خدمات پس از فروش یا زحمات پس از خرید !؟

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
به طور مثال صنعت خودرو سازی از صنعت‌های معروفی در کشور ماست که بسیاری از هموطنان ما را از هنگام تحویل گرفتن خودرو تا ماه‌ها و یا حتی سال‌ها پس از استفاده دچار مشکل می‌کند.
این در حالی‌است که در تمامی کشور های دنیا خدمات پس از فروش ابزاری است برای حفظ قدرت در عرصه رقابت با سایر برندها اما در کشور ما نه تنها خدمات پس از فروش به عنوان این ابزار استفاده ندارد بلکه خود از بزرگترین معضلات و نواقص خودروسازان به حساب می آید و می‌توان گفت این خدمت‌دهی در ایران به نوعی منحصر به فرد است. چراکه به طور مثال اگر درب یا بالابر شیشه ماشین شما هنگام تحویل خراب باشد شرکت تحویل دهنده به آن توجهی نکرده و تعمیر آن را منوط به پر شدن کیلومتر ماشین تا یک مقدار خاص می‌داند.
این را از صف‌های طولانی روبروی مراکز خدمات پس از فروش ‌می‌شود فهمید. این صف‌ها از دیدنی‌های صبح های زود است؛ صاحبان خودروهایی که مجبورند صبح خیلی زود از خواب بیدار شوند تا شاید بتوانند در صف طولانی گارانتی نوبت بگیرند. صاحبان خودروهایی که اتومبیل آنها تنها چند روز پس از تحویل خراب شده است.
اما ماجرا به این صف‌های طولانی ختم نمی‌شود. تلا‌ش برای طبیعی جلوه دادن مشکلات ، خواباندن طولا‌نی‌مدت خودروها در تعمیرگاه‌های مجاز‌، ناتوانی در تشخیص مشکل و عیب خودرو، تعویض‌های متوالی قطعات به دلیل غیراستاندارد بودن آنها، دریافت پول برای سرویس‌های رایگان‌ و دریافت پول تحت عنوان "سایر عملیات‌" همگی از دیگر مواردی است که خودرو داران از آن گلایه دارند.
البته باید گفت مشکلات ارائه خدمات پس از فروش تنها به صنعت خودرو باز نمی‌گردد. صنعت‌های دیگری نیز چون تلفن همراه، لوازم خانگی، چوب، لوازم صوتی و تصویری و ... نیز هرچند در شعار زیباترین جملات کیفیتی را بکار می‌برند اما در عمل معدود سازمان‌هایی هستند که به آنچه گفته‌اند عمل می‌کنند.


 

Similar threads

بالا