سخنان قابل تامل رهبري در مورد صلاحیت مسئولین!!!

somayeh_63

عضو جدید
کاربر ممتاز
در نخستین نشست اندیشه های راهبردی در «جمهوری اسلامی ایران»، رهبر معظم انقلاب اسلامی و دهها نفر از اندیشمندان، استادان و صاحبنظران دانشگاهی و حوزوی، چهارشنبه شب، به هم اندیشی و بررسی "مبانی، ویژگی ها و ابعاد الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت" پرداختند.

.
.
.
.
رهبر انقلاب اسلامی، مسئله حکومت از دیدگاه اسلام را از دیگر مسائلی دانستند که در الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، باید مورد توجه کافی قرار گیرد.

ایشان در همین زمینه افزودند: صلاحیتهای فردی در اسلام به گونه ای مهم است که هرکس می خواهد مسئولیت و مدیریت بپذیرد باید صلاحیت های لازم را در خود بوجود آورد وگرنه با پذیرش مسئولیت، عمل نامشروعی انجام داده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین نکات دیگری از نگاه اسلام به حکومت، به نفی استعلا، اشاره کردند و افزودند: در اسلام کسی که اهل استعلا و برتری طلبی است و یا همه چیز را برای خود می خواهد حق ندارد قدرت را قبول کند و مردم نیز حق ندارند چنین شخصی را انتخاب کنند که این نگاه سعادت بخش، باید در الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، جاری شود.
http://www.tabnak.ir/fa/news/133822/

آیا مدیران و مسئولین کشورما بالاخص کسانی که ادعای حرکت در مسیر ولایت فقیه رو دارن به این قسمت از صحبت های ایشون هم اهتمام دارند؟
آیا عزم جدی برای اجرای این بخش از صحبت های ایشون هم وجود خواهد داشت یا بازهم شاهد فاصله بین حرف تا عمل خواهیم بود؟
 

Similar threads

بالا