داروی پرگناکر (مکمل بارداری) Pregnacare

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

نام تجاری داروی پرگناکر

Vitabiotics

کاربرد داروی پرگناکر

حفظ سلامت جنین و مادر در دوران بارداری

اشکال دارویی پرگناکر

قرص ، شربت

اطلاعات دارویی پرگناکر

داروی پرگناکر محبوب ترین و مورد اعتمادترین مکمل در رژیم غذایی کسانی است که در حال برنامه ریزی برای بارداری هستند و یا در حال حاضر باردارند. در فرمولاسیون ساخت مکمل پرگناکر از ۱۹ ویتامین و ماده معدنی مهم استفاده شده است که اسید فولیک (۴۰۰ میکروگرم) و ویتامین D (ده میکروگرم) اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها هستند.

مصرف اسید فولیک باعث افزایش میزان فولات مادر می‌شود. میزان فولات پایین در مادر یکی از عوامل خطر در ایجاد نقایص لوله عصبی در جنین در حال رشد است، به همین دلیل مصرف اسید فولیک در دوران بارداری و یا مکمل‌هایی مانند پرگناکر حاوی اسید فولیک هستند، در دوران بارداری توصیه می‌شود.
مکمل پرگناکر توسط بسیاری از پزشکان برای زنان باردار تجویز می‌‌شود و گروه بهداشت و درمان بریتانیا نیز مصرف این مکمل را در دوران بارداری و شیردهی توصیه می‌کند. سطوح مواد شیمیایی این دارو برای بارداری بسیار ایمن است.

قرص پرگناکر

قرص Pregnacare برای باردار شدن

مصرف داروی پرگناکر برای زنانی که قصد بارداری دارند، نیز توصیه می‌شود. زیرا این دارو سبب ذخیره شدن مواد مغذی مانند آهن در بدن مادر می‌شود.

مقدار و روش مصرف داروی پرگناکر (شربت یا قرص پرگناکر)

  • قبل از شروع درمان با داروی پرگناکر (Pregnacare) بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید.
  • دوز و مقدار داروی داروی پرگناکر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. لذا دارو را دقیقاً همانطور که پزشک برایتان تجویز کرده است، استفاده نمایید و از کم یا زیاد کردن خودسرانه مقدار و مدت زمان مصرف خودداری نمایید.
  • این دارو به طور منظم و در ساعات مشخصی از روز مصرف نمایید.

موارد منع مصرف داروی پرگناکر

  • به تاریخ انقضای هر نوع دارو توجه کنید و اگر تاریخ انقضای آن تمام شده است، از مصرف آن خودداری کنید.
  • هرگز این دارو را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.
چنانچه شرایط یا بیماری خاصی دارید، قبل از تجویز این دارو، پزشک را مطلع سازید. به ویژه اگر شرایط زیر را دارید:

  • حساسیت به این دارو یا دیگر داروها و مواد
  • بارداری یا قصد بارداری
  • شیردهی
  • مشکلات کبدی
  • مشکلات کلیوی

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف داروی پرگناکر

  • این دارو برای تمام دوران بارداری (۹ ماه) و شیردهی، مناسب است و آثار مخربی برای مادر و جنین ندارد، اما برای اطمینان بیشتر برای مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنید.
شربت پرگناکر

قرص Pregnacare برای مردان

به توصیه افراد غیر متخصص و یا به صورت خودسرانه، دارویی را مصرف نکنید. برای تجویز مکمل مناسب خودتان حتماً با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

تداخلات دارویی پرگناکر

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر داروها را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آنها شود. بنابراین برای مصرف این دارو، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اعم از داروهای تجویزی و غیرتجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشکتان در میان بگذارید. چنانچه در طول درمان با داروی پرگناگر، باید دارویی را مصرف کنید، پزشکتان را در جریان مصرف این دارو قرار داده یا با داروساز مشورت نمایید.

عوارض جانبی داروی پرگناکر

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند.
به نظر نمی‌رسد که استفاده از داروی پرگناکر عارضه جانبی داشته باشد. فقط در مواردی که در طولانی مدت فرد دوز زیادی از آن را مصرف کند می‌تواند اثرات نامطلوبی ایجاد کند. اگر شما هر علائم دیگری دارید که احساس می‌کنید به خاطر استفاده از این مکمل می‌باشد، با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف بیش از حد داروی پرگناکر (مسمومیت دارویی)

  • این دارو را بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک ، مصرف نکنید.
  • اگر احساس کردید که فردی دچار مسمومیت شده است و علائمی مانند تنگی نفس ، غش و ضعف (از حال رفتن) در او دیدید، سریعاً با اورژانس تماس بگیرید.

شرایط نگهداری داروی پرگناکر (شربت یا قرص پرگناکر)

  • دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه‌ دارید.
 

Similar threads

بالا