سردار فضلی: در روز 25 خرداد یک خودرو مشکوک مردم را به رگبار بست

وضعیت
موضوع بسته شده است.

rosvayejanan

عضو جدید
کاربر ممتاز
سردار فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران كه در هفته اول پس از انتخابات، شایعات گسترده‌ای در خصوص خودداری او از برخورد با معترضین منتشر و البته بعدا تكذیب شد، درباره تیراندازی از یک پایگاه بسیج که منجر به کشته شدن مردم سبز کشورمان شد گفت که بسیج تیراندازی هوایی كرده و عناصر مشکوک مردم را كشتند.!
سردار فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران كه در هفته اول پس از انتخابات، شایعات گسترده‌ای در خصوص خودداری او از برخورد با معترضین منتشر و البته بعدا تكذیب شد، درباره تیراندازی از یک پایگاه بسیج که منجر به کشته شدن مردم سبز کشورمان شد گفت که بسیج تیراندازی هوایی كرده و عناصر مشکوک مردم را كشتند.!
ی با تشریح ماجرای حمله به حوزه 113 بسیج در نزدیكی خیابان آزادی در روز 25 خرداد گفت: این حوزه در كوچه‌ای دونبش قرار دارد كه معمولا محل نگهداری اسلحه گردان عاشورای همان منطقه است و 25 نفر برای حمله به این حوزه سازماندهی شدند.
وی ادامه داد: در این حوزه سه سرباز وجود داشتند كه از اغتشاشگران درخواست می‌كردند تا به این حوزه حمله نكنند چون باعث ایجاد مشكل برای سربازانی كه فرزندان من و شما هستند می‌شد و امكان اضافه خدمت برای آنها را داشت. افراد داخل این حوزه تویوتایی در حیاط پارك كرده بودند كه آن را پشت در ورودی این ساختمان قرار دادند تا از حمله اغتشاشگران جلوگیری كنند و از نیروی انتظامی نیز خواستار كمك شدند. دقایقی بعد خبر می‌رسد كه خودرو با كوكتل مولوتوف به آتش كشیده شده و در همان منطقه و نزدیكی میدان آزادی خودورویی نیز تیراندازی‌كنان كه مشكوك به نظر می‌رسد مردم را به رگبار بست.
وی گفت: اغتشاشگران به حوزه حمله می كنند و تابلوی آنجا كه نماد مكانی است كه در آنجا خدمت می‌كنند را به آتش می‌كشند، از دیوار بالا آمده و وارد حوزه می‌شوند اما نیروها به آنها تذكر می‌دهند كه این مكان محل نگهداری سلاح می‌باشد و در صورت ورود شما، ما مجاز به برخورد هستیم. اما آنها گوش نمی‌دهند و به آنجا حمله می كنند.
فرمانده سپاه استان تهران تاكید كرد: فردی كه نیز از تیر چراغ برق در حال بالا رفتن بود و شال سبزی بر گردن داشت از پشت براساس مدارك و تصاویر دوربین‌های خود اغتشاشگران مورد هدف قرار می‌گیرد. پس از این ناحیه نیز هیچ گلوله‌ای به سمت آنها شلیك نشده است اما تیراندازی هوایی برای ترساندن افراد حمله‌كننده به حوزه صورت می‌گیرد و متاسفانه به طریق بسیار مشكوكی سه تا چهار نفر در این ماجرا كشته می‌شوند.
وی همچنین به نقش فرهاد رهبر، نیروی انتظامی و لباس شخصی ها در حادثه كوی دانشگاه اشاره كرد و گفت:وقتی كه وارد مركز كنترل ترافیك شدیم مانیتور بزرگ مركز محل ورود كوی دانشگاه را نشان می‌داد. من دیدم كه افرادی با موتور نیروی انتظامی در حال ورود به كوی هستند. بعضی‌ها نیز از درون كوی به سمت آنها سنگ پرتاب می‌كنند. بعضی‌ها نیز با لباس شخصی در حال بالا رفتن از میله‌های كوی دانشگاه و ورود به آنجا هستند كه البته بر روی زبان‌هایشان نیز كلمه «یا زهرا» فریاد زده می‌شد. در همین حال سنگفرش خیابان كوی دانشگاه پر از تكه‌های آجر و كلوخ، همچنین شیشه فراوان بود.
از سردار زارعی پرسیدم موتورسواران نیروی انتظامی چرا وارد كوی دانشگاه می‌شوند؟ مگر در حادثه 18 تیر ندیدید چه فتنه‌ای به‌پا شد كه سردار زارعی به من گفت: آقای (فرهاد) رهبر(رییس دانشگاه تهران) از من تقاضا كرده كه به كمك آنها برویم. در همان زمان نیز خبر رسید به ساختمان سبحان حمله شده و لباس‌شخصی‌ها نیز آن حادثه عظیم را در كوی دانشگاه ایجاد كردند كه خون به دل رهبر انقلاب كرد و مقام معظم رهبری فرمان پیگیری داد.
وی همچنین گفت: نهضت آزادی، جبهه مشاركت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، مجمع روحانیون مبارز و حزب كارگزاران اقدام به بسترسازی برای اغتشاشات و سازماندهی آن می‌كردند.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ علی فضلی در مراسم جشنواره شهدای فرهنگی سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ اظهار داشت: هنوز بوی شهادت در جامعه به مشام می‌رسد و شهیدانی در دفاع از انقلاب و ولایت جان‌های خود را فدا می‌كنند مانند شهدای وحدت و جنگ نرم و 41 شهید شیعه و سنی كه در حادثه پیشین استان سیستان‌وبلوچستان به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: شهیدانی مانند شوشتری كه در راستای ماموریت وحدت و مبارزه با حجمه‌های فكری آمریكا و همچنین احیای دین و سنت رسول خدا(ص) در این مسیر گام گذاشته‌اند به شهادت نائل شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازخوانی پرونده قبل و بعد از انتخابات پرداخت و افزود: قریب به یك دهه است كه نحوه براندازی‌ها عوض شده است اما در این یك دهه بنیادهایی در آمریكا سازماندهی شده‌اند كه در اقصی‌نقاط جهان به شیوه‌های مدرن و جدید حكومت‌های مختلف را عوض كرده‌اند كه از آن جمله می‌توان به بنیاد «جورج سوروس» اشاره كرد كه در 31 كشور این عملیات براندازانه را ترتیب داده‌اند اما در 17 كشور موفق شده، در پنج كشور ناموفق مانده و در 9كشور نیز با مصالحه قدرت‌ها ختم به خیر شده است.
سردار فضلی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب در خصوص فتنه عمیق بعد از انتخابات تاكید كرد: رهبر انقلاب به خاطر پیچیدگی این فتنه آن را فتنه عمیق نامیده‌اند زیرا نیروهای خودی و غیرخودی در این مساله از هم تفكیك‌ناپذیرند و فضا غبارآلود است برای همین تشخیص دشمن از غیردشمن كار سختی است.
**افرادی پیش از انتخابات با بنیاد سورس پیوند برقرار كرده و به‌دنبال براندازی بودند
فرمانده سپاه استان تهران با اشاره به اینكه افرادی در كشور و پیش از انتخابات با بنیاد آمریكایی سورس پیوند برقرار كرده و به‌دنبال براندازی بودند، گفت: این افراد چهار لشكر سازماندهی كرده‌ بودند كه یكی از آنها سازمان رای با 300 هزار عضو در تهران و 150هزار نفر در شهرستان‌ها بوده است كه در ایران بستری فراهم شود كه در انتخابات دهم فضا را به نفع خود تغییر دهند.
وی ادامه داد: این افراد در قالب گروه‌های مختلف از جمله گروه‌های امنیتی، اغتشاشات، كارگری، ضد تبلیغاتی و... همچنین 20 زیرگروه كه همه اقشار جامعه را دربر می‌گرفت سازماندهی شده بودند.
** بسترسازی احزاب دوم خردادی برای اغتشاشات
فضلی افزود: نهضت آزادی، حزب ملی، جبهه مشاركت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مجمع روحانیون مبارز و حزب كارگزاران اقدام به بسترسازی برای این اغتشاشات و سازماندهی آن می‌كردند. در همین زمان چهار نفر از طریق شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و كار انتخابات شروع شد.
**چهار گام برای براندازی نظام
فرمانده سپاه استان تهران با یادآوری اردوكشی‌ها در زمان تبلیغات انتخاباتی توسط گروه‌های حامی نامزدهای انتخاباتی در خیابان‌ها به قصد براندازی نظام تصریح كرد: این افراد در خیابان‌ها آمدند تا چهار گام را برای این كار بردارند؛ اول گفتند تقلب بزرگی در راه است و این موضوع را از اول اسفند 87 آغاز كرده و تا پایان رای‌گیری ادامه دادند چون باید فرآیندی طی می‌شد تا مردم بپذیرند كه تقلبی واقعا صورت خواهد گرفت.
وی دومین گام این افراد را تشكیل كمیته صیانت از آرا توسط محتشمی‌پور دانست و گفت: سومین مرحله القای دروغگو بودن دولت به مردم بوده است و در مرحله آخر این را به جامعه تلقین كردند كه اگر موسوی رای آورد كه هیچ؛ اگر رای نیاورد، باید فریاد بزنیم: «ابطال انتخابات»، و اگر ابطالی صورت نگرفت به كف خیابان‌ها آمده و آنها را مجبور به این كار بكنیم.
سردار فضلی اظهار داشت: مفهوم این حرف یعنی اگر نظام اسلامی انتخاباتی را برگزار كرده كه در آن تقلبی صورت گرفته است دیگر مشروعیت ندارد بلكه دولتی كه مشروعیت ندارد انتخاباتی را نمی‌تواند برگزار كند و باید بیگانگان و عقبه فتنه این انتخابات را دوباره برگزار كنند.
**گروه‌هایی بعد از ظهر روز انتخابات به موسوی تبریك گفتند
وی ادامه داد: در روز 22 خرداد قریب به 85 درصد مردم به پای صندوق‌های رای آمدند اما در ساعت 5 و 6 بعدازظهر روز جمعه كه هنوز مردم در حال رای دادن بودند، گروه‌هایی به موسوی تبریك گفتند كه او برنده انتخابات است. موسوی نیز 11 شب مصاحبه می‌كند و می‌گوید كه براساس اخبار رسیده از ستادهای انتخاباتی اینجانب، من رییس‌جمهور هستم.
**فراخوانی 100 هزار نفری برای محاصره وزارت كشور
سردار فضلی تاكید كرد: این اتفاق یعنی اگر فردا صبح اسم میرحسین موسوی از صندوق‌ها بیرون آمد كه اتفاقی نیفتاده، اما اگر احمدی‌نژاد رای آورد حتما تقلبی صورت گرفته كه این اتفاق نیز افتاد و احمدی‌نژاد به عنوان رییس‌جمهور معرفی شد. آنها نیز روز جمعه 23 خرداد در فراخوانی 100 هزار نفر را جمع كردند تا وزارت كشور را محاصره كنند اما نیمه‌شب گذشته بخشی از آرا شمارش شد و نیروهای امنیتی متوجه این كار اغتشاشگران شدند و وزارت كشور قرنطینه شد. در صورتی كه فقط در این وزارتخانه تجمیع آرا صورت می‌گرفت و رای‌ها در فرمانداری‌های شهرهای مختلف شمارش می‌شد.
**وقتی نتوانستند به وزارت كشور نزدیك شوند، درگیری‌های فیزیكی شروع شد
فرمانده سپاه استان تهران ادامه داد: چون نتوانستند این افراد به وزارت كشور نزدیك شوند خیابان‌های اطراف را تسخیر كردند و درگیری‌های فیزیكی شروع شد، به شكلی كه سطل‌های زباله را در تهران آتش زدند و در 11 شهر دیگر كشور نیز همین ماجرا تكرار شد. مثلا در دانشگاه آزاد كرج افرادی وارد شده و برگه‌‌های امتحانی دانشجویان را پاره كردند، شیشه‌های دانشگاه را شكستند و به نیروهای انتظامی حمله كردند.
وی گفت: بعدازظهر همان روز با استاندار تهران تماس گرفتم و خواهان جلسه فوق‌العاده برای جلوگیری از حوادث احتمالی آینده در تهران شدم. استاندار نیز موافقت كرده و مركز كنترل ترافیك را محل برگزاری این جلسه اعلام كرد.
وی افزود: زمانی كه از كرج به سمت تهران در حال حركت بودم و وارد میدان آزادی شدم، آتش و دود زیادی را در این میدان مشاهده كردم و هرچقدر به سمت میدان انقلاب نزدیك‌تر می‌شدم افرادی سطل‌های زباله و موكت‌های محل نماز جمعه را آتش زده بودند كه دودی غلیظ فضای آن محل را پر كرده بود.
سردار فضلی افزود: وقتی كه وارد مركز كنترل ترافیك شدیم مانیتور بزرگ مركز محل ورود كوی دانشگاه را نشان می‌داد. من دیدم كه افرادی با موتور نیروی انتظامی در حال ورود به كوی هستند. بعضی‌ها نیز از درون كوی به سمت آنها سنگ پرتاب می‌كنند. بعضی‌ها نیز با لباس شخصی در حال بالا رفتن از میله‌های كوی دانشگاه و ورود به آنجا هستند كه البته بر روی زبان‌هایشان نیز كلمه «یا زهرا» فریاد زده می‌شد. در همین حال سنگفرش خیابان كوی دانشگاه پر از تكه‌های آجر و كلوخ، همچنین شیشه فراوان بود.
**آتش زدن جرثقیل شخصی مردم و اتوبوس واحد
سردار فضلی 63 نقطه دیگر در تهران را در همان لحظه متشنج اعلام كرد و گفت: حتی جرثقیل شخصی مردم را آتش زدند و در خیابان جناح، مسافران اتوبوس شركت واحد را پیاده كرده و اتوبوس را نیز به آتش كشیدند. نیروی انتظامی به آن منطقه می‌آید و بین حوزه و حمله‌كنندگان فاصله ایجاد می‌كند كه بعد از سه دقیقه از حضور آنها، 15 تا 20 موتور نیروی انتظامی را این اراذل به آتش می‌كشند و دوباره به حوزه حمله می‌كنند.
وی اظهار داشت: تا پاسی از شب در تهران درگیری بود و فردای آن روز بنا به دستور ماهواره‌ها و عقبه فتنه این افراد برچسب به دهان زده اقدام به راهپیمایی كردند. بعد از آن روز نیز راهپیمایی سكوت برگزار شد. فردای آن روز نیز لباس مشكی پوشیدند و به خیابان‌ها آمدند اما در تمامی این اغتشاشات حمله به بانك‌ها، ادارات و اماكن دولتی و مغازه‌ها صورت می‌گیرد.
**فرصت رهبر انقلاب به اغتشاشگران
فرمانده سپاه استان تهران با تشریح نماز پرشكوه روز 29 خرداد كه رهبر انقلاب در آن به سخنرانی پرداختند، گفت: مقام معظم رهبری به اغتشاشگران فرصتی داد تا مسائل خود را از طریق قانونی حل كنند و به آنها اخطار كرد كه كاری نكنند تا عقبه فتنه آنها را به مردم معرفی كرده و رسوا كنند اما امیدوار بودیم كه اگر اشتباهی از آنها اگر رخ داده بود، دیگر تكرار نشود.
** فجیع‌ترین حادثه در تهران در 30 خرداد
وی با تشریح ماجرای فردای 29 خرداد ادامه داد: در روز شنبه 30 خرداد از ساعت سه بعدازظهر از پیاده‌روهای شمال به سمت جنوب خیابان ولیعصر تا میدان فردوسی حدود 15 تا 20 هزار نفر از افرادی كه سازماندهی شده بودند و معلوم بود كه به قصد و نیت درگیری به خیابان‌ها آمده‌اند، اغتشاشات را آغاز كردند. من نیز از مسیری عبور می‌كردم و دیدم كه كف خیابان‌ها مملو از نیروهای خودی بود و اجازه تجمع به كسی داده نمی‌شد اما آنها در ایستگاه‌های مترو و عرض خیابان‌ها ایستاده بودند. حتی دختر خانمی با مشت محكم به سینه یك سرباز كوبید كه آن نیز جواب وی را داد. در آن روز فجیع‌ترین حادثه در تهران به وقوع پیوست.
** 6700 سطل زباله در روز 30 خرداد آتش زده شد
فرمانده سپاه سیدالشهدا تاكید كرد: به بانك‌ها حمله شد، ایستگاه‌های مترو و ساختمان‌های دولتی، 6700 سطل زباله در آن روز آتش زده شد و بیش از 180 نقطه تهران درگیری بود. در آن روز نیز از طرف نیروهای انتظامی و بسیج شلیكی صورت نگرفت اما تیراندازی‌های مشكوكی 12 تا 13 كشته بر روی دست نظام باقی گذاشت.
**جبهه اصلاحات در روز 30 خرداد اقدام به جشن گرفتن كرده بود/عامل كشته‌ها اغتشاشگران هستند
سردار فضلی با اشاره به اینكه جبهه اصلاحات در آن روز اقدام به جشن گرفتن كرده بود، چون نظام را به چالش كشیده بودند، گفت: عامل این كشته‌ها فقط كسانی هستند كه اقدام به اغتشاشات كرده‌اند زیرا نظام، انتخاباتی خوب برگزار كرده و كاری نكرده است كه خود را زیر سوال ببرد اما این فتنه تا 13 آبان نیز ادامه داشت و خواب‌هایی نیز برای روز 16 آذر دیده‌اند.
**برنامه اغتشاشگران برای 13 آبان
وی با تشریح اتفاقات روز 13 آبان نیز گفت: این اغتشاشگران تمام استعداد و توان خود را در روز 13 آبان به خیابان‌ها كشاندند و برای این كار 170 نقطه در تهران را برای اغتشاشات پیش‌بینی كردند و تخمین زده می‌شود 2 تا چهار هزار نفر از اراذل به خیابان‌ها آمده بودند.
**آقای كروبی چرا با نایب امام زمان و همراه امام می جنگید؟
این فرمانده جانباز دوران دفاع مقدس با خطاب قرار دادن مهدی كروبی گفت: آقای كروبی، چرا اینقدر این ماجرا را كش می‌دهید و اقدامی می‌كنید تا دشمن شاد شود؟ اگر گذشته شما این بوده است كه بر روی شكم شما آثار شكنجه دوران ستمشاهی دیده می‌شود، چرا آن را حفظ نمی‌كنید؟ مگر امروز همان كسی كه نایب امام زمان بوده است و به همراه امام رحمت‌الله نیز بوده، رهبری ما را برعهده ندارد؟ چرا با وی می جنگید؟
وی همچنین با اشاره به باز كردن درهای سفارتخانه‌های خارجی بر روی اغتشاشگران و پناه دادن به آنها گفت: در روز 13 آبان همه شعار مرگ بر آمریكا و اسرائیل می‌دادند اما بعضی‌ها آمدند و مرگ بر روسیه و چین گفتند. ما نیز مشكلی با این شعار نداریم؛ بر آنها هم مرگ باد، اما دارید راه را عوض می‌كنید.
**بسیجیان اغتشاشات را حل كردند
سردار فضلی راه برگشت را در همان بعد از انتخابات برای بعضی افراد باز دانست و گفت: اما این افراد تمام پل‌های پشت‌سر خود را خراب كردند و در ام‌القرای جهان اسلام كاری كردند كه بانوان ایرانی جرات تردد در خیابان‌ها را نداشتند اما بسیجیان كه درود خدا بر آنها باد، بدون ادعا، اغتشاشات را حل كردند.
**بسیجیان استان تهران برای خاموش كردن اغتشاشات به تهران آمدند
فرمانده سپاه استان تهران با تاكید بر اینكه بعضی از نخبگان در جریان بعد از انتخابات مردود شدند، گفت: تمام بسیجیان استان تهران از پیروزكوه، دماوند، بومهن، پردیس، پاكدشت، ری، اسلامشهر، رباط‌كریم، شهریار، شهر قدس، ملارد، ساوجبلاغ، كرج و حتی از برخی دیگر از استان‌ها مانند فرزند شهید شوشتری به تهران برای خاموش كردن اغتشاشات آمده بودند.
سرتیپ فضلی با خطاب قرار دادن حاضرین در این مراسم گفت: این حادثه آتش زیر خاكستر است و می‌خواهند شایعه‌پراكنی كنند تا امید مردم را ناامید كرده و به یاس تبدیل كنند

 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا