خدمات مشتریان و جمع سپاری قسمت اول

reza1368000

عضو جدید
[h=2]خدمات مشتریان یکی از ارکان اساسی در برنامه ریزی های تجاری است، هرگونه ضعف در این ضمینه باعث عقب افتادگی های بزرگی می گردد.[/h]خدمات مشتریان چیست؟
خدمات مشتریان یعنی ارایه و تدارک خدمات به مشتریان یک شرکت یا سازمان، پیش از خرید و پس از عرضه و فروش کالا یا خدمات به آنهاست. به عقیدهٔ اِلفِرِیم توربان (به انگلیسی: Efraim Turban ) خدمات مشتری مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که برای ارتقای رضایت مشتری طراحی شده‌اند. در واقع در انجام و ارایه خدمات مشتریان تلاش گروه خدمات مشتری بر این است که احساس مطابقت ایجاد کنند بین محصول یا خدمت عرضه شده با انتظارات مشتری.
نکته کلیدی و محور اصلی در خدمات مشتری آگاهی پیدا کردن به خواسته ها و نیاز های مشتری و همینطور انتظارات اوست.
باید دامنه خواسته ها و انتظارات مشتری را در مورد کالا یا خدمات خود بررسی کرده و کاملا بدانید تا بتوانید پروسه ارایه خدمات مشتریان را به خوبی انجام داده و مدیریت کند.
با ارایه درست خدمات مشتری شما می توانید نظر مشتریان را نسبت به کل شرکت خود تغییر دهید، نه تنها مشتریان را راغب به خرید و استفاده از محصولات خود می کنید. بلکه آنها راغب می شوند تا شما را به دیگران نیز معرفی کنند زیراکه احساس رضایت باعث می شود تا از احساس خوب خود با دیگران نیز صحبت کنند. اینگونه است که کسب درآمد در تجارت امروز با خدمات مشتریان ارتباط مسقیمی پیدا می کند و ارایه خدمات مشتریان مناسب باعث فروش بیشتر شما می شود.
حالا سوال اینجاست چگونه می توان سیستم خدمات مشتری را به خوبی برنامه ریزی کرد؟ آیا در یک شرکت یا سازمان که به تازگی شروع به کارکرده است و اطلاعاتی از مشتریان قبلی خود ندارد چگونه می شود از نیاز های مشتریان اطلاع پیدا کرد؟ آیا اگر بدون خدمات مشتری اقدام به ارایه کالا یا خدمات خود کنیم، کاری صحیح خواهد بود؟ چه کسانی می توانند در این باره به ما کمک کنند؟
http://minikar.com
 
بالا