سلام
خدمت همه دوستان عزیز
بچه ها خیلی وقته از بعضی اظهار نظرها ناراحت میشیم و بدون اینکه طرف مواضع یکی رو بدونه بیدلیل حکم به .... میده و البته این رو از جامعه ای که در اون سر میبریم به ارث برده!
ما ایرانیا اگر نتوانیم دو کلمه حرف حساب با هم بزنیم اونوقت چطور میخوایم تو جامعه با هم حرف بزنیم چطور زندگی کنیم؟! و ..
آیا باید همیشه به بایکوت کردن یکی از هموطن هامون رضایت بدیم و بگویم:
خدمت همه دوستان عزیز
بچه ها خیلی وقته از بعضی اظهار نظرها ناراحت میشیم و بدون اینکه طرف مواضع یکی رو بدونه بیدلیل حکم به .... میده و البته این رو از جامعه ای که در اون سر میبریم به ارث برده!
ما ایرانیا اگر نتوانیم دو کلمه حرف حساب با هم بزنیم اونوقت چطور میخوایم تو جامعه با هم حرف بزنیم چطور زندگی کنیم؟! و ..
آیا باید همیشه به بایکوت کردن یکی از هموطن هامون رضایت بدیم و بگویم:
"هر که با ما نیست بر علیه ماست"
الان طوری شده که هر تایپیکی در موردی که با اندیشه ی انسانی ربط داره به توهین همدیگر و موضع گرفتن علیه هم شده و آخرش تایپیک قفل و در نهایت اون رو حذف کردند!
دوستان بدونید که:
اين بحث ها( منظور بحثهای انسانیتی است) هر چند به يه نتيجه واحد نخواهد رسيد ولي باعث مي شود که انسان بسط اطلاعاتي خود افزايش دهد و با نظرات جديد روبرو گردد و بفهمد که هر چند ما مي گوييم مسلمانيم ولي تفاوت زيادي بين عقيده هاي "دو شيعه" يا "دو سني" يا دو .... با هم است است (البته در موارد روزمره را مي گوييم نه مسايل تاريخي) است.
در ضمن هيچ وقت يادتان نرود مسائل انساني مانند مسائل فيزيک، شيمي،رياضي نيست و مسائل انساني با دو تا دو تا چهار تا حل نميشود! اگر ميشد باز ما انسان نبوديم چون انديشدن،آگاهي،پرسيدن و.... از بين مي رفت!
دو جمله ي زير را در نظر بگيرد:
1-در رياضي 1 با 1 برابر است.
2- در علوم انساني 1 با 1 برابر نيست!
جالب تر است که بدانيد که شما در جهان نمي توانيد دو آدم پيدا کنيد که تمام عقايدشان و رفتارشان واعمالشان يکي باشد و هر کس کاراکتر مخصوص به خود را دارد.
برای فهم بیشتر این رو میگم:
درجهان تقریبا 6 میلیارد نفر زندگی میکند.
تمام آنها به خدا اعتقاد ندارند!
تمام انهایی که به خدا اعتقاد دارند ادیان رو قبول ندارند!
تمام آنهایی که به اسلام اعتقاد دارند ادیان دیگر رو قبول ندارند!(ادیان دیگر رو انحرافی میبیند!)
تمام مسلمانان مسئله امامت رو قبول ندارند!فقط شیعیان قبول دارند!
تمام شیعیان به روحانیت حاکم (اخوندها) اعتقادی ندارند!
تمامی آخوندها حکومت را رو قبول ندارند!
تمامی حکومت مردم رو رو مرجعی برای تصمیم گیری نمیدانند!
تمامی مردم ............
-----------------
خسرو گلسرخی یکی از شاعران ایرانی بود که اگر آن زمان اعدام نمیشد حتما در زمان بعدی اعدام میشد (همانند خیلی از دوستانش!).
گلسرخی شعری زیبا و معروف دارد که خواندنش خالی از لطف نیست و گویای خیلی مسائل است!
موفق و پیروز باشید
یا حق
دوستان بدونید که:
اين بحث ها( منظور بحثهای انسانیتی است) هر چند به يه نتيجه واحد نخواهد رسيد ولي باعث مي شود که انسان بسط اطلاعاتي خود افزايش دهد و با نظرات جديد روبرو گردد و بفهمد که هر چند ما مي گوييم مسلمانيم ولي تفاوت زيادي بين عقيده هاي "دو شيعه" يا "دو سني" يا دو .... با هم است است (البته در موارد روزمره را مي گوييم نه مسايل تاريخي) است.
در ضمن هيچ وقت يادتان نرود مسائل انساني مانند مسائل فيزيک، شيمي،رياضي نيست و مسائل انساني با دو تا دو تا چهار تا حل نميشود! اگر ميشد باز ما انسان نبوديم چون انديشدن،آگاهي،پرسيدن و.... از بين مي رفت!
دو جمله ي زير را در نظر بگيرد:
1-در رياضي 1 با 1 برابر است.
2- در علوم انساني 1 با 1 برابر نيست!
جالب تر است که بدانيد که شما در جهان نمي توانيد دو آدم پيدا کنيد که تمام عقايدشان و رفتارشان واعمالشان يکي باشد و هر کس کاراکتر مخصوص به خود را دارد.
برای فهم بیشتر این رو میگم:
درجهان تقریبا 6 میلیارد نفر زندگی میکند.
تمام آنها به خدا اعتقاد ندارند!
تمام انهایی که به خدا اعتقاد دارند ادیان رو قبول ندارند!
تمام آنهایی که به اسلام اعتقاد دارند ادیان دیگر رو قبول ندارند!(ادیان دیگر رو انحرافی میبیند!)
تمام مسلمانان مسئله امامت رو قبول ندارند!فقط شیعیان قبول دارند!
تمام شیعیان به روحانیت حاکم (اخوندها) اعتقادی ندارند!
تمامی آخوندها حکومت را رو قبول ندارند!
تمامی حکومت مردم رو رو مرجعی برای تصمیم گیری نمیدانند!
تمامی مردم ............
-----------------
خسرو گلسرخی یکی از شاعران ایرانی بود که اگر آن زمان اعدام نمیشد حتما در زمان بعدی اعدام میشد (همانند خیلی از دوستانش!).
گلسرخی شعری زیبا و معروف دارد که خواندنش خالی از لطف نیست و گویای خیلی مسائل است!
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]« یک با یک برابر نیست » ![/FONT]
معلم پای تخته داد می زد
صورتش از خشم گلگون بود
و دستانش به زیر پوششی از گرد پنهان بود
ولی آخر کلاسی ها
لواشک بین خود تقسیم می کردند
وان یکی در گوشه ای دیگر جوانان را ورق می زد
برای آن که بی خود های و هو می کرد و با آن شور بی پایان
تساوی های جبری را نشان می داد
خطی خوانا به روی تخته ای کز ظلمتی تاریک
غمگین بود
تساوی را چنین بنوشت
یک با یک برابر هست
از میان جمع شاگردان یکی برخاست
"همیشه یک نفر باید به پا خیزد"
به آرامی سخن سر داد
تساوی اشتباهی فاحش و محض است!
معلم مات بر جا ماند
و او پرسید:
اگر یک فرد انسان واحد یک بود آیا باز
یک با یک برابر بود؟
سکوت مدهوشی بود و سؤالی سخت
معلم خشمگین فریاد زد:
آری برابر بود
و او با پوزخندی گفت:
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آن که زور و زر به دامن داشت
بالا بود
و آن که قلبی پاک و دستی فاقد زر داشت
پایین بود
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آن که صورت نقره گون
چون قرص مه می داشت
بالا بود
وان سیه چرده که می نالید
پایین بود
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
این تساوی زیر و رو می شد
حال می پرسم یک اگر با یک برابر بود
نان و مال مفت خواران
از کجا آماده می گردید؟
یا چه کس دیوار چین ها را بنا می کرد؟
یک اگر با یک برابر بود
پس که پشتش زیر بار فقر خم می شد؟
یا که زیر ضربت شلاق له می گشت؟
یک اگر با یک برابر بود
پس چه کس آزادگان را در قفس می کرد؟
معلم ناله آسا گفت:
بچه ها در جزوه های خویش بنویسید:
یک با یک برابر نیست!
معلم پای تخته داد می زد
صورتش از خشم گلگون بود
و دستانش به زیر پوششی از گرد پنهان بود
ولی آخر کلاسی ها
لواشک بین خود تقسیم می کردند
وان یکی در گوشه ای دیگر جوانان را ورق می زد
برای آن که بی خود های و هو می کرد و با آن شور بی پایان
تساوی های جبری را نشان می داد
خطی خوانا به روی تخته ای کز ظلمتی تاریک
غمگین بود
تساوی را چنین بنوشت
یک با یک برابر هست
از میان جمع شاگردان یکی برخاست
"همیشه یک نفر باید به پا خیزد"
به آرامی سخن سر داد
تساوی اشتباهی فاحش و محض است!
معلم مات بر جا ماند
و او پرسید:
اگر یک فرد انسان واحد یک بود آیا باز
یک با یک برابر بود؟
سکوت مدهوشی بود و سؤالی سخت
معلم خشمگین فریاد زد:
آری برابر بود
و او با پوزخندی گفت:
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آن که زور و زر به دامن داشت
بالا بود
و آن که قلبی پاک و دستی فاقد زر داشت
پایین بود
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آن که صورت نقره گون
چون قرص مه می داشت
بالا بود
وان سیه چرده که می نالید
پایین بود
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
این تساوی زیر و رو می شد
حال می پرسم یک اگر با یک برابر بود
نان و مال مفت خواران
از کجا آماده می گردید؟
یا چه کس دیوار چین ها را بنا می کرد؟
یک اگر با یک برابر بود
پس که پشتش زیر بار فقر خم می شد؟
یا که زیر ضربت شلاق له می گشت؟
یک اگر با یک برابر بود
پس چه کس آزادگان را در قفس می کرد؟
معلم ناله آسا گفت:
بچه ها در جزوه های خویش بنویسید:
یک با یک برابر نیست!
موفق و پیروز باشید
یا حق
