[خیاطی] - آموزش انواع دوخت و گره در ربان دوزی

salar8080

عضو جدید

انواع دوخت و گره در ربان دوزی
برای اینکه ربان دوزی را شروع کنید ابتدا باید با انواع روش های دوخت و گره در ربان دوزی اشنا باشید ، در ادامه معمول ترین و مهم ترین روش های دوخت و گره در ربان دوزی به صورت تصویری نشان داده شده است ، با کمی تمرین و تلاش میتوانید به راحتی این گره ها و دوخت ها را بر روی طرح تان بزنید.

دوخت برگی : در دوخت برگی ربان و سوزن از زیر پارچه بیرون اورده میشود سپس به طرف روی برگ و داخل خود ربان دوخت زده میشود.
دوخت مستقیم : در دوخت مستقیم سوزن و ربان از زیر پارچه بیرون اورده میشود و مجدد داخل پارچه میشود ، این روش را میتوانید به دو صورت اجرا کنید ، روش صاف و روش پیچی که ربان خیلی ساده چند پیچ میخورد.
دوخت برگشت : در این نوع دوخت ربان و سوزن از زیر پارچه بیرون اورده میشود و مجدد داخل پارچه میشود ، در ردیف بعدی ربان باید از میان دوخت اولی خارج شود و به همین صورت تا انتها دوخت به این صورت ادامه داشته باشد.
دوخت زنجیره ای : در این نوع دوخت سوزن و ربان از زیر پارچه خارج شده و مجدد داخل پارچه میشود و در ردیف بعدی ربان از میان دوخت قبلی خارج میشود و به همین صورت تا پایان ادامه میابد.
دوخت سرخس : آموزش ربان دوزی در این نوع دوخت ابتدا یک دوخت مستقیم ایجاد میشود سپس از میان دوخت مستقیم یک دوخت کوچک دیگر نیز زده میشود.
دوخت گل افتابگردان : در این نوع دوخت مانند دوخت سرخس یک دوخت مستقیم بزرگ ایجاد میشود سپس با فاصله زیاد دوخت کوچکی برای ثابت ماندن دوخت زده میشود.

گره فرانسوی : در این دوخت ابتدا ربان و سوزن از زیر پارچه خارج میشود سپس ربان سه بار دور سوزن پیچیده میشود و مجدد داخل پارچه شده و گره ای زیبا ایجاد میشود ، بزرگی و کوچکی گره به ضخامت ربان بستگی دارد.
 

Similar threads

بالا