رباتیک و رباتهای کمک آموزشی برای مدارس

رباتیک و رباتهای کمک آموزشی برای مدارس

  • 1 تا 25 درصد

    رای: 0 0.0%
  • 26 تا 50 درصد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    2

mahitshahr

عضو جدید
جدیدا رباتهای کمک آموزشی برای مدارس و حتی مهدکودکها روانه بازار شده که برای بررسی تاثیر اونها بر آینده این رشته و صنعت رباتیک در کشور این تاپیک رو گذاشتم.
دوستان لطفا نظراتشون رو اعلام کنند.
PD.jpg
 

yasi70

عضو جدید
سلام
اگه این بسته همون بسته های تبلیغاتی آراد باشه نه تنها به درد بچه ها نمیخوره بلکه به خاطر مشکلایی که دارند باعث منصرف شدن اولیا برا هزینه کردن تو این زمینه میشن
اگه کسی مشتاق بود که از مشکلاتش بدونه پیغام بده توضیح میدم
موفق باشین

جدیدا رباتهای کمک آموزشی برای مدارس و حتی مهدکودکها روانه بازار شده که برای بررسی تاثیر اونها بر آینده این رشته و صنعت رباتیک در کشور این تاپیک رو گذاشتم.
دوستان لطفا نظراتشون رو اعلام کنند.
مشاهده پیوست 167122
 

apz

عضو جدید
جدیدا رباتهای کمک آموزشی برای مدارس و حتی مهدکودکها روانه بازار شده که برای بررسی تاثیر اونها بر آینده این رشته و صنعت رباتیک در کشور این تاپیک رو گذاشتم.
دوستان لطفا نظراتشون رو اعلام کنند.
مشاهده پیوست 167122


ای کاش توی این نظر سنجی ی گزینه هم بود که هیچ تاثیر مثبتی که ندارد هیچ...
من کاری با شرکت آراد ندارم در کل این بسته های آموزشی یا لگو ها خیلی تاثیرات سوء روی اموزش بچه ها داره چرا که اونارو از دنیای واقعی دور میکنه و اون وقته که قدرت خلاقیت و ابتکار از بچه ها گرفته میشه این حرف با تجربه ثابت شده
ما با دو گروه از بچه ها در مقطع دبیرستان برای رباتیک کار کردیم یک گروه در مقطع راهنمایی با لگو و ربات های کمک اموزشی کار کرده بودن و یک گروه بدون هیچ تجربه ی قبلی بودن
جالبه که بدونید گروه دوم بسیار موفق تر بود و ایده های جدید و خلاقانه ی زیادی داشتند وقتی به مشکلی برمیخوردند خیلی جالب بحرانشونو مدیریت میکردند اما گروه اول ناخواسته در چارچوب خاصی قرار گرفته بود و خیلی محدودتر فکر میکردند
البته اینجا قرار نبود ما یه گروه تحقیقاتی برای اثبات خوب یا بد بودن این وسایل راه بندازیم ولی چیزی بود که بهش رسیدیم و بازهم البته که همه چیز خوب و بد داره!!!
 

ROBOTICS

کاربر فعال مهندسی رباتیک
تا وقتی دانشگاه های کشور رباتیک را نیاورند. آموزش های پیش ار دانشگاه، نه تنها مثبت نیست بلکه اثر سو دارد.

تا وقتی اساتید چون مقداری، مقدم، نیلی، تقی راد، موسویان، ماسوله، ظهور، نجار، فیض، جبه دار و ... (تعدادشان بسیار است. اینها فقط مشتی از خزوار هستند) در ایران ادعای رباتیک می کنند و بر علیه رباتیک کار می کنند وضعیت همین هست. هیچکدامشان رباتیکی نیستند فقط ادعای رباتیکی بودنشان گوش فلک را کر کرده است. از کسی که ادعای رباتیک می کند حداقل و حداقل انتظار داریم با رباتیک مخالفت نکنند.

دانش آموزی که تو دبیرستان یا حتی از قبل تر ، دنبال رباتیک باشد وقتی که در کنکور رتبه بسیاری عالی کسب می کند، با دو چیز رو به رو می شود

1) دانشگاه های کمی این رشته را دارند
2) تمام مشاوران انتخاب رشته و اساتید دانشگاه می گویند حیف است با این رتبه به رباتیک بروی! مگر می خواهی بیکار شوی! بجاش برو برق مکانیک یا کامپیوتر! چرا می خواهی خودت را بدبخت کنی و ... . یا می گویند اگر می خواهی هیچ سوادی یاد نگیزی برو رباتیک و ....

خوب به نظرتان چند درصد این دانشجویان به رشته رباتیک می روند!

یا فرض کنید دانشجویی به هر حال وارد این رشته شد. چه چیزی می بیند؟

1- اساتیدش سر کلاس می گوید شما خنگ هستید وگرنه می رفتید رشته برق (مکانیک) و ...
2- هر استادی سر کلاس می گوید "واقعا نمی دونم شما به چه امیدی درس می خونید آخرش ... است"
3- وقتی می خواهند به ارشد بروند می بینند کنکور رباتیک وجود ندارد و بایستی در کنکور رشته های دیگر شرکت کنند، تازه ظرفیت کل ارشد رباتیک کشور 9 نفر باشد. یعنی از هر کنکور فقط سه نفر می گیرند.
4- وقتی به لیست رشته های کاری در معاونت نظارت راهبردی (سازمان برنامه ریزی سابق) نگاه می کند می فهمد به آن ها صلحیت کار اعطا نمی شود!
5- وقتی به لیست نیازمندی های استخدام نگاه می کند می بینید شاید در یک سال فقط یک مورد ببیند!
6- می بینند هر رشته ای سازمان دانشجویی دارد غیر از رباتیک!

یا فرض کنید دانشجو به هر زحمتی وارد ارشد شد. چه می بیند؟

1- وضعیت استخدامی مانند مورد قبل است.
2- هنوز صلاحیت کار ندارد و باید با دیپلم ریاضی فیزیکش دنبال شبه صلاحیت باشد
3- دفترچه دکترا را نگاه می کند می بیند رشته رباتیک وجود ندارد.
4- نقشه جامع علمی کشور را می بیند پی می برد که حتی قرار نیست تا سال 1405 هیچ تغییر در سیاست های کلان مملکت رخ دهد.


شاید بعضی ها بگویند رباتیک در ایران هنوز نوپا است و طی زمان درست می شود.
من به طرز قاطع می گوییم اتباه می کنند یا عمدا می خواهند اشتباه کنند (خوش بینی مطلق)
رباتیک در 29 اردیبهشت سال 1381 هم زمان با رشته IT وارد ایران شد.
بلی، دکتر معین این دو را هم زمان امضا و ابلاغ کرد
از سال 1381 چند سال می گذرد؟
آی تی در سال 85 دانشجوی ارشد گرفت و در سال 1387 دانشجوی دکتری
رباتیک چه طور؟ هنوز دروس ارشد رباتیک در ایران تعریف نشده!
آیا ندیدید که وقتی رشته IT تصویب شد رسانه ها چه کردند؟
آیا ندیدید هر رسانه ای حداقل ماهی یکبار نسبت به مشکلات آی تی در کشور اعتراض می کرد؟
آیا ندیدید چه بودجه های برای IT کشور هزینه شد؟
شما چند تا دانشگاه کشور را می شناسید که IT نداشته باشد؟

معروف است که وضعیت یک حوزه به یکی از سه سطح زیر خراب می شود: یک مدیران کلان ، دو مدیران خرد ، سه مردم

اما در رباتیک هر سه سطح خراب است.
در سطح کلان: مجمع تشخیص ملحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای ,الی برنامه ریزی آموزش عالی ، معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری (یا همان سازمان برنامه ریزی)
در سطح مدیران خرد: اساتید ، مدیرگوره ها ، معاونت آموزشی ها و رئیس دانشگاه ها
در سطح مردم: دانشجویان رباتیک

هر سه سطح مشکل دارد. اگر یکی از این حوزه ها درست می شد، می توانست بقیه حوزه را تحت تاثیر قرار دهد. چه کنیم که از خراب هم خراب تر است. دانشجویان رباتیک کشور بی بخار ترین دانشجویان کشورند.
 

matak49

عضو جدید
میشه بپرسم شما تا بحال چیکار کردید برای این رشته؟؟
 

Similar threads

بالا