رابطه پیری زودرس پوست در زنان با کمبود خواب!

love eternal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بر اساس نتایج پژوهشگران دانشگاهی در کشور اسکاتلند علائم تسريع روند پير شدن پوست مانند خطوط عميق، رنگ‌دانه‌هاي غير معمول، شل شدن پوست و كاهش قابليت ارتجاعي آن در افرادي که خواب مناسب نداشتند بيشتر به چشم مي‌خورد.



پژوهشگران علوم پزشکی در بيمارستان دانشگاهي مركز پزشكي كيس در كلولند کشوراسكاتلند می گویند بي خوابي چين و چروك های صورت را افزايش مي دهد .
پيش از اين مطالعات ارتباط ميان اختلالات مزمن خواب با مشكلات سلامتي مانند چاقي مفرط، ديابت، سرطان و آسيب به سيستم دفاعي بدن را نشان داده بودند.
محققان در اين مطالعه پرونده پزشكي ۶۰ زن ۳۰ تا ۴۹ ساله را مورد بررسي قرار دادند ؛ نيمي از اين زنان با اختلال و كمبود خواب درگير بودند.
علائم تسريع روند پير شدن پوست مانند خطوط عميق، رنگ‌دانه‌هاي غير معمول، شل شدن پوست و كاهش قابليت ارتجاعي آن در افرادي كه از خواب كافي و مناسب بي بهره بودند بيشتر به چشم مي‌خورد.
همچنين ۴۴ درصد از افرادي كه خواب مناسب نداشتند از چاقي مفرط رنج مي‌بردند و اين در حالي است كه نرخ چاقي در افراد با خواب مناسب حدود ۲۳ درصد بود.بنابراین برای جوان ماندن و سلامت پوست صورت بهتر است از برنامه تغذیه ای مناسب و خواب کافی بهره مند شویم.
 

Takesh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میانگین خانوما از 24 ساعت 15-10 ساعت خابن که
روزای تعطیل که کلا خابن.....:D
 

elnaz0020

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از تاپیک عزیز:gol:
اما پیری زودرس الان بیشتر ازینکه از کم خوابی باشه از الودگی های هوا واب وحتی غذایی هستش..خیلی هم داره زیاد میشه
 
بالا