سرطان رحم چیست؟

tfoorooghi

عضو جدید

سرطان رحم یک اصطلاح کلی است که سرطان در رحم شما را توصیف می کند:

  • سرطان آندومتر در آندومتر، پوشش داخلی رحم شما ایجاد می شود. این یکی از شایع ترین سرطان های زنانه است - سرطان هایی که بر سیستم تولید مثل شما تأثیر می گذارند .
  • سارکوم رحم در میومتر، دیواره عضلانی رحم شما ایجاد می شود. سارکوم رحم بسیار نادر است.

آیا سرطان آندومتر و سرطان رحم یکی هستند؟​

سرطان رحم می تواند به سرطان آندومتر یا سارکوم رحم اشاره داشته باشد. اما مردم اغلب اصطلاحات "سرطان آندومتر" و "سرطان رحم" را یکسان در نظر می گیرند. به این دلیل که سرطان آندومتر حدود 95 درصد از کل موارد سرطان رحم را تشکیل می دهد.

رحم چه می کند؟​

رحم بخشی از دستگاه تناسلی زنان و افرادی است که در بدو تولد به آنها زن اختصاص داده شده است (AFAB) . جایی است که جنین در دوران بارداری رشد می کند .

قسمت بالای رحم شما بدن یا جسم نامیده می شود. در انتهای رحم شما دهانه رحم قرار دارد که رحم شما را به واژن شما متصل می کند . سرطان رحم به سرطان در بدن رحم شما اشاره دارد. سرطان دهانه رحم - سرطان دهانه رحم - نوع متفاوتی از سرطان است.

آندومتر چه می کند؟​

آندومتر لایه داخلی رحم شما است. در طول چرخه قاعدگی شما تغییر می کند .

هورمون هایی به نام استروژن و پروژسترون باعث ضخیم شدن آندومتر در بارداری می شوند. اگر بارداری اتفاق نیفتد، بدن شما پروژسترون کمتری تولید می کند که باعث ریزش پوشش آندومتر می شود. آن زمان است که دوره ها اتفاق می افتد.

سرطان رحم چقدر شایع است؟​

در ایالات متحده، سرطان آندومتر شایع ترین سرطانی است که بر سیستم تولید مثل زنان و افراد AFAB تأثیر می گذارد. سرطان آندومتر عمدتا پس از یائسگی ایجاد می شود. حدود 3 درصد از زنان و افراد AFAB در دوره ای از زندگی خود تشخیص سرطان رحم را دریافت می کنند. هر سال حدود 65000 نفر تشخیص داده می شوند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا