NAZIY0
عضو جدید
لوگوي شرکت اپل به دليل طراحي منحصر به فردي که دارد به عنوان نماد اصلي اين شرکت در سراسر جهان شناخته ميشود و هر فردي با ديدن لوگوي اين شرکت به ياد محصولات متنوع و کاربردي اين شرکت خواهد افتاد.
بسياري از کاربران جهـان در حال حاضـر از محصولات مختلـف شرکت اپـل استفـاده ميکنند ولي هيچگاه در مورد تاريخچه يا فلسفه لوگوي اين شرکـت کنجکاو نبودهاند. البته در ايـن مورد داستانهاي مختلفي گفته شده است که هيچکدام حقيقت ندارند.
جالب است بدانيد از هر 100 ايراني يک نفر از محصولات شرکت اپل استفاده ميکند و تقريبا هيچکدام نميدانند که راز لوگوي اپل که يک سيب گاز زده است، در چيست؟ بسياري از افراد تصور ميکنند که اين لوگو به دليل احترام اين شرکت به پدر علم رايانه يعني ''آلن تورينگ'' به اين سبک طراحي شده است.
اگر بخواهيم در اين رابطه توضيح بيشتري دهيم بايد گفت که آلن تورينگ به دليل گاز زدن سيبي که آغشته به سيانور بوده است، از دنيا رفته و بسياري از افراد فکر ميکنند که شرکت اپل هم به دليل احترام گذاشتن به او لوگويش را به اين شکل طراحي کرده است.
برخي ديگر هم تصور دارند که لوگوي شرکت اپل ارتباطي با داستان نيوتن و کشف جاذبه زمين توسط اين دانشمند دارد و به نوعي شرکت اپل قصد داشته تا به مشتريانش ثابت کند که محصولات اين شرکت به اندازه کشف واقعيت جاذبه زمين داراي اهميت هستند.
اما برخي ديگر هم به اين خيال هستند، که لوگوي شرکت اپل با داستان آدم و حوا و ميوه ممنوعه ارتباط مستقيمي دارد ولي اين مورد هم حقيقت ندارد و داستان اصلي موضوع ديگري است که مسلما به گوش شما هم نخورده است.خالق اين سيب جادويي و موفق آقاي ''راب جنف'' است که خودش به صورت رسمي در وبسايتش راز لوگوي جادويي اپل را فاش کرده است.
راب جنف ميگويد کـه در زمان طراحي لوگـوي شرکت اپـل بـه ايـن فکر ميکـرده است که اثري را خلـق کنـد تا با نـام اين شرکـت ارتباط مستقيمـي داشته باشـد و بعد از اين که به طرح کلـي سيب دسـت پيدا کـرده، متوجه ايـن موضوع شده است که شکل طراحي شـده شباهت بسيار زيادي به ميوههاي ديگـر به خصـوص ميوه گيلاس دارد و تنها براي اين که اين لوگو را به يک سيب شبيهتر کند، تصميـم گرفته است تا آن را به صورت گاز خورده ترسيـم کنـد زيرا با اين ترفند کاملا مشخـص ميشود که منظور طراح يک سيب بوده است و اين طرح با هيچ ميوه ديگري اشتباه گرفته نميشود.البته موضوع ديگري هم در پشت اين ايده وجود داشته است. مسئله مهمي که طراح لوگوي شرکت اپل به آن فکر کرده است، اين بوده که هر فردي با ديدن يک سيب آبدار و قرمز به اولين چيزي که فکر ميکند اين است که يک گاز محکم از اين ميوه خوشمزه بگيرد!
اين لوگو دو هفته بعد از اين که ''استيو جابز'' با طـراح آن صحبـت کـرده بود، طراحي شد و به اين مورد در بخش پشتيبانـي وبسايت رسمـي شرکـت اپـل هـم اشاره شده است.استيو جابز بعد از ديدن اين لوگو استقبال زيادي از آن کرده است زيرا علاقه شديدي به جلب توجه بچههاي مدرسهاي به محصولاتش داشته و فکر ميکرده است با اين لوگو توجه آنها را بيشتر جلب خواهد کرد.
بسياري از کاربران جهـان در حال حاضـر از محصولات مختلـف شرکت اپـل استفـاده ميکنند ولي هيچگاه در مورد تاريخچه يا فلسفه لوگوي اين شرکـت کنجکاو نبودهاند. البته در ايـن مورد داستانهاي مختلفي گفته شده است که هيچکدام حقيقت ندارند.
جالب است بدانيد از هر 100 ايراني يک نفر از محصولات شرکت اپل استفاده ميکند و تقريبا هيچکدام نميدانند که راز لوگوي اپل که يک سيب گاز زده است، در چيست؟ بسياري از افراد تصور ميکنند که اين لوگو به دليل احترام اين شرکت به پدر علم رايانه يعني ''آلن تورينگ'' به اين سبک طراحي شده است.
اگر بخواهيم در اين رابطه توضيح بيشتري دهيم بايد گفت که آلن تورينگ به دليل گاز زدن سيبي که آغشته به سيانور بوده است، از دنيا رفته و بسياري از افراد فکر ميکنند که شرکت اپل هم به دليل احترام گذاشتن به او لوگويش را به اين شکل طراحي کرده است.
برخي ديگر هم تصور دارند که لوگوي شرکت اپل ارتباطي با داستان نيوتن و کشف جاذبه زمين توسط اين دانشمند دارد و به نوعي شرکت اپل قصد داشته تا به مشتريانش ثابت کند که محصولات اين شرکت به اندازه کشف واقعيت جاذبه زمين داراي اهميت هستند.
اما برخي ديگر هم به اين خيال هستند، که لوگوي شرکت اپل با داستان آدم و حوا و ميوه ممنوعه ارتباط مستقيمي دارد ولي اين مورد هم حقيقت ندارد و داستان اصلي موضوع ديگري است که مسلما به گوش شما هم نخورده است.خالق اين سيب جادويي و موفق آقاي ''راب جنف'' است که خودش به صورت رسمي در وبسايتش راز لوگوي جادويي اپل را فاش کرده است.
راب جنف ميگويد کـه در زمان طراحي لوگـوي شرکت اپـل بـه ايـن فکر ميکـرده است که اثري را خلـق کنـد تا با نـام اين شرکـت ارتباط مستقيمـي داشته باشـد و بعد از اين که به طرح کلـي سيب دسـت پيدا کـرده، متوجه ايـن موضوع شده است که شکل طراحي شـده شباهت بسيار زيادي به ميوههاي ديگـر به خصـوص ميوه گيلاس دارد و تنها براي اين که اين لوگو را به يک سيب شبيهتر کند، تصميـم گرفته است تا آن را به صورت گاز خورده ترسيـم کنـد زيرا با اين ترفند کاملا مشخـص ميشود که منظور طراح يک سيب بوده است و اين طرح با هيچ ميوه ديگري اشتباه گرفته نميشود.البته موضوع ديگري هم در پشت اين ايده وجود داشته است. مسئله مهمي که طراح لوگوي شرکت اپل به آن فکر کرده است، اين بوده که هر فردي با ديدن يک سيب آبدار و قرمز به اولين چيزي که فکر ميکند اين است که يک گاز محکم از اين ميوه خوشمزه بگيرد!
اين لوگو دو هفته بعد از اين که ''استيو جابز'' با طـراح آن صحبـت کـرده بود، طراحي شد و به اين مورد در بخش پشتيبانـي وبسايت رسمـي شرکـت اپـل هـم اشاره شده است.استيو جابز بعد از ديدن اين لوگو استقبال زيادي از آن کرده است زيرا علاقه شديدي به جلب توجه بچههاي مدرسهاي به محصولاتش داشته و فکر ميکرده است با اين لوگو توجه آنها را بيشتر جلب خواهد کرد.