دانلود کتاب باغ اپیکور نوشته ی آناتول فرانس

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
دانلود-کتاب-باغ-اپیکور-آناتول-فرانس.jpeg

کتاب باغ اپیکور آناتول فرانس را یکی از آثار ادبی مشهور جهان می‌دانند. این کتاب مجموعه‌ای است از یادداشت‌های کوتاه و بلند آناتول فرانس که سال‌ها پیش توسط کاظم عمادی به فارسی ترجمه شده است. این کتاب مدت‌های زیادی است که نایاب است و منتشر نمی‌شود؛ از این رو، نسخۀ PDF کتاب باغ اپیکور را این‌جا آپلود می‌کنم تا بتوانید دانلود و مطالعه کنید.



چرا باغ اپیکور؟

این چندخط را از کتاب فنلون در باب زندگی اپیکور – فیلسوف باستان – بخوانیم:

«باغ زیبایی خرید که خود در آن کشت و کار می‌کرد. در همین باغ بود که مکتب خود را دایر کرد و در آنجا با شاگردانش روزگاری به‌خوشی و شادکامی به‌سر می‌برد و در حال گردش کردن و کار کردن بدانها فلسفه می‌آموخت. نسبت به‌همه‌کس عطوف و مهربان بود… و عقیده داشت که هیچ کاری نجیبانه‌تر از پرداختن به فلسفه نیست.»

این توضیح در آغاز کتاب آمده است و گفتم شاید خوب باشد که پیش از دانلود کتاب باغ اپیکور آن را بخوانید.



معرفی کتاب باغ اپیکور

از عنوان کتاب و مقدمه مشخص است که آناتول فرانس احساس شاگردی و مریدی نسبت به اپیکور و فلسفۀ او داشته است. مترجم کتاب در مقدمۀ خود به‌خوبی و به‌تفصیل در این‌باره صحبت کرده و این مسئله را از جنبه‌های مختلفی بررسی کرده است. در همین مقدمه می‌توانید با فلسفۀ اپیکور و نگاه او به لذت بیشتر آشنا شوید.

بالاتر نوشتم که این کتاب مجموعه‌ای از یادداشت‌های آناتول فرانس است. فرانس در کتاب خود به مسائل اجتماعی گوناگونی پرداخته، آن‌ها را از دیدگاه خود نقد و بررسی می‌کند. یکی از مهم‌ترین نکات کتاب پرداختن نویسنده به رنج و سختی‌ها در مسیر زندگی انسان، و اهمیت آن‌هاست. یادداشت‌های آغازین کتاب کوتاه‌اند و گاه در حد چند خط باقی می‌مانند؛ ولی در انتها مقاله‌های طولانی‌تری از نویسنده آمده است.

از جمله مفاهیم و موضوعات مطرح‌شده در کتاب این‌ها هستند:

فلسفه اپیکور
ادبیات
رنج در زندگی
الحاد و خداپرستی
نقد اجتماعی
بشریت
و…
 

پیوست ها

  • باغ اپیکور(@ocbooks).pdf
    3.4 مگایابت · بازدیدها: 0

Similar threads

بالا