هدف : رسم تابع
z=f(x,y)
نکته مهم: اگر مثلا x=1:3 و y=1:2 ، z به ازای همه (x,y) ها مقدار باید داشته باشد. (1,1)، (2,1) ، (3,1) و....
دستور meshgrid برای ساخت این نقاط به کار می رود:
تابع plot3 برای رسم z به کار می رود:
دستورات فوق،
نمودار z را رسم می کند. این تابع منحنی را به صورت یک سری خطوط رسم می کند.

دستورات mesh و surf
mesh: منحنی را به صورت شبکه شبکه با خطوط رنگارنگ رسم می کند.
surf: منحنی را به صورت شبکه شبکه با خطوط رنگارنگ رسم می کند و به علاوه داخل شبکه ها را هم رنگ می کند.


z=f(x,y)
نکته مهم: اگر مثلا x=1:3 و y=1:2 ، z به ازای همه (x,y) ها مقدار باید داشته باشد. (1,1)، (2,1) ، (3,1) و....
دستور meshgrid برای ساخت این نقاط به کار می رود:
کد:
[x ,y]=meshgrid(1:3,1:2);
تابع plot3 برای رسم z به کار می رود:
کد:
[x,y]=meshgrid(-3:0.01:3,-3:0.01,3);
z=exp(-x.^2-y.^2);
plot3(x,y,z);
دستورات فوق،
نمودار z را رسم می کند. این تابع منحنی را به صورت یک سری خطوط رسم می کند.

دستورات mesh و surf
mesh: منحنی را به صورت شبکه شبکه با خطوط رنگارنگ رسم می کند.
surf: منحنی را به صورت شبکه شبکه با خطوط رنگارنگ رسم می کند و به علاوه داخل شبکه ها را هم رنگ می کند.

