حالت صحیح خوابیدن را انتخاب کنید

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
!

ما یک سوم از زندگیمون رو در خواب سپری میکنیم. یه خواب شبانه خوب برای سلامت ذهن و بدن ضروریه، و اختلالات خواب میتونه مشکلاتی از قبیل چاقی و زوال عقل رو بوجود بیاره. حالت خواب، کیفیتش رو تعیین میکنه و ممکنه باعث خروپف، ایجاد چین و چروک و خطوط ریز و اختلالات خواب بشه.

ما همیشه طوری میخوابیم که در اون حالت بیشتر احساس راحتی میکنیم، اما برای سلامتیتون بهتره هر یک از حالات زیر رو که عوارض کمتری داره برای چند شب امتحان کنین تا ببینین کدوم یکی براتون بهتره.



خوابیدن به پشت
بیشتر متخصصان با اتفاق نظر میگن که خوابیدن به پشت بهترین حالت برای سلامتی گردن و کمر است. تشک از ستون فقرات حمایت کرده و پشتتون برای ساعت های زیادی خم نمیشه. بدون بالش، گردن در حالت خنثی قرار میگیره. استفاده از بالش های بلند هم میتونه نفس کشیدن رو براتون سخت تر کنه.
خوابیدن به پشت از تشکیل خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری میکنه، چون وقتی صورت رو روی بالش فشار میدیم در واقع به ایجاد چین و چروک ها سرعت میدیم. پس کل شب رو طوری بخوابین که صورتتون رو به بالا باشه.
وقتی که به پشت بخوابین خروپف و وقفه تنفسی بیشتر میشه.


خوابیدن به پهلو
خوابیدن به پهلو شایع ترین حالت خوابه. در دوره بارداری توصیه میشه که به پهلوی چپ بخوابن چون گردش خون به قلب بهبود پیدا کرده و برای سلامت و مادر و نوزاد مفیده. خوابیدن به پهلوی چپ برای کاهش سوزش سر دل و رفلکس اسید هم توصیه شده.
مشکل این حالت اینه که فشار روی معده و ریه ها رو افزایش میده، و باعث بی حسی در دست میشه چون جریان خون رو محدود کرده که ممکنه به ماهیچه ها و عصب ها آسیب وارد کنه. خوابیدن به پهلو باعث میشه وزن بدنتون روی شانه بیفته و به ماهیچه های گردن و شانه فشار بیاره. تاثیر جاذبه هم میتونه به افتادگی سینه ها منجر بشه.


خوابیدن روی شکم
این باور به طور گسترده ای وجود داره که این حالت، بدترین نوع خوابیدنه. تنها فایده این حالت اینه که خروپف و در برخی موارد وقفه های تنفسی رو کاهش میده. خوابیدن روی شکم باعث درد فراگیر و درد کمر میشه چون ستون فقرات حالت خمیدگی طبیعی خودش رو نداره. اگه تمام شب در این حالت بخوابین در حالی که سرتون به سمت چپ یا راست باشه به گردنتون آسیب وارد میکنین. فشار بالش یا تشک روی صورت باعث ایجاد چین و چروک و جوش های پوستی میشه.


حالت جنینی
حالت جنینی راحت ترین حالت برای خوابیدنه، اما در رتبه بندی بدترین حالت ها در رده دوم قرار داره چون منجر به درد گردن و کمر، ایجاد چین و چروک و افتادگی سینه ها میشه. فرم منحنی شدید بدن در حالت جنینی ممکنه مانع تنفس عمیش بشه. خوابیدن جنینی به پشت و مفاصل آسیب میزنه بخصوص وقتی که زانوها و چانه به سینه فشار میارن.
 

دالان بهشت

عضو جدید
کاربر ممتاز
اوهوم
منم بیشتر وقتا اینجوریم از وقتی باشگاه اومدم ب پشت میخوابم خخخ
هیش وختم به شکم نخوابیدم اصنم خوشم نمیاد
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ب پشت خوابیدن منم از زمانی شروع شد، از 3ماه پیش :D
 

ساناززز

عضو جدید
کاربر ممتاز
وای نوع خوابیدن من بدترینه:biggrin:ترک کردنش خیلی سخته.
مرسی از اطلاعاتت;) از این به بعد رعایت میکنممممممممم.
 

SaNaZ Sa

عضو جدید
کاربر ممتاز
من چن وقته برای اینکه خابم ببره حتما باید رو شکم بخابم وگرنه خابم نمیبره..گردنممم درد میاد ولی چاره ای نیس...شانس میارم یه وقتایی تو خاب حالت خابم عوض میشه وگرنه تا صبح به همون حالتم و وقتی پا میشم کل بدنم درد میکنه مخصوصا گردنم:(
 

دیاکو95

عضو جدید
من شنیدم رو پهلوی راست خوابیدن خیلی خوبه..!!
من به پهلوی راست میخوابم تقریبا همیشه ...



بهترین حالت همینه:smile:
وقتی به پشت میخوابیم شش هامون معلق میمونن و این خیلی بده، رو پهلوی چپ به قلب فشار میاد و رو شکم خوابیدن به شدت برای کمر و دستگاه تناسلی ضرر دارد و در دراز مدت عوارض جبران ناپذیری داره>
 

Similar threads

بالا