خدمات برق صنعتی

zhaklin11

عضو جدید
جریان متناوب (AC) و جریان مستقیم (DC) چیست؟
جریان متناوب (AC) و جریان مستقیم (DC) دو روش مختلف برای عبور جریان الکتریکی در مدار هستند.
جریان مستقیم با سرعت ثابت و همیشه در یک جهت جریان دارد. جریان متناوب با سرعت متغیر جریان می یابد و جهت جریان آن به طور مکرر تغییر می کند.
وقتی می گوییم شبکه برق ما در آمریکای شمالی 60 هرتز است، به این معنی است که جهت جریان AC 60 بار در ثانیه تغییر می کند.
جریان متناوب را می توان با میل لنگ در یک ماشین مسابقه اسپرت سریع مقایسه کرد. سیلندرهای متعددی دارد که میل لنگ را فشار می دهند تا ماشین حرکت کند، اما سیلندرها همزمان میل لنگ را فشار نمی دهند. آنها با هم ماشین را می رانند و این حرکت حس حرکت مداوم را القا می کند.
از طرفی جریان مستقیم را می توان با مته دستی مقایسه کرد. این مته حرکت مداوم و حرکت مداوم را، هر کاری که در دست دارید، ارائه می دهد.
در مراحل اولیه فرآیند برق رسانی، هر دو جریان مستقیم و جریان متناوب به عنوان ابزار مهمی برای تولید، انتقال، توزیع و مصرف برق دیده می شدند. این ما را به دوران ادیسون و وستینگهاوس بازمی گرداند.
ادیسون یک سیستم الکتریکی مبتنی بر جریان مستقیم را تصور کرد. Westinghouse از توسعه یک سیستم الکتریکی مبتنی بر جریان متناوب حمایت کرد. مشکل این بود که سیستم های AC و DC متقابلاً انحصاری هستند، بنابراین یکی باید برنده می شد و دیگری باید باخت. این منجر به رقابت شدیدی شد که در تاریخ ماندگار شد.
در نهایت، جریان متناوب به نوع غالب برق تبدیل شد، زیرا حمل و نقل و توزیع کارآمد آن از نیروگاه ها، به ایستگاه های ترانسفورماتور و سپس به خانه ها و مشاغل بسیار آسان تر بود.
بخش‌هایی از شبکه برق DC ادیسون تا قرن بیستم در نیویورک باقی ماند و به عنوان مثال به ساختمان‌های قدیمی مجهز به آسانسور DC یا سیستم مترو که قطارهای آن نیز در DC کار می‌کردند، خدمت می‌کرد. آخرین مشتری دی سی در منهتن، ساختمانی در خیابان 40، تا سال 2007 قطع نشد.
جالب توجه است که خطوط انتقال DC در برخی از برنامه ها در حال بازگشت هستند. برای مثال، اغلب برای نصب کابل‌های زیردریایی انتخاب می‌شوند که برق تولید شده توسط نیروگاه‌های بادی فراساحلی را به خشکی بازمی‌گرداند. دلیل اینکه خطوط DC می توانند به شبکه AC متصل شوند این است که ما اکنون الکترونیک قدرت داریم که در آن برق می تواند بین DC و AC با حداقل تلفات تبدیل شود. الکترونیک قدرت در قرن نوزدهم اختراع نشد، بنابراین ادیسون و وستینگهاوس این گزینه را نداشتند.

منظور از خدمات برق صنعتی در این مقاله موسساتی هستند که کارهای مربوط به برق کارخانجات و مراکز صنعتی را انجام میدهند که به عنوان بهترین خدمات برق صنعتی میتوان این موسسه را نام برد.
 
بالا