مصرفی کنترل فلو با شیر و درایو​
انتخاب پمپ ها معمولا بر اساس حداکثر دبی مورد انتظار صورت میگیرد. در حالیکه اغلب اوقات هرگز فلوی ماکزیمم مورد استفاده قرار نمیگیرد. این امر منجر به بزرگ شدن پمپ ها شده و بدین ترتیب مقدمات کار برای اتلاف انرژی و استهلاک هر چه سریعتر سیستم های پمپ فراهم میشود. اگر یک پمپ در دور نامی خود کار کند و دبی خروجی پمپ به مصرف برسد سیستم در راندمان مطلوب خود کار خواهد کرد. اما اگر تنها 50 درصد دبی حداکثر مورد نیاز باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بدیهی است که در این حالت نیز موتور در دور نامی خود کار خواهد کرد و توان مصرفی اضافی توسط موتور تلف خواهد شد. از سوی دیگر برای کنترل دبی خروجی لازم خواهد بود از ادوات مقاومتی نظیر شیر خفه کن استفاده گردد. با استفاده از كنترل كننده هاي دور موتور ميتوان جريان سيالات در پمپ ها را با اعمال تغيير دور موتور ، كنترل نمود. امروزه اين روش بدليل انعطاف پذيري و صرفه جوئي اقتصادي قابل توجه جايگزين روشهاي سنتي متكي بر تنظيم جريان سيال با استفاده از شيرهاي تنظيم كننده مكانيكي و دمپرها ميشود. در شکل(9) تفاوت دو روش در میزان مصرف انرژی نشان داده شده است.
 
  • Like
واکنش ها: kaya

kaya

عضو جدید
چه رنج هدي رو شما نياز داريد ؟


سلام
ممنون از مطالب عالی و مفیدتون
بازم تشکر
میشه ادامه بحث رو چند رو ز دیگه پیگیری کنم؟ الان نتایج کنکور رو زدن حال ندارم!:( برم واسه 100 ساله آینده برنامه بریزم،.......
ممنون و متشکر، حتما دوباره مزاحم میشم
 

nafiseh-m

عضو جدید
سلام
ممنون از مطالب عالی و مفیدتون
بازم تشکر
میشه ادامه بحث رو چند رو ز دیگه پیگیری کنم؟ الان نتایج کنکور رو زدن حال ندارم!:( برم واسه 100 ساله آینده برنامه بریزم،.......
ممنون و متشکر، حتما دوباره مزاحم میشم
خواهش ميكنم.اميدوارم توي كنكور هم موفق باشي.شيريني يادتون نره:biggrin:
 
  • Like
واکنش ها: kaya

kaya

عضو جدید
چه رنج هدي رو شما نياز داريد ؟

سلام مهندس
من واسه یک سری ایستگاه های پمپاژ برای آبیاری مزارع ( یکی از بزرگترین پروژه های آبیاری کشور محسوب میشه) که شامل 13 ایستگاه پمپاژ شامل حدود 70 الی 80پمپ با توان متفاوت ( به طور متوسط 50kw ) و آبدهی متوسط 30 l/s به ازای هر پمپ، می خوام ببینم اگه به جای موتورهای پیشنهادی آسنکرون تک سرعته اگه از موتورهای دور متغییر استفاده استفاده بشه توجیه اقتصادی داره یا نه. کسایی که این ایستگاه ها رو طراحی می کنن اکثرا مهندسان کهنه کار هستند و کمتر به اخباره جدید علاقه دارند. کار من هم واسه کنجکاوی خودمه.
ایستگاه های پمپاژ آبیاری مزارع در مقایسه با سایر انواع ایستگاه ها نوسان خیلی زیادی دارند و در مواردی که تعداد پمپهای به کار رفته زیاد نباشه علاوه بر استهلاک دستگاه ها انرژی قابل توجهی تلف میشه. (هر چه تعداد پمپها بیشتر باشه بوسیله standby کردن اونها میشه نقطه کاری پمپ رو به نقطه بهینه نزدیکتر کرد).
متاسفانه من از ظرفیت فنی کشور در این زمینه خبر جدید و موثق ندارم . آخرین بار دوستی توضیح می داد که این موتورها در ایران به دلیل هزینه بالا فقط در برخی از صنایع کاربرد دارند و استفاده از اونها واسه همچین کاربردی مناسب نیست. اما مدتی پیش دوست دیگه ای که در صنایع فولاد کار می کرد ادعا کردند که موتورهای دور متغییر به میزان وسیعی در صنایع به کار برده میشه و هزینه آنچنان زیادی هم نداره که میگن!
من از برق سر رشته کافی ندارم، نظر شما در این مورد چیه؟ واسه اینکه بتونم یک برآورد هزینه سرانگشتی واسه مقایسه داشته باشم چیکار کنم؟
ممنون از " این هم میگذرد" گفتنتان! موافقم! این هم بگذرد...
 

nafiseh-m

عضو جدید
با سلام و خسته نباشيد
دوست عزيز اين الكتروموتورها اولا كمياب نيستند و در بسياري از صنايع بكار برده مي شوند .و اما پروژه شما كه الكتروپمپ جهت آبياريه :
توي اين پروژه مي تونه كاربرد داشته باشه .شما در نظر بگيريد تغيير دبي خروجي در سيستم شما احتمالا توسط شيرها و يا دريچه ها انجام مي شود .در حاليكه اين كار مي تونه توسط الكتروموتورهاي دور متغيري كه روي پمپها نصب مي شه انجام بشه .حالا بايد ديد آيا تغيير دبي خروجي چقدر براي ما اهميت داره ، آيا اونقدر رنج تغييرات زياده كه ارزش داشته باشه كه به لحاظ مالي ....
نكته ديگه بايد حواستون توي خريد باشه كه الكتروموتورهاي دور متغير بر روي گيريبكس هاي معمولي سوار نمي شن و گيريبكس هاي اونا خاص الكتروموتورهاي دور متغيره.
موفق باشي​
 
  • Like
واکنش ها: kaya

kaya

عضو جدید
با سلام و خسته نباشيد
دوست عزيز اين الكتروموتورها اولا كمياب نيستند و در بسياري از صنايع بكار برده مي شوند .و اما پروژه شما كه الكتروپمپ جهت آبياريه :
توي اين پروژه مي تونه كاربرد داشته باشه .شما در نظر بگيريد تغيير دبي خروجي در سيستم شما احتمالا توسط شيرها و يا دريچه ها انجام مي شود .در حاليكه اين كار مي تونه توسط الكتروموتورهاي دور متغيري كه روي پمپها نصب مي شه انجام بشه .حالا بايد ديد آيا تغيير دبي خروجي چقدر براي ما اهميت داره ، آيا اونقدر رنج تغييرات زياده كه ارزش داشته باشه كه به لحاظ مالي ....
نكته ديگه بايد حواستون توي خريد باشه كه الكتروموتورهاي دور متغير بر روي گيريبكس هاي معمولي سوار نمي شن و گيريبكس هاي اونا خاص الكتروموتورهاي دور متغيره.

موفق باشي​


سلام مهندس
ممنون از توضیحات و راهنماییتون
هدف من هم مقایسه بررسی طرح از جهت توجیه اقتصادی و امکان بهره برداری بود. راجع به گیربکس نشنیده بودم البته اکثر پمپ ها مستقیم به الکتروپمپ کوپل میشن و مثل بعضی از دستگاه ها گیربکس لازم ندارند. مهندس جان میشه یه لطفی بکنید و همین مطالبی رو که اینجا ارائه دادید و بنده بهره بردم تحت عنوان یک تاپیک در تالار ارائه بدید تا دوستانی که بعد ها دنبال مطلبی خواهند آمد بتونن راحت تر استفاده کنند؟ البته من هنوز مشتاق دریافت اطلاعات بیشتر و جامع تر در این زمینه هستم! تشکر از وقتی که اختصاص دادید
 

nafiseh-m

عضو جدید
خواهش مي كنم،بله در مورد پمپ نيازي به گيريبكس نيست ،اما من خودم اين اشتباه كردم و الكتروموتوري كه براي ميكسر خريداري شد گيريبكسش معمولي سفارش دادم :eek: و خلاصه چون مارگزيده شدم به شما گفتم كه توي كاربرداي ديگه حواست باشه. راستي كنكورت چي شد؟
 
  • Like
واکنش ها: kaya

nafiseh-m

عضو جدید
راستي به پيشنهاد شما يك تاپيك با عنوان الكتروموتورهاي دورمتغير در تالار گذاشتم .حتما يك سري بزن .هرچند كه شما واسه پروژت نيازي به اين الكتروموتورها نداري ولي مطالبش بد نيست .
 
  • Like
واکنش ها: kaya

kaya

عضو جدید
راستي به پيشنهاد شما يك تاپيك با عنوان الكتروموتورهاي دورمتغير در تالار گذاشتم .حتما يك سري بزن .هرچند كه شما واسه پروژت نيازي به اين الكتروموتورها نداري ولي مطالبش بد نيست .


سلام مهندس
ممنون بابت:
1- اینکه از تجربیات کاریتون و مسائل ریزی که می تونه پیش بیاد ما رو بهره مند می کنید. آقای مهندس mohammad-s هم به این نکته اشاره کردند که مهندسین جوان و بی تجربه ما تو محاسبات و تئوری ضعف کمتری دارند تا در مسائل کاربردی و عملی و مسائل متعاقب اون. ایشون در نظر دارند تا کتابی در زمینه تاسیسات حرارتی برودتی و مسائل کاربردی این زمینه تهیه کنند. من به عنوان یک تازه وارد به صنعت واقعا از این حرکت ها استقبال می کنم و امیدوارم همه دوستان همچنین اعتقادی داشته باشند و مهندسای با تجربمون هم مهر بیشتری به خرج بدن.

2- و اینکه راهنمای شخص بنده بودید. کنکور هم شماره داوطلبی گم کردم و نمیتونم پیگیری کنم و متاسفانه الان خبر ندارم که شریف قبول شدم(یا نه)! :cool:

بعدا حتما بازم مزاحم میشم مهندس
موفق باشید
 

nafiseh-m

عضو جدید
خواهش مي كنم ،من كاري نكردم ، اميدوارم مفيد بوده باشه.
موفق باشي​
 
  • Like
واکنش ها: kaya

hadiadnani

عضو جدید
سلام مهندس
ممنون بابت:
1- اینکه از تجربیات کاریتون و مسائل ریزی که می تونه پیش بیاد ما رو بهره مند می کنید. آقای مهندس mohammad-s هم به این نکته اشاره کردند که مهندسین جوان و بی تجربه ما تو محاسبات و تئوری ضعف کمتری دارند تا در مسائل کاربردی و عملی و مسائل متعاقب اون. ایشون در نظر دارند تا کتابی در زمینه تاسیسات حرارتی برودتی و مسائل کاربردی این زمینه تهیه کنند. من به عنوان یک تازه وارد به صنعت واقعا از این حرکت ها استقبال می کنم و امیدوارم همه دوستان همچنین اعتقادی داشته باشند و مهندسای با تجربمون هم مهر بیشتری به خرج بدن.

2- و اینکه راهنمای شخص بنده بودید. کنکور هم شماره داوطلبی گم کردم و نمیتونم پیگیری کنم و متاسفانه الان خبر ندارم که شریف قبول شدم(یا نه)! :cool:

بعدا حتما بازم مزاحم میشم مهندس
موفق باشید
سلام
من به تازگی در یکی از شرکتهای آب و فاضلاب استخدام شدم و به قول شما ادمای کهنه کار اینجا به من اطلاعات نمیدن!
اگه میشه راجع به پمپها و راه اندازها و... منو راهنماییکنید
هر مقاله یا پی دی افی در این مورد دارید بذارید
ممنون میشم
:gol:
 
موتورها

موتورها

سلام دوست عزیز.:smile:

من تاپیک شما رو خوندم !سوالم اینجاست که وقتی میشه از موتورهای دور ثابت 1400 دور یا 3000 استفاده

کرد شما به دنبال موتورهای دور متغیر هستید.موتورهای دور متغیر هزینه تعمیر اونها 2 برابر هزینه موتورهای

معمولیه در ضمن این الکتروموتورها دارای 2 نوع سیم پیچی متفاوت هستند.اما موتورهای دیگری هم هستند

که با اینورتر راه اندازی می شوند اما این الکتروموتورها باید قابلیت تغییر فرکانس رو داشته باشند. البته برای

مثال الکتروموتوری است ولی الان متا سفانه فراموش کردم که مشخصات پلاک اونها رو برای شما عنوان کنم.st_6482_720.jpg
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
behzadk2019 بهینه سازی کارکرد الکتروموتورهای نیروگاه تبریز مکانیک سیالات 0

Similar threads

بالا