دانشگاه بيرجند قهرمان مسابقات علمي دانشگاه‌هاي كشور شد(جام شهیددکترشهریاری شبکه چهار)

s1389

عضو جدید
دانشگاه بيرجند قهرمان مسابقات علمي دانشگاه‌هاي كشور شد
خبرگزاري فارس‌: دانشگاه بيرجند در سومين دوره مسابقات علمي و فرهنگي دانشگاه‌هاي كشور به مقام نخست رسيد.




به گزارش خبرگزاري فارس
تيم دانشجويي دانشگاه بيرجند در سومين دوره اين مسابقات با غلبه بر تيم دانشگاه‌هاي سمنان، زنجان، گيلان، شيراز و دانشگاه آزاد اسلامي ساوه ودانشگاه امیرکبیرتهران مقام اول دانشگاه‌هاي كشور را كسب كرد.
احمد لامعي با بيان اينكه اين مسابقات با حضور قريب به 30 دانشگاه برگزار شد، افزود: تيم دانشجويان مهندسي دانشگاه بيرجند متشكل از چهار نفر از دانشجويان زبده و سرآمد علمي و فرهنگي به نام‌هاي علي جهاني دربندي (مهندسي برق و مخابرات و دبير انجمن علمي ايده‌پردازان جوان)، ستار آتش‌بهار( مهندسي برق و عضو انجمن علمي برق)، حسين فرزانه (مهندسي مكانيك و عضو انجمن علمي مكانيك) و عباس لكي‌بهادري (مهندسي كامپيوتر و عضو انجمن علمي كامپيوتر) با هدايت و حمايت حوزه مديريت فرهنگي دانشگاه در دور نخست مسابقات كه نيمه دوم اسفندماه برگزار شد در مقابل دانشگاه سهند تبريز با كسب 102 امتياز به پيروزي دست يافت.
وي اضافه كرد: در مرحله دوم مسابقات نيز دانشجويان دانشگاه بيرجند موفق شدند با به دست آوردن امتياز 141 در مقابل 105 بر تيم دانشگاه امير كبير به برتري برسند.
مدير فرهنگي دانشگاه بيرجند گفت: در مرحله سوم برگزاري مسابقات تيم دانشگاه بيرجند با كسب امتياز 199 و با اختلاف چهار امتياز تيم دانشگاه سمنان و با كسب 164 امتياز در مقابل 143 دانشگاه آزاد اسلامي ساوه با كسب 137 در مقابل 110 و166 در مقابل 163 به ترتيب دانشگاه‌هاي گيلان و زنجان را پشت سرگذاشت و با اقتدار به فينال اين مسابقات صعود كرد.
لامعي اضافه كرد: فينال اين دور از مسابقات علمي فرهنگي بين دانشگاه بيرجند و دانشگاه شيراز 24 فروردين ماه برگزار شد كه در نهايت دانشگاه بيرجند با كسب 184 امتياز در مقابل 100 امتياز مقتدرانه به مقام پيشتازي دانشگاه‌هاي كشور نائل شد و بدين ترتيب برگ زرين ديگري بر افتخارات دانشگاهي‌ترين شهر ايران افزوده شد.
وي يادآور شد: اين مسابقات به مناسبت بزرگداشت ياد و خاطره استاد شهيد دكتر شهرياري به صورت مشترك توسط روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و شبكه چهار سيما در دو حوزه علوم انساني و فني و مهندسي برگزار شد



 
بالا