خودروهای جدید پلیس المان

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
ب ام و سری 4 کوپه در لباس پلیس آلمان

نمایشگاه essen که می توان آن را نسخه اروپایی نمایشگاه sema دانست، همه ساله میزبان صدها کمپانی تیونینگ بوده و طرفداران بسیاری دارد. یکی از محصولات جالب توجهی که امسال در این نمایشگاه رونمایی شد، شاهکار مرکز تیونینگ ac schnitzer بوده که بر اساس 428i کوپه شکل گرفته و با لباس پلیس آلمان، متمایز شده است.



زیر کاپوت این ماشین پلیس که acs4 2.8i نام دارد، پیشرانه 2.8 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ قرار گرفته که با تولید 294 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور، قادر است آن را در مدت زمان 5.7 ثانیه، از صفر به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند.

بر اساس این گزارش، به جهت دستیابی به چنین عملکردی، اقدامات متعددی صورت پذیرفته که از میان آنها، می توان به این موارد اشاره داشت:

- استفاده از مواد سبک وزن

- طراحی کیت بدنه آیرودینامیک شامل اسپویلرهای جلو و عقب و دیفیوزر

- در نظر گرفتن سیستم تعلیق مسابقه ای انحصاری

- استفاده از رینگ های 21 اینچی از جنس آلومینیم فورج کاری شده با تایرهای هانکوک

جالب توجه اینکه، برخی کارشناسان معتقدند، کیت بدنه این مدل، اگر هم باعث افزایش خواص آیرودینامیک 428i کوپه نشود، به خاطر ظاهر ترسناکی که به ماشین داده، باعث می شود همه راه را برای آن باز کنند! چراغ خطر و سیستم نور led، پدال های آلومینیمی و استفاده از مخمل در فضای داخلی، بخشی از شاخصه های acs4 2.8i هستند.
شایان توجه است، این مدل تنها برای نمایش تولید شده و قرار نیست به تولید انبوه برسد، هر چند احتمالاً برخی قطعات آن از جمله چراغ خطر و سیستم آژیر آن، به صورت جداگانه به فروش خواهد رسید.​


مدل های «هیبریدی» ولوو، در خدمت پلیس آلمان
محرکه مدل v60 phev که نخستین خودروی هیبریدی دیزلی/برقی دنیا نیز هست، توسط پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ 5 سیلندر و موتورهای الکتریکی که انرژی خود را از طریق باتری های لیتیوم یون با ظرفیت 11.2 کیلووات بر ساعت می گیرند، تأمین می شود و با مجموع خروجی 281 اسب بخار قدرت و گشتاور قابل توجه 640 نیوتن متر، می تواند سرعت آن را در مدت زمان 6.1 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند!



بر اساس این گزارش، علیرغم چنین اعداد و ارقام جالب توجهی، میانگین مصرف سوخت v60 phev به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی، فقط 1.8 لیتر بوده و در ضمن، می تواند 50 کیلومتر را تنها با اتکا به نیروی الکتریسیته و میزان آلایندگی صفر، طی کند!
برای جالب تر شدن این ماجرا، کافی است توجه داشته باشید که بیشتر خودروهای معمول مورد استفاده در پلیس آلمان، توسط «مرسدس بنز»، «ب ام و» و «پورشه» به تولید می رسد، کارخانجاتی که اصولاً عادت ندارند ماشین با مصرف سوخت تا این حد پائین بسازند. . .!


منبع _ مجله ماشین
 

l-mohajeri

عضو جدید
برای کشور ما که ماشینای پلیسمون اخر از همه عوض میکنن..
درصورتیکه باید بهترینها باشه
پیکانو چند ساله تازه گذاشتن کنار
 

Similar threads

بالا