در سال 2008 میلادی نِتبوکها در قالب لپتاپهای کوچک با قیمت کمتر از 150 دلار وارد بازار جهانی شدند و بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفتند. ولی از آن روزها مدت زیادی گذشته است و هماکنون رایانههای شخصی ویندوزی با قیمت ارزان به یک دستگاه کمیاب تبدیل شدهاند.
به گزارش موبنا، در حالی که فروش جهانی رایانههای شخصی همچنان سیر نزولی خود را دنبال میکند، دستگاههای موبایلی در حال جایگزین شدن با رایانههای شخصی ارزان هستند.
آن دسته از کاربرانی که قصد خرید رایانه شخصی جدید را دارند و نمیخواهند یک سیستم پیشرفته خریداری کنند، به ندرت سراغ رایانههای سنتی میروند و معمولا دستگاههای جایگزین را ترجیح میدهند.
پیدا کردن لپتاپهای ارزان در بازار کنونی کار غیرممکنی نیست و طی چند سال گذشته هم فرآیند به همین صورت بوده است. ولی این روزها شما میتوانید رایانههای ارزان Chromebook را مبتنی بر سیستم عامل رایانهای گوگل در اختیار بگیرید. این محصولات ۲٫۸ درصد از بازار جهانی را در اختیار گرفتهاند و البته محبوبیت آنها رو به افزایش است.
دو شرکت HP و دل در حال کنار گذاشتن فرآیند تولید رایانههای شخصی ارزان هستند. ارزانترین محصولی که آنها ارایه میدهند لپتاپهای ویندوزی با قیمت ۳۰۰ دلار است. شرکت اپل نیز به صورت ویژه بر تولید رایانههای گران قیمت تاکید دارد و از این طریق میکوشد موفقیت خود را در بازار جهانی حفظ کند.
به گزارش موبنا، در حالی که فروش جهانی رایانههای شخصی همچنان سیر نزولی خود را دنبال میکند، دستگاههای موبایلی در حال جایگزین شدن با رایانههای شخصی ارزان هستند.
آن دسته از کاربرانی که قصد خرید رایانه شخصی جدید را دارند و نمیخواهند یک سیستم پیشرفته خریداری کنند، به ندرت سراغ رایانههای سنتی میروند و معمولا دستگاههای جایگزین را ترجیح میدهند.
پیدا کردن لپتاپهای ارزان در بازار کنونی کار غیرممکنی نیست و طی چند سال گذشته هم فرآیند به همین صورت بوده است. ولی این روزها شما میتوانید رایانههای ارزان Chromebook را مبتنی بر سیستم عامل رایانهای گوگل در اختیار بگیرید. این محصولات ۲٫۸ درصد از بازار جهانی را در اختیار گرفتهاند و البته محبوبیت آنها رو به افزایش است.
دو شرکت HP و دل در حال کنار گذاشتن فرآیند تولید رایانههای شخصی ارزان هستند. ارزانترین محصولی که آنها ارایه میدهند لپتاپهای ویندوزی با قیمت ۳۰۰ دلار است. شرکت اپل نیز به صورت ویژه بر تولید رایانههای گران قیمت تاکید دارد و از این طریق میکوشد موفقیت خود را در بازار جهانی حفظ کند.